Gå til innhold

Har jeg brukt for mye protein kur? Hjelp til håret (bilde)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har hatt veldig stritt og porøst hår det siste året. Det har blitt så ille at jeg bare går med håret i flette eller donut. Det ser ikke noe fint ut når det henger ned. For å illustrere litt hvordan det ser ut kan dere se på bilde nummer en her: http://bloggfiler.no/piiae.blogg.no/images/1033870-9-1318028725373.jpg. Mitt hår er tynnere da så det ser verre ut.

Jeg klipte av masse i sommer, men det hjalp faktisk ikke særlig. Håret er fortsatt stritt og porøst. Vet ikke om jeg kan kalle det slitt? Siden jeg har klipt det til skulderlengde, bruker aldri hårføner eller slettetang heller. Så skjønner ikke hvorfor det skal være slitt.

Jeg fikk et råd hos en venninne om å bruke en proteinkur fra Kerastase. Jeg brukte den en gang i uken ca i en periode og det hjalp ikke i det hele tatt. Følte det ble mer stritt!

Jeg har også prøvd K pak Intense Hydrator treatment. Ikke det heller hjalp noe.

Kjøpte også K pak Revitalux hårkur i en pakke. Har ikke prøvd den enda fordi jeg er redd for å gjøre håret verre.

Noen hår guruer her inne som vet hva som kan funke for porøst hår? Jeg savner å ha glansfullt sunt hår som ligger samlet. Føler meg ikke noe fin sånn som det er nå :(

Anonymous poster hash: 651cf...7e2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man skal ikke Kure for ofte med proteinkur, helst skal man bare bruke en proteinkur i perioder. Som 3-4 ganger før striping eller farging av håret, og 3-4 ganger etter farging og striping. Etter det bare et par ganger i måneden om håret er veldig slitt.

Bruker man det for mye blir håret som halm, ala bildet du postet.

Det er langt viktigere å gi håret fuktighet oftere enn proteinkur. Selv har jeg ikke funnet en ordentlig god hårkur som tilfører fukt på lik linje som det kokosolje gjør.

Håret mitt ble tyggis etter hårbleking, når håret var tørt virket det som å ta i tørt gress. Jeg kjørte på med proteinkur og kokosolje i mange uker. Etterhvert ga jeg meg med proteinkur, og kurer det nå med proteiner bare før jeg skal til frisøren for striping.

Kokosolje bruker jeg så og si daglig som leave in, og bruker det som kur ca en gang i uken. Håret blir silkemykt og blank av det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller gått for fuktighetskur og så proteinkur bare av og til. I følge frisøren min så blir håret fort mettet av proteinkurer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skjønner! Takk for svar :)

Da har jeg sikkert gjort akkurat det. Brukt for mye protein kur. Tar dette lang tid å rette opp i? Går det over av seg selv for eksempel. Eller må man fukte mye. Kan noen tipse om en bra kur som BARE TILFØRER FUKT? :) Synes det har vært vanskelig å finne, virker som det er protein i de fleste.TS

Anonymous poster hash: 651cf...7e2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gemini7

jeg har også slitt og tynt hår og min frisør mente at jeg MÅTTE bruke den grønne kuren fra Kerastase (reconstructor?)som er en proteinkur, så jeg kjøpte den. Synes ikke den funket for mitt hår.

Jeg har imidlertid i alle år brukt en annen kur fra Kerastase som gir mer fukt og den er den eneste kuren som funker for meg (beige krukke, orange lokk, Masqueintense). Jeg har vendt tilbake til den de siste 15 årene samme hva annet jeg har prøvd, ingenting har funket bedre for meg. Den er mye bedre for meg enn proteinkuren i alle fall. Bare et tips :)

Endret av Gemini7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bruk biosilk therapy treatment. (blivakker har ofte tilbud) Det er en leave-in olje som er helt magisk. Det blir glansfult, og trekker fort inn i håret så selv om man tar litt mye en dag, er ikke gåret fett etter 10 min. Den er virkelig et must! :)

Anonymous poster hash: ba32b...f92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Redken All Soft Heavy Cream funker veldig bra her, også om jeg har brukt for mye proteinkur en periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:P oisann. :P Jeg bruker ofte protein kur ( K-pac looove it!) og har aldri sett slik ut, men husker frisøren min sa det kunne hende. Mitt blir heller tungt og flatt, men så har jeg en helt annen hårtype da. Men som alle her sier, pøs på med masse fukt i et par uker så blir det garantert bra igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Define argan oil. Bruk morgen og kveld, og dynk håret i olje et par ganger i måneden. Bruker du to pump til vanlig, så ta 18 når du dynker. La det sitte i over natta, minst 12 timer, og så vask.

I tillegg til god hårkur som gir masse fuktighet. Den jeg er mest fornøyd med er faktisk Babyliss sin. Billig og overraskende bra. Mitt hår har fått et helt nytt liv ved hjelp av den og define hårolje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...