Gå til innhold

Forskjellsbehandling i søskenflokken

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er egentlig ingen ting som burde bry meg, men må bare lufte min frusterasjon.

Min mann har en søster. Hun er noen år yngre enn oss og ikke like etablert som oss. Men jeg merker at hun får så utrolig mye mer av svigerforeldrene mine enn det mannen min gjør.

Blant annet til 30 årsdagen til mannen fikk han en PC, en ny men brukt pc. En pc som faren hadde kjøpt 1 1/5 år tidligere som han ikke hadde bruk for mer. Jeg ser ikke på det som galt mtp økonomi osv.

Jeg vil jo si at 30 årsdagen er spesiell og vi feirer alltid et rundt tall litt mer enn en vanlig alder.

Men så kommer søsteren som fikk utlandstur til USA i 24 års gave med lommepenger. Til jul fikk vi masse fint og vi klager absolutt ikke, men mest små ting og ikke til den dyreste summen. Mens lillesøsteren fikk en splitter ny Kitchen Aid maskin og mm.

Det høres kanskje rart ut at jeg bryr meg da mannen min ikke bryr seg..men er det virkelig så lett å forskjellsbehandle barna sine? Jeg har to barn selv og kunne aldri i mitt liv tenkt meg å forskjellsbehandle barna mine på den måten. Blir helt sjokkert jeg.. :sjokkert:

Anonymous poster hash: faf5c...c1d
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

TS her, den bursdagsgaven det er snakk om 2 mnd forskjell og ikke noe hun fikk for 5 år siden :fnise:

Anonymous poster hash: faf5c...c1d
AnonymBruker
Skrevet

Hmm, kanskje fordi hun er yngere?

Ikke helt det samme, men min beste mor har jo 6 barn, og 15 barnebarn, jeg er et av de.

Jeg får i blant gaver som ingen av barna får, jeg fikk blant annet 30 000 i fjor, for å kjøpe leilighet, og vær mnd, så får jeg noe. Selvom jeg sier ifra, men jeg tror det har noe med at jeg er jo 22 år, andre barnebarna er jo yngere enn meg, tantene og onklene mine er jo eldere.

De andre har aldri fått vite det, bortsett fra min mor da. :)

Anonymous poster hash: 29f87...82e
AnonymBruker
Skrevet

I mannens familie gjøres det også forskjell. I begynnelsen reagerte jeg på det, men i deres tilfelle er forskjellsbehandlingen likevel rettferdig, da søsknene har temmelig ulike behov, ulik økonomi og ulike forutsetninger til å oppnå materielle ting.

Anonymous poster hash: 91c18...781

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...