Gå til innhold

Når går det fra å være 2 stk som ser film, til å bli en date?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og ei jeg har blitt kjent med det siste halve året snakket sammen stort sett hver dag hele jula på snap/facebook. Vi bor på samme studentheim og nå etter ferien har vi sett film alene 2 ganger. Titelen sier vel det meste, når går man fra å være 2 venner som ser film til å bli 2 stk som er på date?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når det er flørting i luften, når dere avtaler at det skal være bare dere to, når dere ville utsatt "daten"/avtalt på nytt hvis noen andre kom for å se sammen med dere, når du ber henne ut på en ordentlig date.

Anonymous poster hash: 4d64b...ebe
Skrevet

Vanskelig å si da, når utgangspunktet er vennskap, for det kommer jo helt an på vennskapet. Jeg har alltid vært ganske intim med mine guttevenner, fordi jeg er en skikkelig kosegris, men om vennskapet deres er sånn at dere sitter i hver deres ende av sofaen, så blir det vel mer date-aktig om dere flytter dere nærmere og f.eks. holder hender, stryker litt på hverandre og sånne ting.

Men ja, du sier jo at dere er venner og har vært det en stund. Det er jo en viss fare for at det bare er vennskapelige følelser i bildet, men den som ikke prøver får jo heller ikke vite, så du kan jo invitere hun på en mer "spesiell" filmkveld? Lag noe god mat, lag en koselig atmosfære og prøv deg litt frem angående kroppskontakt osv.

Gjest Ragnar Danneskjöld
Skrevet

Når det ikke er en meter mellom dere i sofaen og hun ser på deg med store og smilende øyne.

Om du ikke har gjort NOE på dette tidpspunktet, så anbefaler jeg å eskalere med litt leken kroppskontakt. Små berøringer på knær og nedre lår som for å understreke et poeng. Et lekent dytt med foten din mot hennes eller på skulderen. Etter hvert kan du legge hånden din rundt henne eller legge henne mot deg.

Sett deg også nær henne i sofaen. Om du merker at hun ikke motsetter seg dette og til og med gjengjelder det, så lover det bra. Om ikke, ta hintet.

:)

• Liker 1
Skrevet

Når to mennesker avtaler å møtes er det en date (avtale). Så blir det opp til hver enkelt hva de legger i det og hva de ønsker å få ut av det. Se heller på hvordan hun oppfører seg sammen med deg, for henger dere i hop daglig, kan hun forlengst ha stappa deg dypt ned i vennefella. I så fall er dere bare to venner på kino.

• Liker 1
Skrevet

Det blir vel ikke en date før begge har bestemt at det er en date... Men hvordan man vet om den andre også tenker det er en date vet jeg ikke, annet enn å spørre vedkommende... Eller så kan man jo flørte og sånn og se hva slags respons man får.

Skrevet

Takk for alle svar. Saken er den at før jul var vi vel bare alene en gang, og jeg tenkte ikke på henne på den måten. Den siste uka før vi reiste hver til vårt så var vi en gjeng som så film ganske ofte. Hver gang det var snakk om film så var det alltid i dagligstuen, men nå etter jul hver gang(begge gangene) vi har snakket om film så har det plutselig vert underforstått at det bare har vert oss to på mitt/hennes rom.

Men jeg skal gi flørtingen et forsøk da, selv om det er et godt stykke utenfor min komfortsone...

Gjest Ragnar Danneskjöld
Skrevet

...selv om det er et godt stykke utenfor min komfortsone...

Dude!

Det du kan gjøre er å bruke en replikk jeg brukte en gang jeg ikke var like 'smooth' som jeg er nå og med en jente som jeg egentlig kjente på et vennskapelig nivå.

Vi satt ganske nær hverandre og hadde pratet en hel kveld. Jeg antok at det var interesse der, men jeg var veldig tvilende, så jeg sa følgende:

"Jeg er ikke alltid like flink til å tolke en jentes signal, så jeg må bare spørre. Er det noe mer her eller er dette bare vennskapelig fra din side?"

Hun svarte med å kysse meg etter noen sekunders tenkepause.

Tør du?

Jeg hadde opplevelser i 2014 hvor jeg skalv i knærne fordi jeg gikk utenfor komfortsonen min, men jeg gjorde det og jeg gikk for det jeg ville ha. Til helvete med frykten. Jeg går etter det jeg vil ha.

Uansett hva du gjør, så gjør NOE. Vær litt vågal.

• Liker 2
Skrevet

Dude!

Det du kan gjøre er å bruke en replikk jeg brukte en gang jeg ikke var like 'smooth' som jeg er nå og med en jente som jeg egentlig kjente på et vennskapelig nivå.

Vi satt ganske nær hverandre og hadde pratet en hel kveld. Jeg antok at det var interesse der, men jeg var veldig tvilende, så jeg sa følgende:

"Jeg er ikke alltid like flink til å tolke en jentes signal, så jeg må bare spørre. Er det noe mer her eller er dette bare vennskapelig fra din side?"

Tør du?

Jeg hadde opplevelser i 2014 hvor jeg skalv i knærne fordi jeg gikk utenfor komfortsonen min, men jeg gjorde det og jeg gikk for det jeg ville ha. Til helvete med frykten. Jeg går etter det jeg vil ha.

Ok, jeg skal prøve det. Takk for tipset:)

AnonymBruker
Skrevet

Støtter

Dude!

Tør du?

Som jeg skulle sagt det selv!

Nå i etterkant angrer jeg hardt på alle de gangene jeg har feiget ut, vært for redd. Nå har jeg bestemt meg for å gå for jeg det vil ha. Det verste som kan skje er at jeg blir avvist, men det er uendelig mye bedre enn å gå å lure på hva som kunne skjedd.

Det grelleste er et eksempel fra når jeg var 18-19 år. Var superforrelsket i en jente på 16-17, lenge.. Tok aldri mot til meg å gjorde noe med det. En del møtte jeg henne tilfeldig på byn å tilsto at jeg hadde vært veldig forrelsket den gang.. Vet dere hva, hun spurte hvorfor jeg aldri sa noe...

Så no guts no glory! Gå etter det du vil ha, ingen andre kommer til å gi deg det!

Anonymous poster hash: b47a9...1bf
Gjest Ragnar Danneskjöld
Skrevet

Ok, jeg skal prøve det. Takk for tipset:)

Gjør det og la oss høre hvordan det gikk!

Så no guts no glory! Gå etter det du vil ha, ingen andre kommer til å gi deg det!

Sant. Jeg for min del er glad at norske menn er så sjenerte og redde som de er, fordi det gjør det veldig enkelt for meg å skille meg ut.

Men det har ikke alltid vært slik for meg heller. Mitt avgjørende øyeblikk var når jeg spurte ut en jente jeg hadde satt meg ved siden av på forelesning og snakket med for første gang to timer tidligere.

Ikke bare ble hun rød som en tomat, men hun sa til og med ja! Ikke bare det, men faktisk var det hun som tok initiativ til å møte meg gjennom tekstmelding.

Det hører med til historien at det kjentes ut som om beina mine skulle svikte under meg i det jeg erkjente at jeg faktisk kom til å spørre henne ut og ikke bare feige ut.

• Liker 1
Skrevet

Sant. Jeg for min del er glad at norske menn er så sjenerte og redde som de er, fordi det gjør det veldig enkelt for meg å skille meg ut.

Men det har ikke alltid vært slik for meg heller. Mitt avgjørende øyeblikk var når jeg spurte ut en jente jeg hadde satt meg ved siden av på forelesning og snakket med for første gang to timer tidligere.

Ikke bare ble hun rød som en tomat, men hun sa til og med ja! Ikke bare det, men faktisk var det hun som tok initiativ til å møte meg gjennom tekstmelding.

Det hører med til historien at det kjentes ut som om beina mine skulle svikte under meg i det jeg erkjente at jeg faktisk kom til å spørre henne ut og ikke bare feige ut.

Skal holde dere oppdatert ja.

Skrevet

På tide å oppdatere snart da eller? :P

Anonymous poster hash: 90b65...4f7
Skrevet (endret)

Jada. Etter å ha pinglet ut 2-3 ganger gjorde jeg det endelig. Det viste seg at det var gjengjeldt. Vi er ganske ulike på ganske mye, så jeg er litt usikker på utfallet, men jeg tror vi bestemte oss for å gi det en mulighet for å se hva som skjedde.

Vi endte opp med å sitte oppe og snakke hele natten.

Endret av kapteinNorge
  • Liker 1
Skrevet

En lenge etterlengtet update: Det gikk bra. Jeg pinglet ut noen ganger før jeg endelig gjorde det og det viste seg at hun følte på samme måte. Så nå har vi bestemt oss for å gi det et forsøk da, så tusen takk for tipset. Det funket utmerket!

Gjest Ragnar Danneskjöld
Skrevet

En lenge etterlengtet update: Det gikk bra. Jeg pinglet ut noen ganger før jeg endelig gjorde det og det viste seg at hun følte på samme måte. Så nå har vi bestemt oss for å gi det et forsøk da, så tusen takk for tipset. Det funket utmerket!

Awesome.

Så du sa det jeg foreslo ala "Jeg er ikke alltid like flink til å tolke en jentes signal, så jeg må bare spørre..."?

Skrevet

Awesome.

Så du sa det jeg foreslo ala "Jeg er ikke alltid like flink til å tolke en jentes signal, så jeg må bare spørre..."?

Jepp, mer eller mindre ordrett. Også bare tok vi det derfra. Det var uten tvil det verste jeg har gjort i mitt liv, men nå i ettertid så er jeg forsåvidt glad jeg gjorde det. Igjen, tusen takk for strålende tips!

• Liker 1
Gjest Ragnar Danneskjöld
Skrevet

Jepp, mer eller mindre ordrett. Også bare tok vi det derfra. Det var uten tvil det verste jeg har gjort i mitt liv, men nå i ettertid så er jeg forsåvidt glad jeg gjorde det. Igjen, tusen takk for strålende tips!

Strålende!

Jeg er av den oppfatning at jeg kan gi gode råd, men som regel faller det nok for døve ører eller man hører i hvert fall ikke noe igjen, så det begeistrer meg at du ikke bare tok tipset, men også det at det fungerte!

• 3 uker senere...
Skrevet

hvis noen mot formodning fremdeles leser, så går det stødig fremover med oss. Selv om det ikke er offisielt enda så vet begge to at vi er et par nå, og folk rundt oss vet at vi holder på og at det er nr før det blir offisielt

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...