Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber innen sesongbasert arbeid. Jeg visste det kom til å bli rolig før og i julen, så jeg tok ferie 15.desember og ga beskjed om at jeg var tilbake til 5. januar.

Men det er ingen aktivitet på jobben.

Jeg har ikke mottatt noe form for permitteringsvarsel. I kontrakten min (6 måneders kontrakt med to uker gjensidig oppsigelse) står det ukentlig arbeidstid 37.5 og "timebasert" i rubrikken "eventuell særlig arbeidstidsordning"

Det er brukt en standard arbeidsavtale der jeg er ansatt som sjåfør/sesong og tariffavtale er AML.

Har jeg krav på noe fra arbeidsgiver?

Enkelte mener jeg skal ha betalt for 37.5 timer siden det er det som står i kontrakten og at jeg skal føre 7.5 timer på timeseddel selv om jeg bare jobber 4 timer en dag. Selv om jeg gjerne har 15 timer overtid tidligere samme uke...

Anonymous poster hash: bea90...713

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber innen sesongbasert arbeid. Jeg visste det kom til å bli rolig før og i julen, så jeg tok ferie 15.desember og ga beskjed om at jeg var tilbake til 5. januar.

Men det er ingen aktivitet på jobben.

Jeg har ikke mottatt noe form for permitteringsvarsel. I kontrakten min (6 måneders kontrakt med to uker gjensidig oppsigelse) står det ukentlig arbeidstid 37.5 og "timebasert" i rubrikken "eventuell særlig arbeidstidsordning"

Det er brukt en standard arbeidsavtale der jeg er ansatt som sjåfør/sesong og tariffavtale er AML.

Har jeg krav på noe fra arbeidsgiver?

Enkelte mener jeg skal ha betalt for 37.5 timer siden det er det som står i kontrakten og at jeg skal føre 7.5 timer på timeseddel selv om jeg bare jobber 4 timer en dag. Selv om jeg gjerne har 15 timer overtid tidligere samme uke...

Anonymous poster hash: bea90...713

Hvis dere opererer med timesedler, så skal du bare føre opp de timene du har jobbet.

En venn av meg opplever akuratt det samme nå. Helt stille i byggebransjen (hans firma), så 4 av 6 arbeidere ble tvunget til å bli hjemme etter ferien.

Anonymous poster hash: aefee...484

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...