Gå til innhold

Feriepenger av dagpenger, kun første året?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk dagpenger fra nav fra september 2013 til april 2014. Vil jeg da få feriepenger nå i månedsskifte av det jeg fikk i 2014, eller utbetales feriepengene bare første året?

( Vet at feriepenger av foreldrepermisjonspenger bare utbetales de første 12/15 ukene uansett om det går over årsskifte, så jeg kom til å tenke på om det var likt for dagpenger)

Takk for svar 😄

Anonymous poster hash: d0901...2cc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du får ikke feriepenger!!

serr.

Anonymous poster hash: 08614...4a0
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Sakset fra NAV.no:

"Dagpenger

Opptjening av ferietillegget til dagpengene opphører med virkning fra 1. januar 2015. Ferietillegg på bakgrunn av opptjening i 2014 vil utbetales som normalt. Dette utbetales i månedsskiftet januar/februar 2015."

Ergo du får feriepenger av dagpengene 2014, da du hadde dagpenger i mer enn 8 uker,

Endret av Rosalie
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er rimelig sikker på at du vil motta ferietillegg av dagpenger månedsskiftet januar/februar. Ferietillegget til dagpenger har blitt utbetalt med 9,5 % av utbetalte dagpenger året før, gitt at du har hatt dagpenger minimum 8 uker det aktuelle året.

Se NAVs rundskrivhttps://www.nav.no/rettskildene/Rundskriv/§+4-14+Ferietillegg.355386.cms

Dog er dette siste gang det utbetales ferietillegg (for 2014) for ordningen ble strøket av statsbudsjettet av vår blå-blå regjering.

Anonymous poster hash: b7a6f...6ca

AnonymBruker
Skrevet

Flott. Tusen takk for svar 😄

Ts

Anonymous poster hash: d0901...2cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...