AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #1 Skrevet 5. januar 2015 Barnet mitt blir snart 18 år og skal dermed sette fram bidragskrav fra far. Det har aldri vært samvær - etter fars ønske. Bør barnet gå via Nav for å kreve og fastsette bidrag? Det er litt kleint å be far direkte om bidrag siden barnet ikke kjenner far. Noen med lignende erfaringer? Anonymous poster hash: 86ea8...b38
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #2 Skrevet 5. januar 2015 Barnet mitt blir snart 18 år og skal dermed sette fram bidragskrav fra far. Det har aldri vært samvær - etter fars ønske. Bør barnet gå via Nav for å kreve og fastsette bidrag? Det er litt kleint å be far direkte om bidrag siden barnet ikke kjenner far. Noen med lignende erfaringer? Anonymous poster hash: 86ea8...b38 Skal selvsagt sette fram krav til far, skal det være. Anonymous poster hash: 86ea8...b38
rilin Skrevet 5. januar 2015 #3 Skrevet 5. januar 2015 Jeg søkte selv bidrag fra min far da jeg ble 18 år. Hadde lite kontakt og han viste ikke særlig interesse for å ta opp kontakten, men den dagen han hadde fått kravet om barnebidrag begynte han å ringe og ville snakke med meg slik at vi to kunne bli enige om noe sammen. Det var bare lureri og etter to mnd uten bidrag gikk jeg tilbake til å gjennomføre søknaden igjennom Nav. Uansett hvordan barnefar er og hvilke forslag han har ville jeg ha tatt det igjennom nav, helt klart!
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2015 #4 Skrevet 6. januar 2015 Jeg søkte selv bidrag fra min far da jeg ble 18 år. Hadde lite kontakt og han viste ikke særlig interesse for å ta opp kontakten, men den dagen han hadde fått kravet om barnebidrag begynte han å ringe og ville snakke med meg slik at vi to kunne bli enige om noe sammen. Det var bare lureri og etter to mnd uten bidrag gikk jeg tilbake til å gjennomføre søknaden igjennom Nav. Uansett hvordan barnefar er og hvilke forslag han har ville jeg ha tatt det igjennom nav, helt klart! Det er vel det tryggeste, og det er ikke mye moro for en på 18 å skulle ta kontakt med far for å bli enig om bidragsstørrelsen. Det måtte ev bli meg som tar kontakt med far på barnets vegne. Vet du hvordan bidraget regnes ut når det går direkte til barnet? Anonymous poster hash: 86ea8...b38
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2015 #5 Skrevet 6. januar 2015 ta det via NAV - jeg har selv gått glipp av masse tusener fordi jeg har ønsket "fred" - og dermed inngått en privat avtale. Men det har lønt seg, Barnefar vet han har sluppet billigere unna og fortsetter og bidra godt etter at sønnen vår er blitt 18. Og det er viktigst at pengene kommer sønnen min til gode. Bidrag skal allikevel ikke være noe din sønn skal styre med selv, spesielt siden faren ikke har vært i bildet. La Nav fastsette og kreve det inn. Lykke til! Anonymous poster hash: cb498...53c
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2015 #6 Skrevet 6. januar 2015 ta det via NAV - jeg har selv gått glipp av masse tusener fordi jeg har ønsket "fred" - og dermed inngått en privat avtale. Men det har lønt seg, Barnefar vet han har sluppet billigere unna og fortsetter og bidra godt etter at sønnen vår er blitt 18. Og det er viktigst at pengene kommer sønnen min til gode. Bidrag skal allikevel ikke være noe din sønn skal styre med selv, spesielt siden faren ikke har vært i bildet. La Nav fastsette og kreve det inn. Lykke til! Anonymous poster hash: cb498...53c Takk, virker som at det er det beste ja, å ta det via Nav. Anonymous poster hash: 86ea8...b38
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå