AnonymBruker Skrevet 10. januar 2015 #21 Del Skrevet 10. januar 2015 Personlig hadde jeg disket opp med spaghetti, og stekt litt kjøttdeig som jeg hadde puttet i en liten bolle for seg. Så kunne kjøtteterne forsynt seg av den, og gresseterne latt være. Problem solved. Det synes jeg hørtes helt unødvendig ut. Litt stekt kjøttdeig på toppen av en vegetarisk pastarett høres noe halvhjertet ut - da ville jeg heller servert alle den vegetariske pastaretten. Hva skulle være problemet med det? Anonymous poster hash: 7dde3...1d7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SardintrollReturns Skrevet 10. januar 2015 #22 Del Skrevet 10. januar 2015 Det synes jeg hørtes helt unødvendig ut. Litt stekt kjøttdeig på toppen av en vegetarisk pastarett høres noe halvhjertet ut - da ville jeg heller servert alle den vegetariske pastaretten. Hva skulle være problemet med det? Anonymous poster hash: 7dde3...1d7 Jeg ser ikke problemet her. De som vil ha kjøtt kan forsyne seg av bollen med kjøttdeig ved siden av, og de som ikke vil ha, kan la være. Det må da være greit? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2015 #23 Del Skrevet 10. januar 2015 Er det en rett det er snakk om? Det er alltid greit å si fra om at personen må ta med egen mat. Men det blir litt rart dersom du har invitert dem bort på middag også serverer du noe bare den ene kan spise. Blir litt som å servere blomkålsuppe til noen som ikke liker blomkål i det hele tatt. Jeg er for eks veldig glad i falfalel og ganske god på å lage det, men siden faren min hater det serverer jeg det aldri når han er på besøk. Dersom det er besøk som går over flere timer eller dager, så bare si fra. Med mindre noen uttrykker spesifikt at de lager vegetarmat, så pleier jeg på å ha noe i bakhånd. Anonymous poster hash: 058ed...de9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badabing Skrevet 10. januar 2015 #24 Del Skrevet 10. januar 2015 Jeg ser ikke problemet her. De som vil ha kjøtt kan forsyne seg av bollen med kjøttdeig ved siden av, og de som ikke vil ha, kan la være. Det må da være greit? Det kommer litt an på om du lager en vegetarisk pastarett i seg selv, eller om det på en måte da blir slik at vegetarianeren spiser "tilbehøret", f.eks. spaghetti med en enkel tomatsaus. Da er det fort gjort at man ikke blir mett. Nå er jeg vant med at de fleste som inviterer meg er matinteresserte og spiser en del vegetarmat selv, men når det er noen jeg ikke kjenner så godt pleier jeg å spørre hva som skal serveres og om jeg skal ta med noe som passer til. For meg er dette helt vanlig, i alle fall var det det før da vegetarmat ikke var så utbredt. Hvis du sier hva du skal lage, TS, kan vi sikkert komme med et enkelt og godt alternativ. Om du ikke vil lage, ville jeg sendt en mld med hva dere skal ha så vegetarianeren slipper å spise tilbehør, men kan ta med en veggisbiff hvis dere skal ha biff osv. Det som kan være kjipt som vegetarianer er ikke det å ikke få mat, men å ikke føle seg inkludert og attpåtil sitte sulten 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå