FitnessIna Skrevet 6. januar 2015 #1 Skrevet 6. januar 2015 Hei! Jeg har min første time som instruktør for en gruppetime i dag, og da lurer jeg på en ting - hvordan liker du at en instruktør er? Hvilke kvaliteter bør han/hun ha? Jeg har en kettlebell-time, dvs styrke og utholdenhetstrening, om det er relevant. Tusen takk for eventuelle svar!
Safiye Skrevet 6. januar 2015 #2 Skrevet 6. januar 2015 Jeg setter alltid stor pris på når instruktøren (diskret) kommer bort og sier ifra dersom jeg gjør noen tekniske feil. 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2015 #3 Skrevet 6. januar 2015 Jeg liker ikke at instruktørerer kommer å "piller" på meg, hvis det ikke er nødvendig. Alt for mange instruktører ser ut til å gjøre det i utide. Jeg liker instruktører som genuint virker opptatt av deltagernes treningsutbytte, og ikke har valgt å bli instruktør for å bekrefte seg selv og få anledning til å være sentrum for en gruppe mennesker, noe enkelte instruktører tilsynelatende har som motivasjon. Jeg liker instruktører som ikke hyler og skriker eller prøver å motivere med urealistiske mål. Jeg liker instruktører som respekterer at eieren av kroppen faktisk også har noen kunnskaper om egen kropp, og som oppfordrer deltagerne til å kjenne etter selv. Jeg liker instruktører som ikke lider av munndiaré. Anonymous poster hash: 6750a...58f 3
Ciara Skrevet 7. januar 2015 #4 Skrevet 7. januar 2015 Jeg har en veldig bra instruktør på treningssenteret der jeg går. Hun er ekstremt motiverende. Hun er ikke skrikete og masete, men veldig flink til å informere. Både hvordan øvelser skal gjøres, og ikke minst hvordan de skal oppleves. Hun kan for eksempel si at "Dette skal være tungt, men du skal ikke kjenne på melkesyre ennå" eller "Denne vil dere merke skikkelig. Men hvis dere ikke tar i nå vil det ta lengre tid før dere merker framgang" eller "Nå må dere jobbe med viljen her. Husk at du orker mye mer enn det du tror, kom igjen!" Og hun justerer hvis man gjør feil underveis, men på en veldig diskré og vennlig måte. I tillegg har hun for vane å gå rundt og håndhilse på de hun ikke har sett før timen begynner. 1
Marcia Skrevet 7. januar 2015 #5 Skrevet 7. januar 2015 Jeg er sikkert rar, men i motsetning til mange andre liker jeg ikke å bli mast på. Altså, en felles oppfordring til hele gruppa om å ta i er selvsagt greit, men ikke at instruktøren stadig vekk står foran meg og maser, eller endatil krever at akkurat jeg skal ta i mer og mer og mer. Jeg slet skikkelig med det en periode jeg prøvde meg på spinning. Jeg hadde ikke syklet noe særlig før og hadde ikke samme treningsgrunnlaget som de andre på gruppa. Jeg visste heller ikke hvordan timene var lagt opp, og ønsket derfor å ta det med ro i starten av timen for å ha igjen krefter til en evt sluttspurt. I tillegg trenger jeg lenger tid enn andre på oppvarming (pluss at jeg hater å gå for langt utenfor komfortsonen og glatt godtar å bruke lengre tid på å få fremgang, men det er det vel ikke stuerent å si ). Uansett, jeg ønsket å ta ting med ro til jeg kom mer inni det, men det lot ikke instruktøren meg få lov til, nei, så jeg hadde henne masende foran meg mesteparten av timen, føltes det som Andre igjen (de aller fleste?) ønsker å bli pushet, så drømmeinstruktøren min er vel en som greier å tilpasse seg de ulike deltagerne. De kan gjerne spørre meg også, om de er i tvil.
FitnessIna Skrevet 7. januar 2015 Forfatter #6 Skrevet 7. januar 2015 Tusen takk for alle svarene! Jeg hadde min første time i går, og er vikar for en ny time i dag - tar til meg alle rådene deres, og satser på at det går veldig fint
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå