Gå til innhold

Jeg er så lei meg på vegne av min hund :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

I September begynte min pomeranian å halte, høyre bakfoten nektet han å sette ned.

Han viste ikke antydning til vondt, spiste som vanlig, var glad og leken.

Var hos veterinær, kirurg og var på CT. De kom fram til at foten ikke hadde noe brudd eller noe lignende kun bettenelse. Så fikk vi medisin som vi skulle gi han i en periode og se hvordan han var uten medisin. Han ble bedre, og vi begynte å gå forsiktige korte turer. Etterhvert så gikk vi en lengre tur, på ca.25min og han var glad og sprudlende.

Neste dag var foten oppe igjen. Tok jeg i han, begynte han å pipe og skrike.

Kontakten veterinæren og fikk bettenelsesdempende medisin, så vi skulle klare oss i helgen. Og han ble bedre, foten var for det meste nede og noen ganger oppe.

Var hos veterinær i går og konklusjonen ble at han hele livet sitt kommer til å måtte ta den medisinen. For uten den begynner haltingen igjen.

Fikk en medisinperiode med en tablett hver dag i 2 uker, for så 1/2 tablett i 2 uker med opphold etterpå for å se hvordan det går uten medisin. Men veterinæren var helt sikker på at tilbakefall vil forekomme :(

Jeg er så ufattelig lei meg og klandrer meg selv hele tiden. Veterinæren sa at vi må slutte med lange turer, men kun korte feks. 5 til 10min kun.

Jeg føler at det er MIN skyld fordi jeg tok han med på den lange turen, jeg tenkte meg ikke om og glemte helt det med foten, og etter den lange turen begynte haltheten.

Klarer IKKE å slå meg til ro med dette her! Tenker å ta han med til en annen veterinær for å høre annen sin mening. Jeg fatter ikke at han må bli avhengig av medisin resten av livet sitt. :( Det MÅ jo finnes noe annet. På den andre siden er jeg glad for at vi i det minste har denne medisinen, at det ikke er noe verre, som ikke kan holdes i sjakk med medisin men.....uff tør ikke skrive det ned en gang :(

Hva tenker dere?

Han får veldig lav dose, 2,5mg hver dag nå.

Bør vi slå oss til ro med dette her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge hunden ikke har det vondt er vel det viktigst? Jeg kjenner til en hund som har diabetes og må få insulinsprøyte to ganger om dagen, men det har det helt fint :) De kan fint ha et godt liv selv om de må gå på medisin! Men bare pass på at den ikke etter hvert får vondt, da syns jeg det er bedre å la den slippe.

Gjest Veritaserum
Skrevet

Mennesker må også bruke medisiner resten av livet noen ganger.
Du kan ta korte turer, det går helt fint. Du kan også ta han med på nye steder en gang i blant, slik at det ikke blir den samme ruten vær bidige dag.

Liker han å svømme? Det å svømme kan være bra for ledd og muskler. Hør med veterinæren om dette er et alternativ, noen sykdommer i ledd og muskler blir ikke "berørt" av svømming, fordi det får ikke den samme belastningen som det å gå.

Så lenge smertene kan holdes i sjakk, så kan han få et langt og fint liv :)

Skrevet

Det er sånt som kan skje. Har medisinen noen bivirkninger du har lagt merke til? Katten min får kortison annenhver dag, en høy dose, det må hun gå på resten av livet. Det fungerer, hun får leve uten smerter og får beholde tennene sine. Det er ikke noen tragedie om hun må få medisin resten av livet, så lenge hun fungerer fint.

Skrevet

Takk for svar dere.

Skal høre med veterinær angående svømming, det var et bra tips så takker.

Ikke mye bivirkninger, da det er så lav dose, det eneste er vel at han drikker veldig mye vann om dagen og mye ut å tisse. Det er vel det eneste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...