Lisa-Marie Skrevet 6. januar 2015 #1 Skrevet 6. januar 2015 Vi skal få en valp om 2-3 uker, da er han 3mnd. Hvor raskt begynner man med valpekurs? Bør man vente noen måneder?
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2015 #2 Skrevet 6. januar 2015 Det er vanlig ved 3 mnd alder, da har valpen vært hos ny eier i 4 uker og blitt trygg og stoler på nye eiere. Vil anbefale deg å vente til valpen er 4 mnd om den er 3 mnd når du får den Anonymous poster hash: 0e7a0...c41
Gjest Flunka Skrevet 6. januar 2015 #3 Skrevet 6. januar 2015 Så lenge valpen har sine förste vaksiner så går det greit.
Portvinpiken Skrevet 6. januar 2015 #4 Skrevet 6. januar 2015 Vi skal få en valp om 2-3 uker, da er han 3mnd. Hvor raskt begynner man med valpekurs? Bør man vente noen måneder? Jeg anbefaler valpeeiere å starte på kurs så fort valpen har fått vennet seg til sitt nye hjem. Om valpen kun har vært i sitt nye hjem 1 uke så gjør det ingenting. Det er ingen grunn til å vente med å sosialisere hunden! Jo fortere desto bedre sånn sett. Om man venter til den er 4 md så er den jo på full fart inn i unghundperioden. Vel og merke snakker jeg ut i fra valpekurs som baserer seg på sosialisering, god innlæring og positive metoder. Ikke "gammeldagse" kurs hvor lydighet er eneste fokuset.
Lisa-Marie Skrevet 6. januar 2015 Forfatter #5 Skrevet 6. januar 2015 Takk for svar Jeg tenkte å benytte meg av dette kurset: http://lydig.no/valpekurs/ Vil dere si at det er et bra kurs utifra det som står?
Portvinpiken Skrevet 6. januar 2015 #6 Skrevet 6. januar 2015 Takk for svar Jeg tenkte å benytte meg av dette kurset: http://lydig.no/valpekurs/ Vil dere si at det er et bra kurs utifra det som står? Jeg synes det høres litt gammeldags ut... mye fokus på lydighet og lite på atferd og gode vaner... 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #8 Skrevet 7. januar 2015 Valpens sosialiseringsperiode er de første 20 ukene av dens liv. Det er i denne perioden den bør bli vant med ulike mennesker, situasjoner og også beynne å lære ulike ferdigheter. Jeg ville ikke ventet for lenge. Vi ble anbefalt at hunden var 12 uker ved kursstart (valpekurs). Anonymous poster hash: 219bb...163
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå