Gå til innhold

Bekymret

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

I nabolaget mitt bor det ett barn på mitt barns alder.Det siste året har vi sett flere og flere "røde flagg", og dette bekymrer oss.

Dette barnet mobber, gjør hærverk på andres eiendom, henger ut andre barn, og kan til tider være voldelig. Barnet kan også tilbringe mange timer aleine hjemme i strekk, gjerne uten nøkkel til å komme seg inn, det er ute til seint på kveld, har lite faste rutiner på når det er mat å få hjemme (er ofte sulten). Barnet kommer og går etter sitt eget ønske, og foreldre vet sjeldent med hvem, eller hvor barnet er.

Hvis en prøver å ta opp noe av dette med foreldre blir du selv hengt ut av dem, og får en skyllebøtte uten like. De tar ingenting alvorlig, og i stedet for å ta til seg det som blir tatt opp på en konstruktiv måte, begynner de gjerne en rykteflom i nabolaget, sender mailer til skolen om hvor fæl vi foreldre er som gir beskjed, at vi lyver, og at deres barn aldri i livet kunne gjort sånn og sånn. Dette på tross av at gjerne lærere og andre barn og voksne har vært vitne til hendelser, og ikke de selv.

Barnet er alltid på besøk hos andre barn, men har veldig sjeldent besøk selv.I bursdagsbesøk, utflukter med skole, sammenkomster i nabolaget, sportslige aktiviteter osv, er barnet alltid alene,Foreldre kan en sjelden gang hente barnet, da uten å hilse på noen andre som er tilstede.

Dette barnet koser seg meg å lure andre barn, lyve, skubbe, erte, og manipulere. (det har barnet sagt selv ved mange anledninger.)

Nå har det gått såpass langt at vi er en del voksne som er oppriktig bekymret for dette barnet, for uansett hva vi gjør (og ikke gjør) så blir det ingen forandring.

Det ser sikkert flere som vil foreslå at jeg/vi bør melde dette til barnevernet, og ja tanken har slått oss, eneste problemet at at en av foreldrene til dette barnet jobber der. Hva gjør man da?

Anonymous poster hash: 7ff37...990
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammelt er barnet??

Jeg ville tatt en samtale til barnevernet.

Anonymous poster hash: 34a8e...9d2

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammelt er barnet??

Jeg ville tatt en samtale til barnevernet.

Anonymous poster hash: 34a8e...9d2

barnet er 9 år.

Anonymous poster hash: 7ff37...990

AnonymBruker
Skrevet

Når du ser så mange røde flagg, hvorfor i all verden skriver du om det på et forum i stedet for å varsle rette instanser?!

Anonymous poster hash: d634f...669
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser for meg at en sak som involverer ansatte på et barnevernskontor vil måtte håndteres av et annet kontor på grunn av habilitetsproblemer,men dette vet jeg ikke. Siden foreldrene jobber i barnevernet ville jeg rådført meg med barnevernet i nabokommunen. Jeg vet ikke om de har mulighet til å ta saken, men de vil vertfall kunne gi deg råd om hvordan du skal forholde deg.

Anonymous poster hash: ff150...e02
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Om en av foreldrene jobber i barnevernet blir saken sendt til fylkesmannen og denne finner en settekommune som behandler bekymringmeldingen og evt undersøkelsen.

Jeg ville snakket med leder for barneverntjenesten om hvordan du/dere skal gå fram.

Anonymous poster hash: dfaa8...a18
  • Liker 2
Skrevet

Det er i så fall arbeidsgiveren som tar seg av habilitetssaken. Du som privatperson melder bekymring uavhengig om forelderen jobber i barnevernet.

AnonymBruker
Skrevet

Du melder fra og de er da pliktige å åpne undersøkelse men det blir selvsagt ikke kollegaene hennes. .eller hans. Stakkars barn (høres det ut som)

Anonymous poster hash: 68ed3...795

AnonymBruker
Skrevet

Skremmende at slike jobber i bv....

Anonymous poster hash: 01058...da0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...