AnonymBruker Skrevet 6. januar 2015 #1 Skrevet 6. januar 2015 Hei! Sliter litt med å passe en foundation som passer meg! Jeg har spurt om hjelp på flere parfymerier, men ender alltid opp med en som ser alt for mørk ut syns jeg.. Når jeg kjøper foundation på vita osv. virker det som om foundationen har feil undertone hver gang. Bruker loreal true match foundation, og har prøvd den lyseste fargen C1 opp gjennom tidene. Jeg har lys hud som gjerne blir rød og deretter brun av å være i sola, blå blodårer osv, men syns C1 blir aaltfor rosa på meg. Her har jeg vært ute i høstsola, er noen mnd gammelt. Er som regel bare den fargen som jeg har på halsen. Noen forslag? Anonymous poster hash: e3f15...983 Anonymous poster hash: e3f15...983
FruRaeder Skrevet 6. januar 2015 #2 Skrevet 6. januar 2015 Har også problemer med å finne foundation med riktig tone. Har Dior flytende foundation (som er grei nok), men etter jeg prøvde Sensai by Kanebo - Total Finish så har jeg ikke tenkt på andre typer en gang. Smelter fint i huden, og ser naturlig ut.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2015 #3 Skrevet 6. januar 2015 Hvilken øyefarge og hårfarge har du? Jeg ville sagt at du går mer mot gul enn rosa i undertonen. Har du vurdert en nøytral tone? Anonymous poster hash: b2d9e...863 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2015 #4 Skrevet 6. januar 2015 Jeg har lik hudfarge som deg, og har fått høre at jeg egentlig er mer gul enn rosa. I sommer brukte jeg La Roche Ppsay sin lyseste foundation (fra apotek) som har fungert veldig bra. Den er nå i vinter en tone for mørk, så da har jeg tatt frem Mary Kay, med ronen ivory 2. Den passer perfekt på vinteren for lys tone.Anonymous poster hash: cd340...cc5
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2015 #5 Skrevet 6. januar 2015 Jeg syns du ser mer gul ut en rosa i undertone. Kanskje du burde gå for nøytral, det kan de fleste bruke. Anonymous poster hash: 49d3f...c5b
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #6 Skrevet 7. januar 2015 Det kan være veldig vanskelig å se på en person om en har varm (gul) eller kald (rød/rosa) undertone. To personer som ser helt lik ut kan ha ulik undertone, der en foundation som passer perfekt for en, blir veldig gul på den andre. Velger man feil foundation ut fra hudtone kan man like god la være å bruke foundation, mener jeg. En god måte å finne ut av hudtone på er å se på hvilke farger du kler best. Altså hvilke farger du stråler i, som fremhever øyne osv. Kler du best blått, rosa, hvitt og svart kan det tenkes at du har kald undertone, mens dersom du kler best oransje, rød, gul, brun og grå, kan det tenkes at du har varm undertone. Grønn anses å være en nøytral hudtone. En annen måte er å se på blodårene dine. Ser de blå ut har du mest sannsynlig kald undertone, er de grønn har du antakelig varm undertone. Er det en kombinasjon kan det tenkes at du har nøytral undertone. Det er heller ikke slik at en kan kategorisere undertoner i kald, varm og nøytral. En kan se på det som et slags kontinuum fra kald til varm, der en ligger et sted på linjen mellom dem. Selv må jeg blande en kald og nøytral foundation for å finne min perfekte. Håper dette var godt forklart, og at det hjalp Anonymous poster hash: f8299...913 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #7 Skrevet 8. januar 2015 Hvilken øyefarge og hårfarge har du? Jeg ville sagt at du går mer mot gul enn rosa i undertonen. Har du vurdert en nøytral tone?Anonymous poster hash: b2d9e...863 Jeg har blå øyne og en blanding av brun-blondt hår. Jeg har lett etter en god foundation med nøytral undertone, men det virker som om mange av de billige foundationsa har enten veeldig gul eller rosa undertone Anonymous poster hash: e3f15...983
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #8 Skrevet 8. januar 2015 Det kan være veldig vanskelig å se på en person om en har varm (gul) eller kald (rød/rosa) undertone. To personer som ser helt lik ut kan ha ulik undertone, der en foundation som passer perfekt for en, blir veldig gul på den andre. Velger man feil foundation ut fra hudtone kan man like god la være å bruke foundation, mener jeg. En god måte å finne ut av hudtone på er å se på hvilke farger du kler best. Altså hvilke farger du stråler i, som fremhever øyne osv. Kler du best blått, rosa, hvitt og svart kan det tenkes at du har kald undertone, mens dersom du kler best oransje, rød, gul, brun og grå, kan det tenkes at du har varm undertone. Grønn anses å være en nøytral hudtone. En annen måte er å se på blodårene dine. Ser de blå ut har du mest sannsynlig kald undertone, er de grønn har du antakelig varm undertone. Er det en kombinasjon kan det tenkes at du har nøytral undertone. Det er heller ikke slik at en kan kategorisere undertoner i kald, varm og nøytral. En kan se på det som et slags kontinuum fra kald til varm, der en ligger et sted på linjen mellom dem. Selv må jeg blande en kald og nøytral foundation for å finne min perfekte. Håper dette var godt forklart, og at det hjalp Anonymous poster hash: f8299...913 Tusen takk for utfyllende svar! Jeg går for det meste i grå og svarte klær, men i sommer gikk jeg masse i ferskenfarga og orange t-skjorter. Fikk veldig mange komplimenter på at jeg faktisk kunne gå med sånne typer farger, og de var litt forbausa siden jeg har så lys hudfarge Anonymous poster hash: e3f15...983
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #9 Skrevet 8. januar 2015 Har også problemer med å finne foundation med riktig tone. Har Dior flytende foundation (som er grei nok), men etter jeg prøvde Sensai by Kanebo - Total Finish så har jeg ikke tenkt på andre typer en gang. Smelter fint i huden, og ser naturlig ut. Denne fikk jeg lyst til å prøve også! Takk for svar! Anonymous poster hash: e3f15...983 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå