Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser ut til at jeg blir ufør, skjønner ikke så mye av utregnelsene. Er det noen som vet hva minsteytelsen for ufør ligger på?

Hadde overgangsstønad, jobbet lavtlønnet yrke et halvår, sykemeldt et år og var arb.ledig et år før jeg jobbet et halvår og så ble sykemeldt. Tror jeg har tjent så lite at det blir vel minste ytelse, men er det en standar sum?

Blir ikke ung ufør, som er en annen sum igjen etter hva jeg skjønner. Har også samboer med god lønn, barn og huslån

Anonymous poster hash: 52832...1bd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å ringe trygdekontoret..

Anonymous poster hash: 877fb...b9f
AnonymBruker
Skrevet

Enslige får 18263 brutto, men tror samboere får litt mindre.

Anonymous poster hash: eb42c...2ca
Skrevet

Minsteytelsen er vel 2G i året. Så kommer det noen tillegg og det er grunnlaget for hva du kan søke om ellers.

AnonymBruker
Skrevet

Minsteytelsen er vel 2G i året. Så kommer det noen tillegg og det er grunnlaget for hva du kan søke om ellers.

Dette var den gamle uførepensjonen, fra nyttår ble den gjort om til uføretrygd!

https://www.nav.no/no/Person/Pensjon/Andre+pensjonsordninger/Relatert+informasjon/Minstepensjon.1030.cms#chapter-3

Hvis du lever sammen med ektefelle, partner eller i et samboerforhold som har vart i minst 12 av de siste 18 månedene er minste årlige ytelse 2,28 ganger folketrygdens grunnbeløp, per 1. januar 2015 utgjør dette 201 483 kroner.

Er du enslig er den årlige ytelsen 2,48 ganger folketrygdens grunnbeløp, per 1. januar 2015 utgjør dette 219 157 kroner.

Anonymous poster hash: eb42c...2ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...