Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva om man er fornøyd med seg selv slik som man er? Hvorfor er innadvendthet noe som må "utfordres"? Det å være innadvendt er ikke en negativ ting. Det betyr bare at man har et svært rikt indre liv, og ikke trenger så mye ytre stimuli. Akkurat som en innadvendt blir frustrert, sliten, overveldet og mistrives hvis han/hun ikke får fred og ro blir en utadvendt ofte fortvilet, frustrert, nedfor og føler seg utilfreds hvis han/hun må sitte inne alene med sine egne tanker og for lite "action".

Jeg er svært fornøyd med å være innadvendt og jeg vel gjerne finne min plass i yrkeslivet UTEN å måtte "utfordre" hvem jeg er. Man hører sjeldent folk si til utadvendte, blide personer "kanskje du skal utfrodre den utadvendtheten din litt og tone det ned et par hakk, så alle oss andre innadvendte kan få litt fred til å høre oss selv tenke?"

Anonymous poster hash: d3c67...094

Jeg ville faktisk forsøkt å utfordre meg selv litt. Dessuten er det færre og færre jobber for innadvente, det legges bare større og større vekt på å være utadvent og sosialt - selv for jobber som tradisjonelt ikke har vært spesielt sosiale.

Anonymous poster hash: dfcba...1f9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville faktisk forsøkt å utfordre meg selv litt. Dessuten er det færre og færre jobber for innadvente, det legges bare større og større vekt på å være utadvent og sosialt - selv for jobber som tradisjonelt ikke har vært spesielt sosiale.

Utfordre seg selv kan man gjøre på fritida. På jobben skal man trives

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jag har brukt de siste 10 årene på å utfordre meg selv og prøve å passe inn. Jeg klarer det fint, men lever et ulykkelig liv. Jeg spurte etter tips om yrker, ikke hva jeg "burde" gjøre for å bli et "bedre" menneske. Slike yrker som foregår bak kulissene er kanskje ikke yrker alle har hørt om siden mange ville synes slike jobber er kjedelige og rett og slett fordi de er usynlige for publikum i hverdagen.

• Liker 1
Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Hvis du vil ta høyere utdanning er hvertfall forsking/PhD-grad noe som gir begrenset kontakt med folk i de rette fagene.

Ellers kommer det nesten mer an på arbeidsplassen enn selve jobben. Å jobbe med regnskap for eksempel kan kreve lite kontakt med kolleger (men noe daglig kontakt så klart), hvis man får eget kontor.

AnonymBruker
Skrevet

Det er mange typer saksbehandling innen det offentlige der man ikke nødvendigvis trenger å forholde seg så skrekkelig mye til mennesker. Hadde jeg vært deg ville jeg tatt kontakt med kommunen.

Vet du om man trenger noen spesiell utdanning?

AnonymBruker
Skrevet

som regel bachelorgrad

Anonymous poster hash: a9dc2...c9c

Skrevet

Jeg er veldig sjenert og innadvendt, men etter jeg begynte å jobbe i butikk har jeg lært meg at når jeg er på jobb "må" jeg gå smilende bort og snakke selv om det ikke faller meg naturlig. Etter den første uka falt det meg mer og mer naturlig, og nå har jeg faktisk blitt helt kvitt den sjenertheten jeg hadde. Det var litt deilig å få det presset på meg til å være den personen jeg vil være, fordi nå ser jeg hvor lite farlig det faktisk er!

Har jobbet i 3 år, og jeg angrer ikke et sekund på at jeg kastet meg uti det. Trives utrolig godt.

Gjest Haaploes
Skrevet

Det kommer helt an på hvilke etater det er snakk om :-)

AnonymBruker
Skrevet

Jobber for innadvendte som ikke krever høyere utdannelse:

-Renholder

-Sjåfør/budbil

-Lagerarbeid

-Postmann

-Avisbud

-Data (jobbe hjemmefra?)

Anonymous poster hash: 7aadb...5d9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...