Gjest princess123 Skrevet 5. januar 2015 #1 Skrevet 5. januar 2015 Hei! Jeg og kjæresten har en cavaliervalp som ikke er husrein ennå. Hun tisset mye inne før selv om vi luftet henne ofte, nå tisser hun inne kanskje hver 3. dag. Vi tørker det opp med en gang, men et par ganger har det fått ligge i 20-30 min da vi har dusjet eller ikke oppdaget det med en gang. Nå lukter det hundetiss inne i leiligheten vår! Vi klarer virkelig ikke å lukte det selv, men alle som kommer på besøk kommenterer det. Jeg vasker over hele gulvet minst en gang i uken, og har også satt meg ned på knær og virkelig skrubbet gulvene, men lukten er der. Skrekken nå er jo at huseieren lukter dette, for det tror jeg han kan be oss om å erstatte! Er det noen som har tips om hvordan vi kan få ut lukta? Skal sies at vi ikke lufter så mye, men litt.
Cynder91 Skrevet 5. januar 2015 #2 Skrevet 5. januar 2015 Eddik pleier å være vidundermiddelet for å fjerne lukt... kan jo prøve å blande eddik i vannet
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #3 Skrevet 5. januar 2015 http://www.ipet.no/mobile/product.html/urine-off-2?category_id=30#Anonymous poster hash: dd7ee...4b3
Wildberry Skrevet 6. januar 2015 #4 Skrevet 6. januar 2015 Eddik er tingen. Synes uansett dette hørtes litt rart ut, da. Har hatt hund i mange år, og et par ble stuerene ganske sent, og har aldri hatt det problemet at det lukter i huset når alt tiss er vasket vekk. Er du sikker på at det sitter i gulvene? Jeg ville tatt en meget nøye sjekk for å se at dere ikke har gått glipp av en flekk på et godt gjemt sted, og så ville jeg sjekket alt av tilgjengelige tekstiler. Jeg går ut i fra at dere ikke har tepper fremme i valpetiden, men sjekk hundesenga, sofaen, stoler, senga deres, gardiner hvis dere har sånne som subber i gulvene. Siden det er tispe så går jeg ut i fra at hun ikke tisser på seg selv (i pelsen), men tissing på hardt underlag (gulv og asfalt og sånt) gjør jo gjerne at de blir våte på baklabbene, så det er også noe dere kan sjekke. Søpla kan også være en synder, forresten. Hvis tørkepapir dere bruker på gulvet blir liggende i søpla, så blir det jo lukt.
Gjest Evans Skrevet 6. januar 2015 #5 Skrevet 6. januar 2015 Vi hadde litt klor i bøtta som vi tørket opp med. Klor og Ajax var vel det mest vanlige. Prøvde Klor og grønnsåpe et par ganger, men syns det ble litt underlig lukt av det.
Minya Skrevet 6. januar 2015 #6 Skrevet 6. januar 2015 Jeg fikk et kjempegodt tips fra veterinæren da gamlepus begynte å tisse utenfor kassa. Vet ikke om det funker like godt for hundepiss, men det er verdt et forsøk. Omo Color og legesprit. Vaskepulveret fjerner enzymer fra biologisk materiale, og dermed også enzymene fra tisset som fortsatt ligger igjen selv etter at du har tørket det bort. Jeg blander 1dl pulver med 4dl vann og blander det godt. Så bruker jeg en klut til å gni blandingen godt utover gulvet, og skyller kluten flere ganger for å tørke bort overskuddsåpe. Tørker over med tørkepapir, og til slutt gnir jeg hele overflaten med sprit, og lar det tørke. (jeg har også brukt Antibac da spritflaska jeg hadde ble tom) Den blandingen har ført til at pus ikke tisser der, så det er verdt å prøve. 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2015 #7 Skrevet 6. januar 2015 Du får kjøpt luktfjerner i dyrebutikker. Anonymous poster hash: 688e7...b65
Gjest princess123 Skrevet 6. januar 2015 #8 Skrevet 6. januar 2015 Takk for svar :-) Vi bor i en liten leilighet og har gått igjennom alt. Vi tørker tisset hennes med papir og skyller det ned i do, deretter vasker vi over godt der hun har tisset, med klut som er dyppet i såpevann. Har lest eddik mange steder, så tenkte å prøve ut det!
sweg Skrevet 6. januar 2015 #9 Skrevet 6. januar 2015 Skjønner hva du mener! Hadde en liten yorkie som var husrein, men han hadde så lang pels at det ofte var tiss på den etter turer som man ikke merket med en gang. Pleide å vaske han hver kveld (og tur om det var ekstremt), og vi merket ikke noen lukt hjemme eller av han. Men tydeligvis merket gjestene det, og jeg tror det kanskje var fordi pelsen hans kunne noen ganger smitte lukten over til tepper og andre tekstiler som senga hans. Kan være at det er det samme med deres? At hun tråkker i sitt eget tiss f.eks. og tar med små dråper litt overalt? Utrolig frustrerende, for man klarer jo ikke å lukte det selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå