Gjest Enhjørning Skrevet 6. januar 2015 #1 Del Skrevet 6. januar 2015 Jeg har en Canon Pixma MG5450 fotoskriver. Har også fotopapir. Sleit litt med å få bildet riktig på papiret ifht størrelsen men når jeg så at det var 10x15 (102x151) så endret jeg på dette. Får allikevel ikke fylt ut hele bildet, og ikke er det noen jevne hvite kanter. Noen som vet hvordan jeg kan få fikset dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
masekopp Skrevet 7. januar 2015 #2 Del Skrevet 7. januar 2015 Er det det at bildet er skjevt tenker du? Jeg har MG5250 og sliter med det samme. For å løse problemet hvis jeg forstod det riktig: 1. Sjekk at papiret står rett i den "innmater"greien. 2. Gå inn på: http://www.canon.no/Support/Consumer_Products/products/Fax__Multifunctionals/InkJet/PIXMA_MG_series/PIXMA_MG5450.aspx 3. Last ned den nyeste "softwaren" og slå av og på printer 4. Prøv å printe og se om det funker nå Canon har også telefonhjelp hvis dette ikke fungerer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Enhjørning Skrevet 7. januar 2015 #3 Del Skrevet 7. januar 2015 (endret) Er det det at bildet er skjevt tenker du? Jeg har MG5250 og sliter med det samme. For å løse problemet hvis jeg forstod det riktig: 1. Sjekk at papiret står rett i den "innmater"greien. 2. Gå inn på: http://www.canon.no/Support/Consumer_Products/products/Fax__Multifunctionals/InkJet/PIXMA_MG_series/PIXMA_MG5450.aspx 3. Last ned den nyeste "softwaren" og slå av og på printer 4. Prøv å printe og se om det funker nå Canon har også telefonhjelp hvis dette ikke fungerer. Takk for svar men er ikke dette som er problemet :/ skal laste ned oppdateringen uansett da. Jeg får ut bilder med hvit kant, er også ujevnt. På en side er det nesten en cm med hvitt og på andre er det kanskje noen mm. Bildet i seg selv er rett men er disse hvite kantene jeg ikke kan fordra. Har prøvd mange ting, og på forhåndsvisning fylles hele fotopapiret men når det kommer ut gjør det ikke det. Endret 7. januar 2015 av Enhjørning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bollebølle Skrevet 7. januar 2015 #4 Del Skrevet 7. januar 2015 Slik er det med en del skrivere, de printer ut med en bleed (det hvite). http://gophotoshop.tribe.net/thread/ea7306c5-54b7-4bc4-b30e-e1ec5e109daf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
masekopp Skrevet 7. januar 2015 #5 Del Skrevet 7. januar 2015 Takk for svar men er ikke dette som er problemet :/ skal laste ned oppdateringen uansett da. Jeg får ut bilder med hvit kant, er også ujevnt. På en side er det nesten en cm med hvitt og på andre er det kanskje noen mm. Bildet i seg selv er rett men er disse hvite kantene jeg ikke kan fordra. Har prøvd mange ting, og på forhåndsvisning fylles hele fotopapiret men når det kommer ut gjør det ikke det. Ja, er nettopp det som har skjedd hos meg også. En av oss suger sikkert til å forklare. Har du tatt på vis hele bildet og evt. skalering 100%? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Enhjørning Skrevet 7. januar 2015 #6 Del Skrevet 7. januar 2015 Ja.. Først så surret jeg litt, men så lagde jeg min egen innstilling hvor papiret sin størrelse er skrevet inn helt nøyaktig. Har valgt alt fra å "fylle papiret" til ja.. Jeg skal ta bilde av det, kanskje det kan hjelpe. et par minutter så kommer det. Ja, er nettopp det som har skjedd hos meg også. En av oss suger sikkert til å forklare. Har du tatt på vis hele bildet og evt. skalering 100%? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Enhjørning Skrevet 7. januar 2015 #7 Del Skrevet 7. januar 2015 (endret) *bilde fjernet* Endret 18. januar 2015 av Enhjørning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Enhjørning Skrevet 7. januar 2015 #8 Del Skrevet 7. januar 2015 Ja, er nettopp det som har skjedd hos meg også. En av oss suger sikkert til å forklare. Har du tatt på vis hele bildet og evt. skalering 100%? Fikk ikke sitert deg på det siste innlegget, så bare tar det her håper du kan se og kanskje du forstår litt bedre enn meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Enhjørning Skrevet 7. januar 2015 #9 Del Skrevet 7. januar 2015 Slik er det med en del skrivere, de printer ut med en bleed (det hvite).http://gophotoshop.tribe.net/thread/ea7306c5-54b7-4bc4-b30e-e1ec5e109daf Åh, så jeg er nesten doomed til å få de hvite kantene? Problemet er ikke de hvite kantene i seg selv, synes de kan være sjarmerende. Men når det er såpass ujevne kanter med 1cm hvitt på ene siden og 2mm hvitt på det andre så blir det ikke så veldig sjarmerende gitt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
masekopp Skrevet 7. januar 2015 #10 Del Skrevet 7. januar 2015 Åh, så jeg er nesten doomed til å få de hvite kantene? Problemet er ikke de hvite kantene i seg selv, synes de kan være sjarmerende. Men når det er såpass ujevne kanter med 1cm hvitt på ene siden og 2mm hvitt på det andre så blir det ikke så veldig sjarmerende gitt.. Men prøvde du å laste ned det jeg linket til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bollebølle Skrevet 7. januar 2015 #11 Del Skrevet 7. januar 2015 Åh, så jeg er nesten doomed til å få de hvite kantene? Problemet er ikke de hvite kantene i seg selv, synes de kan være sjarmerende. Men når det er såpass ujevne kanter med 1cm hvitt på ene siden og 2mm hvitt på det andre så blir det ikke så veldig sjarmerende gitt.. Ja, ser nesten slik ut. Det er dog rart at den er ulik. Er den ulik på alle bilder,eller varierer det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #12 Del Skrevet 7. januar 2015 Hvordan får du valgt størrelsen på utskriften? Jeg får bare velge mellom A4, vanlig fotografi og en til, men skulle gjerne hatt passfotostørrelse. Anonymous poster hash: 5eee4...f2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Enhjørning Skrevet 7. januar 2015 #13 Del Skrevet 7. januar 2015 Ja, ser nesten slik ut. Det er dog rart at den er ulik. Er den ulik på alle bilder,eller varierer det? Den er ulik på alle bilder. skal se om jeg får vist et eksempel. Skrev ut 5 forskjellige bilder (det av meg selv og ponnisen) og heldigvis fant pappa ut at de er så fine at han skal bruke de som julekort neste år haha. Ikke helt bortkastet da Hvordan får du valgt størrelsen på utskriften? Jeg får bare velge mellom A4, vanlig fotografi og en til, men skulle gjerne hatt passfotostørrelse.Anonymous poster hash: 5eee4...f2a Er litt vanskelig å forklare men jeg kan se om jeg kan fikse en fototutorial til deg! Vet ikke om det blir ikveld eller imorgen da, er ganske sliten nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå