Gjest the imp Skrevet 1. august 2004 #1 Del Skrevet 1. august 2004 Hva gir man til mødre som har alt? Som i nær fortid har fått gavekort på det meste inkludert teater osv. Som ikke kan bruke noe særlig klokker og smykker fordi hun er allergisk, og har ting hun ikke er allergisk mot. Hun har mer enn hun trenger av glassting, sølv, serviser, kjøkkenting o.l. Hun er ikke voldsomt glad i alkohol, så vin eller lignende er ikke særlig aktuelt. PC-utstyr og annet teknisk utstyr har hun også det hun trenger av. Bøker fyller opp mesteparten av huset, tur med danskebåten f.eks er absolutt ikke mammas stil, dessuten ville hun jo måtte få med seg noen. Hun er veldig ømfintelig for lukt, massasje osv så aromaterapi/spa osv er heller ikke noe for henne. Gaven bør ikke være voldsomt mye dyrere enn rundt 1000-lappen, og absolutt max 1200. Vi klør oss i hodet hele gjengen og vi aner ikke hva vi skal gi henne. Noen som har en super idé? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. august 2004 #2 Del Skrevet 1. august 2004 En helaften med alle dere....med en bedre middag på et FLOTT sted etterfulgt av et besøk på for eksempel teateret....eller noe annet hun liker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. august 2004 #3 Del Skrevet 1. august 2004 he he....det var jeg som skrev innlegget over....og etter at jeg hadde lagt det inn så så jeg de første linjene i innlegget ditt anngående teater Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 2. august 2004 #4 Del Skrevet 2. august 2004 gavekort på sten og strøm kjøpesenterene? Fotografbilde av alle dere med henne også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 2. august 2004 #5 Del Skrevet 2. august 2004 Fjernadopter et barn til henne...... *inspirert av en annen tråd* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 2. august 2004 #6 Del Skrevet 2. august 2004 Vi pleier forresten å gi lottolapper til svigermor..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreamy Skrevet 2. august 2004 #7 Del Skrevet 2. august 2004 Hva med gavekort hos frisøren. Alle damer går jo til frisør Hvis hun har alt er det sannelig ikke lett å finne på noe.. Lykke til . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kate Skrevet 2. august 2004 #8 Del Skrevet 2. august 2004 Språkkurs? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
diddi Skrevet 2. august 2004 #9 Del Skrevet 2. august 2004 Kakepyntekurs på Cacas?? (Dit skal jeg!! ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 2. august 2004 #10 Del Skrevet 2. august 2004 Kakepyntekurs på Cacas?? (Dit skal jeg!! ) Der har jeg vært, på alle sammen! Kjempegøy, om man har interessen for det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest the imp Skrevet 2. august 2004 #11 Del Skrevet 2. august 2004 Hvor foregår Cacas-kursene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 2. august 2004 #12 Del Skrevet 2. august 2004 Ihvertfall på Ryen i Oslo.... sjekk ut mer her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille_my Skrevet 2. august 2004 #13 Del Skrevet 2. august 2004 Hva gir man til mødre som har alt? Som i nær fortid har fått gavekort på det meste inkludert teater osv. Som ikke kan bruke noe særlig klokker og smykker fordi hun er allergisk, og har ting hun ikke er allergisk mot. Hun har mer enn hun trenger av glassting, sølv, serviser, kjøkkenting o.l. Hun er ikke voldsomt glad i alkohol, så vin eller lignende er ikke særlig aktuelt. PC-utstyr og annet teknisk utstyr har hun også det hun trenger av. Bøker fyller opp mesteparten av huset, tur med danskebåten f.eks er absolutt ikke mammas stil, dessuten ville hun jo måtte få med seg noen. Hun er veldig ømfintelig for lukt, massasje osv så aromaterapi/spa osv er heller ikke noe for henne. Gaven bør ikke være voldsomt mye dyrere enn rundt 1000-lappen, og absolutt max 1200. Vi klør oss i hodet hele gjengen og vi aner ikke hva vi skal gi henne. Noen som har en super idé? Har denne moren barnebarn? Eller er det en yngre mor? Om hun har ett eller flere barnebarn, hva med å la de male litt på ett lerret, eller tykt ark. ta avtrykk av ene hånda deres, ramm inn og vips gave til bestemor... Det gjorde jeg med mine barn, og det var stor stas for både besteforeldre og oldeforeldre... Noen setter kanskje mer pris på noe som er laget selv, enn en kjøpt gave?? Ellers har jeg ikke noen tips gitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bauche Skrevet 2. august 2004 #14 Del Skrevet 2. august 2004 Det spørs litt på hvordan mødrene er; men du kan jo gi henne et "klippekort" på ulike "tjenester" - vask av hus, vask av bil, kinotur, klipping av plen, måking av snø etc...så kan hun kose seg med det gjennom hele året.. Det blir jo ikke en så veldig DYR gave, nødvendigvis...så det spørs jo litt om det spiller en rolle..(gjør jo lett det, samme hvor dumt det enn er...) Jeg bruker å gi bort det en gang i blandt..(til bestemora mi som også har alt) Blir satt veldig pris på... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
koldbruna Skrevet 2. august 2004 #15 Del Skrevet 2. august 2004 Eller hva med og gi henne ett gavekort med penger på slik at hun kan kjøpe det hun har lyst på selv?? Koldbruna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. august 2004 #16 Del Skrevet 2. august 2004 Har hun hage? Kjøp et flott tre eller stauder. Hva med manikyr/fotbeh eller frisør? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest the imp Skrevet 3. august 2004 #17 Del Skrevet 3. august 2004 Mamma har ingen barnebarn nei og hjelp i hus/hage får hun når hun har behov for det uansett. Kurs i Oslo kan være et lite problem da hun bor på indre Østland et stykke nord for Oslo. Prøver å unngå gavekort da hun har fått veldig mye av det tidligere når vi ikke har klart å finne på noe. Tipper hun har et lite lager av de hun ikke har rukket å bruke opp. Dette er en gave vi søsknene og min far skal spleise på. Ingen av oss har voldsomt god råd derfor blir ikke gaven så dyr i år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BritElin Skrevet 3. august 2004 #18 Del Skrevet 3. august 2004 Et spørsmål litt på kanten (som ikke gjelder din mor, the imp), men hvorfor skal vi plent gi presanger til de som har absolutt alt??? Når de ikke har noen ide om hva de ønsker seg hvorfor skal de ha noe da? Det er nok av andre og andre ting å bruke penger på enn å kjøpe til de som har alt. Dette presang-jaget har tatt helt av synes jeg. Hilsen BritElin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 3. august 2004 #19 Del Skrevet 3. august 2004 Hvis hun har alt - absolutt alt - og ikke har noen hobbyer e.l., og er på alle teatre etc. hun har lyst til - ja da er hun en heldig mamma :-) Gå amok i en blomsterbutikk og kjøp masse avskårne blomster - lag små kort som dere skriver hyggelige hilsner på, og la henne ha huset fullt av kjærlighet fra familien sin i ukesvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loolaa Skrevet 3. august 2004 #20 Del Skrevet 3. august 2004 Kjenner igjen problemet! Moren min er ikke særlig glad i å reise eller å gå ut å spise, på teater ol.l. Hun liker ikke å kjøpe klær. Hun (og faren min) har alt de trenger til huset. Hun er allergisk og tåler ikke smykker, sminke, parfymer, aromaterapi osv. Hun er medlem i bokklubb og kjøper de bøkene hun vil ha (leser ikke så mye). Hun er glad i keramikk, men det er begrenset hvor mange ganger vi kan gi bort det også! Blomster, som nevnt over, er populært. Hun har også fått en praktbok om stedet jeg bor nå (langt hjemmefra). Et år lagde mannen min og jeg kassetter til bestemødrene med julemusikk og småprat/historier mellom sangene. Vet moren min gjerne kunne tenke seg det samme. På Grønn Hverdag finner du tips fra a til å med "opplevelsesgaver". Kanskje du finner noe der? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå