Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!
Jeg fikk en allergisk reaksjon i ansiktet for noen uker siden. Reaksjonen kom dagen etter jeg hadde brukt MD formulation sin skrubb og Vit a Plus clearing complex masken, så er mest sannsynlig på grunn av de produktene at jeg fikk reaksjonen. Det ble bare verre og verre, så dro til legen og fikk Apolar som er en kortison krem. Det forsvant da med en gang, men kom tilbake så fort jeg stoppet å bruke den. Jeg fikk snakket med hudlege og fikk da Prednisolon piller som jeg brukte i to uker med nedtrapping. Jeg kunne heller ikke bruke sminke disse to ukene, og måtte være forsiktig når jeg skulle begynne med sminke igjen. Nå er jeg akkurat ferdig med kuren, og jeg lurer på om noen av dere vet hvordan jeg skal gjøre det med sminke framover? Altså, jeg vet jeg må være forsiktig og jeg bruker bare litt mineral sminke til å dekke litt urenheter akkurat nå, men når kan jeg begynne å gå tilbake til å bruke all sminka jeg brukte før? Brukte bare concealer, bare minerals foundation og solpudder før, men burde jeg vente noen uker til før jeg bruker dette igjen slik at huden får bygd seg opp igjen? Er livredd for at det forferdelige utslettet skal komme tilbake, så tørr ikke ta noen sjanser.

Håper noen andre har erfaringer med dette, hudlegen sa det var ganske vanlig!

Anonymous poster hash: 88cb3...0c9
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du bør være høyst forsiktig med alt du bruker i ansiktet. Finn ut av hva som var i de produktene du ikke tålte og rådfør deg med lege.

Vil tro du reagerte på ett innholdsstoff i de produktene du brukte men hvilket er nesten umulig å forutsi. Generelt finnes mange av de samme innholdstoffene i produkter til samme formål. Neste gang du kommer i kontakt med det du ikke tåler vil du reagere enda kraftigere. Og du kan og utvikle reaksjon på andre og nye produkterdu tidligere har tålt.

Anonymous poster hash: 3c488...706

AnonymBruker
Skrevet

Du bør være høyst forsiktig med alt du bruker i ansiktet. Finn ut av hva som var i de produktene du ikke tålte og rådfør deg med lege.

Vil tro du reagerte på ett innholdsstoff i de produktene du brukte men hvilket er nesten umulig å forutsi. Generelt finnes mange av de samme innholdstoffene i produkter til samme formål. Neste gang du kommer i kontakt med det du ikke tåler vil du reagere enda kraftigere. Og du kan og utvikle reaksjon på andre og nye produkterdu tidligere har tålt.

Hjelp, nå ble jeg nervøs! Kan jeg ha reagert på noe annet igjen ettersom at det kom tilbake etter jeg hadde brukt den kortison kremen? Og kommer det ALLTID til å være slik at jeg må være forsiktig? Har nesten aldri reagert noe særlig på sminke før dette skjedde. Fikk en allergisk reaksjon fra en krem som inneholdt benzoyl peroxide i fjor, men ikke like ille, og den Vit a plus masken inneholdt også dette, så er egentlig ganske sikker på at det er det jeg har reagert på.

AnonymBruker
Skrevet

Hjelp, nå ble jeg nervøs! Kan jeg ha reagert på noe annet igjen ettersom at det kom tilbake etter jeg hadde brukt den kortison kremen? Og kommer det ALLTID til å være slik at jeg må være forsiktig? Har nesten aldri reagert noe særlig på sminke før dette skjedde. Fikk en allergisk reaksjon fra en krem som inneholdt benzoyl peroxide i fjor, men ikke like ille, og den Vit a plus masken inneholdt også dette, så er egentlig ganske sikker på at det er det jeg har reagert på.

Får jeg spørre hvordan huden ble som følge av reaksjonen?

Jeg har time til lege om et par dager, men holder på å bli sprø av den såre huden min. Har selv hatt en merkelig reaksjon i ansiktet, men vet ikke om det er allergisk eller på grunn av kulden. Kan reagere veldig på kuldeforandringer.

Allergi kan utvikles over tid, så det kan også være et produkt du bruker ofte som du reagerer på.

Anonymous poster hash: c5d71...a44

AnonymBruker
Skrevet

Får jeg spørre hvordan huden ble som følge av reaksjonen?

Jeg har time til lege om et par dager, men holder på å bli sprø av den såre huden min. Har selv hatt en merkelig reaksjon i ansiktet, men vet ikke om det er allergisk eller på grunn av kulden. Kan reagere veldig på kuldeforandringer.

Allergi kan utvikles over tid, så det kan også være et produkt du bruker ofte som du reagerer på.

Anonymous poster hash: c5d71...a44

Jeg fikk masse små klumper i ansiktet som det kom blank veske ut av, og størknet på huden. Bare jeg bevegde ansiktet så sprakk det opp igjen og begynte å veske. Var skikkelig ille, og det klødde noe forferdelig!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt en allergisk reaksjon på resten av kroppen, men ikke i ansiktet. Helt full av vabler, hissig rød og hvit. Fikk adrenalin-sprøyte og sterke allergitabletter (tar normalt loratadin).

I etterkant må jeg styre klar fra alt fra piz buin (som jeg reagerte på), og er mer sensitiv for parfymerte produkter. Fikk prednisolon til å ha stående ved eventuell reaksjon. Har prøvd meg litt frem, og har nå funnet produkter jeg tåler (solkrem som utløste reaksjonen, og det jeg reagerer kraftigst på).

Ville ha forsøkt ett og ett produkt fremover, og styrt unna parfymebomber.

Anonymous poster hash: 1738f...2fc

AnonymBruker
Skrevet

Hjelp, nå ble jeg nervøs! Kan jeg ha reagert på noe annet igjen ettersom at det kom tilbake etter jeg hadde brukt den kortison kremen? Og kommer det ALLTID til å være slik at jeg må være forsiktig? Har nesten aldri reagert noe særlig på sminke før dette skjedde. Fikk en allergisk reaksjon fra en krem som inneholdt benzoyl peroxide i fjor, men ikke like ille, og den Vit a plus masken inneholdt også dette, så er egentlig ganske

sikker på at det er det jeg har reagert på. Anonymous poster

hash: [acronym="Full hash:

88cb3b251c37e22881e1b8353887e0c9"] 88cb3...0c9 [/

i]

Jeg skrev innlegget du svarte på.

Er selv allergiker. Min erfaring både med meg selv og fra andre er at noen kan reagere allergisk en gang i livet og være ferdig med det, andre kan nøye seg med å reagere på en ting holde seg unna den ene tingen og klare seg bra en lang stund eller for alltid.

Men med en så kraftig reaksjon som du beskriver, (som forøvrig ligner mye på reasjonen flere får av hårfarge), så er jeg redd du vil få utviklet allergi mot flere stoffer om du ikke er ekstremt forsiktig og påpasselig.

Men dette sagt, kroppen er ikke en maskin det er mulig å forutsi fremtiden til.

Er du allergisk, så er du det som kalles atopisk dvs. Kroppen din er en kropp som har iboende i seg evnen til å reagere med allergiske og astmatiske reaksjonsmekanismer.

Du avgjør hva du vil gjøre og hvordan du vil behandle din kropp. Andre kan råde og veilede, men du er sjef i egen kropp.

AnonymBruker
Skrevet
Jeg har hatt en allergisk reaksjon på resten av kroppen, men ikke i ansiktet. Helt full av vabler, hissig rød og hvit. Fikk adrenalin-sprøyte og sterke allergitabletter (tar normalt loratadin).

I etterkant må jeg styre klar fra alt fra piz buin (som jeg reagerte på), og er mer sensitiv for parfymerte produkter. Fikk prednisolon til å ha stående ved eventuell reaksjon. Har prøvd meg litt frem, og har

nå funnet produkter jeg tåler (solkrem som utløste reaksjonen, og

det jeg reagerer kraftigst på).

Ville ha forsøkt ett og ett produkt fremover, og styrt unna parfymebomber. Anonymous poster hash: 1738f...2fc [/

quote]

Ikke for å avspore tråden, men utløste Piz Buin allergisk reaksjon hos deg? Har brukt den en del i syden fordi den er den eneste som forhindrer soleksem. Ble litt skeptisk nå.

AnonymBruker
Skrevet

I etterkant må jeg styre klar fra alt fra piz buin (som jeg reagerte på), og er mer sensitiv for parfymerte produkter. Fikk prednisolon til å ha stående ved eventuell reaksjon. Har prøvd meg litt frem, og har nå funnet produkter jeg tåler (solkrem som utløste reaksjonen, og det jeg reagerer kraftigst på).

Ville ha forsøkt ett og ett produkt fremover, og styrt unna parfymebomber.

Takk for råd! Skal prøve å ikke bruke noe særlig på huden framover, og prøve ett og ett produkt om en stund, slik at huden får bygd seg opp igjen før jeg tar noen produkter på den.

Jeg skrev innlegget du svarte på.

Er selv allergiker. Min erfaring både med meg selv og fra andre er at noen kan reagere allergisk en gang i livet og være ferdig med det, andre kan nøye seg med å reagere på en ting holde seg unna den ene tingen og klare seg bra en lang stund eller for alltid.

Men med en så kraftig reaksjon som du beskriver, (som forøvrig ligner mye på reasjonen flere får av hårfarge), så er jeg redd du vil få utviklet allergi mot flere stoffer om du ikke er ekstremt forsiktig og påpasselig.

Men dette sagt, kroppen er ikke en maskin det er mulig å forutsi fremtiden til.

Er du allergisk, så er du det som kalles atopisk dvs. Kroppen din er en kropp som har iboende i seg evnen til å reagere med allergiske og astmatiske reaksjonsmekanismer.

Du avgjør hva du vil gjøre og hvordan du vil behandle din kropp. Andre kan råde og veilede, men du er sjef i egen kropp.

Okei, takk for svar! Får bare prøve å være veldig forsiktig framover! Tørr ikke ta noen sjanser, men huden ser bra ut til nå ihvertfall. Eneste problemet er at jeg har fått en del urenheter, ettersom at jeg ikke kan bruke noen produkter på huden :( men får vell bare akseptere det!

AnonymBruker
Skrevet

Vi er alle ulike, og jeg syntes piz buin var knallgod, frem til den ene sommeren jeg reagerte så voldsomt. Har testet flere ganger igjen på små steder, og jeg reagerer definitivt. Men på hva i de vet jeg jo ikke. Kan faktisk bruke leppomaden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...