soloyo Skrevet 6. januar 2015 #1 Skrevet 6. januar 2015 Lagde hjemmelaga grønnsakssuppe natt til søndag. Med buljong, poteter, gulerøtter, kål og rødløk, purre.. Den har stått i romtemperatur frem til nå, nesten to dager. Og den lukter godt. Kun varmet opp en gang. Kan jeg spise den?
PPM Skrevet 6. januar 2015 #2 Skrevet 6. januar 2015 (endret) Går sikkert greit så lenge det ikke er kjøtt i den, og den lukter og smaker ok, og du koker den godt opp. Men jeg tar ikke ansvaret for det hvis du driter på deg. Selv hadde jeg ikke spist den, hvis ikke det var litt "nød". Endret 6. januar 2015 av Petter
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2015 #3 Skrevet 6. januar 2015 Hvis den lukter godt og smaker godt kan du spise den, men hvis du merker at smaken er feil kan du ikke spise den. Anonymous poster hash: e6543...bf7
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2015 #4 Skrevet 6. januar 2015 Den hadde jeg kastet - to døgn i romtemperatur er å be om matforgiftning. Særlig potetene vil kunne få vekst av bakterier som ikke forsvinner ved ny varmebehandling. Hvorfor i alle dager har du ikke satt den kaldt? Anonymous poster hash: d25ae...14d 2
Gjest Margit Spat Skrevet 6. januar 2015 #6 Skrevet 6. januar 2015 Den ville jeg kastet. Løk og purreløk kan lukte såpass mye at den kamuflerer at maten kan være bedervet.
Gjest crazycatlady Skrevet 6. januar 2015 #7 Skrevet 6. januar 2015 Hadde aldri turt å spise det. Kast om du ikke alt har spist det.
soloyo Skrevet 7. januar 2015 Forfatter #8 Skrevet 7. januar 2015 Den ble ikke satt kaldt fordi jeg veldig spontant dro vekk og ble borte i 2 døgn. Det verste er at jeg spiste ei halv skål. Den smakte godt, men la det til slutt fra meg for begynte samtidig å Google holdbarhet på mat og grønnsaker osv. Og da mista jeg lysten.. men, ingen mageknip setter den dog kaldt neste gang...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå