Gå til innhold

Frossen fisk og ferdig fiskesuppe

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Skal lage fiskesuppe, men glemte å ta opp fisken såklart. Det er gourmet torsk (loin).

Kan jeg putte frossne fiskebiter i slutten av koketida?

Anonymous poster hash: 30a08...ee9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det går nok bra.

Men vær obs på at fisken da slipper fra seg en del væske og kan gjøre suppa tynnere. Så kanskje jevne den litt tykkere enn normalt.

Anonymous poster hash: 361d9...1c5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

Jeg har gjort dette mange ganger, og det fungerer helt fint å legge frosne fiskebiter i suppa. Hvis du rekker: la den halvtine og del den opp i passe biter før du legger den i suppa, og lag gjerne suppa litt tykkere enn vanlig, slik AB over sier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det går helt fint. Men for at de fiskestykkene skal bli gjennomtrukket, trenger de et kvarters tid like under kokepunktet.

Selv ville jeg spandert trekketid på fisken før suppemaking, lagt fisken til side, og kokt suppa på fiskekraften. Lagt fisken i djuptallerknene, drysset sprostekt bacon over og så helt suppa over rett før servering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Supert! Tusen takk for svar alle sammen :)

Anonymous poster hash: 30a08...ee9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig.

Et annet triks kan være å kjøre frossenfiletene ca. et minutt i mikrobølgeovnen på halv effekt. Det koker ikke fisken, men tiner den akkurat nok til at du kan kutte den i terninger med en tung kniv. Da blir livet enklere, og trekketiden kortere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Margit Spat

Bare hyggelig.

Et annet triks kan være å kjøre frossenfiletene ca. et minutt i mikrobølgeovnen på halv effekt. Det koker ikke fisken, men tiner den akkurat nok til at du kan kutte den i terninger med en tung kniv. Da blir livet enklere, og trekketiden kortere.

Enig, og hvis du har tineprogram på mikrobølgeovnen så bruker du det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Åh, nå fikk jeg lyst på fiskesuppe...

Anonymous poster hash: bb111...c67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...