Gjest Veritaserum Skrevet 6. januar 2015 #1 Skrevet 6. januar 2015 Har tenkt å forstørre et bilde, som jeg på pc. (privat bilde som jeg har tatt, ikke noe som er funnet på nett) Men... frakten koster jo mer enn det å forstørre det jo! 100kr +++ Er det mulig å gjøre en slik plakatforstørrelse i en av butikkene? Hvordan funker det? Har aldri fremkalt noe som helst.
Guybrush Skrevet 6. januar 2015 #2 Skrevet 6. januar 2015 Butikker har ikke storskalafremkalling da det krever ekstremt kostbare maskiner. Og å få sendt noe som må sendes i kraftige rør koster endel, du kan jo selv se prisene på posten.no eksempelvis. Fremkalling i tradisjonell forstand er også noe som er forsvunnet, idag benyttes trykk eller print.
Gjest Veritaserum Skrevet 6. januar 2015 #3 Skrevet 6. januar 2015 Ok, så det er ikke mulig.. uten å betale flesk for å få den hit? Hmm... Må nok tenke meg om tre og fire ganger, om jeg virkelig har lyst på dette bildet.
Guybrush Skrevet 6. januar 2015 #4 Skrevet 6. januar 2015 Ok, så det er ikke mulig.. uten å betale flesk for å få den hit? Hmm... Må nok tenke meg om tre og fire ganger, om jeg virkelig har lyst på dette bildet. "Flesk" er nok en overdrivelse. Vi snakker om frakt av billigste sort. Det finnes langt dyrere alternativer også. Hvis det hadde vært slik at fotobutikkene hadde hatt maskiner i alle byer og tettsteder ville prisen for et trykk vært skyhøyt kontra idag, men du slapp frakt. Altså du ville kommet dårligere ut Slik det er nå sentraliseres alt og de fleste trykkeri ligger ett sted i landet eller eksempelvis Finland/Estland. Dette sikrer langt større produksjon og dermed lavere kostnader. Du kan jo forsøke å tenke på hva det kostet å få bilder før i tiden. Da måtte en gjerne ut med 150 kroner for noen og tretti bilder i minste størrelse, samt vente en uke eller to på å få dem. Og storskalafremkalling kostet mange hundre kroner.
Neket Skrevet 6. januar 2015 #5 Skrevet 6. januar 2015 Har du vært innom elite foto, japan foto eller lignende kjeder?
Jade Skrevet 7. januar 2015 #6 Skrevet 7. januar 2015 Hvis du har en fysisk fotobutikk i nærheten som tilbyr plakatproduksjon, så vil jeg tro at det vil være billigere (eller gratis) for deg å få plakaten levert ut i butikk i forhold til i posten. Selv om den produseres et annet sted. Pakkene sendes ikke én og én fra produksjonssted til butikken.
Gjest Veritaserum Skrevet 7. januar 2015 #7 Skrevet 7. januar 2015 Hvis du har en fysisk fotobutikk i nærheten som tilbyr plakatproduksjon, så vil jeg tro at det vil være billigere (eller gratis) for deg å få plakaten levert ut i butikk i forhold til i posten. Selv om den produseres et annet sted. Pakkene sendes ikke én og én fra produksjonssted til butikken. det er det jeg lurte på om nemlig. Innbilte meg det var mulig å levere inn bildet på cd eller noe... Også få det utlevert der eller noe.. Må ta meg en tur innom å høre :D TS
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå