AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #1 Skrevet 5. januar 2015 Moren min døde nettopp. Ingen stor sorg, dessverre. Hun var et manipulativt og utspekulert menneske som gjennom mange år gjorde oss barna mer vondt enn godt. Nå skal dødsannonsen skrives og puttes i avisen og hva skriver man? Vår kjære mor...etc..blir for meg helt hyklerisk - men vet ikke om noen alternativer. Noen forslag? Anonymous poster hash: ad53b...c3f
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #2 Skrevet 5. januar 2015 Snakk med et begravelsesbyrå. Det gjorde jeg og de kom med hjelp og tips til dødsannonse. Anonymous poster hash: 746d7...70f 2
jauda Skrevet 5. januar 2015 #3 Skrevet 5. januar 2015 Endelig strauk ho med! Fest kl 20.00 hjemme hos xxx adresse xx. 7
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #4 Skrevet 5. januar 2015 Begravelsesbyråene hjelper med dette. Nesten så jeg lurer på om du tuller med et så alvorlig tema?Anonymous poster hash: cdabf...865
HvittHus Skrevet 5. januar 2015 #5 Skrevet 5. januar 2015 Vår mor.... Enkelt og greit. Ikke hykl en sorg dere ikke føler. Det vil bare kjennes feil ut i ettertid. 5
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #6 Skrevet 5. januar 2015 Begravelsesbyråene hjelper med dette. Nesten så jeg lurer på om du tuller med et så alvorlig tema?Anonymous poster hash: cdabf...865 TS her - nei, jeg tuller ikke. Og jeg er ikke den eneste som har slitt med vondt forhold til en av foreldrene? Annonsen skal inn i morgen - så da blir det vel vår mor..etc... Det må være love å ikke sørge, eller bare føle lettelse, eller hva? Ellers er jeg faktisk enig med jauda..."Endelig strauk ho med..." Manipulative og egoistiske mødre som grenser til psykopati kan gi deg dårlig samvittighet så lenge de lever...Det klarte hun. Nå er jeg endelig fri.... Anonymous poster hash: ad53b...c3f 5
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #7 Skrevet 5. januar 2015 Hvis dere er flere enn barna i annonsen, kan dere kanskje skrive "Vår alles...". Det betyr jo i grunnen ingenting. Anonymous poster hash: 5b1e6...33c 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #8 Skrevet 5. januar 2015 huff, syns synd på deg. Det må ha vært et forferdelig famlieforhold... glad du føler deg fri. Anonymous poster hash: e0d28...6ed
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #9 Skrevet 5. januar 2015 Får nesten lyst til å gratulere deg. Glad du er fri. Håper at alt som har med dødsfallet å gjøre går greit og gir deg anledning til å få henne ut av systemet for godt. Akkurat hva dere skriver i annonsen er ikke så viktig, bare ikke skriv "kjære mor" fordi det forventes av dere. Anonymous poster hash: 5b1e6...33c
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #10 Skrevet 5. januar 2015 Hvis dere er flere enn barna i annonsen, kan dere kanskje skrive "Vår alles...". Det betyr jo i grunnen ingenting. Anonymous poster hash: 5b1e6...33c Jammen da blir det jo naturlig med et etterfølgende kjære. Det fikser jeg ikke. Jeg er ikke ond, har ikke noe ønske å dra hennes ettermæle ned i søla, men for min egen del vil jeg ikke hykle. For samtidig vil jeg jo heller ikke at annonsen skal fremstå som kald og kynisk...Jeg er ikke det, selv om hun var det.... Anonymous poster hash: ad53b...c3f
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #11 Skrevet 5. januar 2015 Jammen da blir det jo naturlig med et etterfølgende kjære. Det fikser jeg ikke. Jeg er ikke ond, har ikke noe ønske å dra hennes ettermæle ned i søla, men for min egen del vil jeg ikke hykle. For samtidig vil jeg jo heller ikke at annonsen skal fremstå som kald og kynisk...Jeg er ikke det, selv om hun var det.... Anonymous poster hash: ad53b...c3f Sjekket noen dødsannonser nå. Det går helt fint å skrive "Vår mor, svigermor, farmor, tante og søster" - for eksempel. Anonymous poster hash: 5b1e6...33c 1
HvittHus Skrevet 5. januar 2015 #12 Skrevet 5. januar 2015 Jammen da blir det jo naturlig med et etterfølgende kjære. Det fikser jeg ikke. Jeg er ikke ond, har ikke noe ønske å dra hennes ettermæle ned i søla, men for min egen del vil jeg ikke hykle. For samtidig vil jeg jo heller ikke at annonsen skal fremstå som kald og kynisk...Jeg er ikke det, selv om hun var det.... Anonymous poster hash: ad53b...c3f Egentlig kan det se greit ut med bare navnet også. http://gfx.nrk.no//YMFFo5katy0C4AL_eg8IoQO8xj1nvr1s1vPX8hHukW5A 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #13 Skrevet 5. januar 2015 Får nesten lyst til å gratulere deg. Glad du er fri. Håper at alt som har med dødsfallet å gjøre går greit og gir deg anledning til å få henne ut av systemet for godt. Akkurat hva dere skriver i annonsen er ikke så viktig, bare ikke skriv "kjære mor" fordi det forventes av dere. Anonymous poster hash: 5b1e6...33c Takk takk Å styre med alt det praktiske går fint. En viss sorg føler man jo - ikke egentlig fordi hun er borte, men mer fordi hun aldri var den mammaen man ønsket og trengte. Som en slags sorg over en skilsmisse. Viktigst er det å ha klart å bryte sirkelen - bli den mammaen hun aldri var. Og føler at det klarte jeg Anonymous poster hash: ad53b...c3f 3
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #14 Skrevet 5. januar 2015 Egentlig kan det se greit ut med bare navnet også. http://gfx.nrk.no//YMFFo5katy0C4AL_eg8IoQO8xj1nvr1s1vPX8hHukW5A åh herregud..etter teksten å dømme - en skikkelig gjerrigknark...lol Anonymous poster hash: ad53b...c3f
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #15 Skrevet 5. januar 2015 Takk takk Å styre med alt det praktiske går fint. En viss sorg føler man jo - ikke egentlig fordi hun er borte, men mer fordi hun aldri var den mammaen man ønsket og trengte. Som en slags sorg over en skilsmisse. Viktigst er det å ha klart å bryte sirkelen - bli den mammaen hun aldri var. Og føler at det klarte jeg Anonymous poster hash: ad53b...c3f Skjønner det. Har en sånn mor selv og har siden faren min døde følt meg som et foreldreløst barn - temmelig trist over å aldri få den moren jeg trengte. Det blir godt å få det overstått - og det synes jeg er helt kurant å tenke Anonymous poster hash: 5b1e6...33c 2
absinthia Skrevet 5. januar 2015 #16 Skrevet 5. januar 2015 Du kan sikkert skrive noe ala: vår mor ( eventuelt også : kone, bestemor,søster om dere er flere generasjoner om dette) Navn Navnesen, sovnet stille inn/ døde/ la ut på sin siste ferd ( dato) Hvil i fred Kanskje finne et lite vers, som sier noe om døden, den siste reis eller lignende. Om hun hadde noe hun likte godt, kan dy la deg inspirere deg av dette. Her er noen forslag fra et begravelsesbyrå, jeg så det var noen få som var rimelig nøytrale i forhold til å ytre at dette mennesket vil bli dypt savnet. http://www.hamarbegravelse.no/index.php/i-dodsannonsen
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #17 Skrevet 5. januar 2015 Navn dato fra til begraves hvor/når Fra Anonymous poster hash: df0fa...b81
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2015 #18 Skrevet 6. januar 2015 Du kan sikkert skrive noe ala: vår mor ( eventuelt også : kone, bestemor,søster om dere er flere generasjoner om dette) Navn Navnesen, sovnet stille inn/ døde/ la ut på sin siste ferd ( dato) Hvil i fred Kanskje finne et lite vers, som sier noe om døden, den siste reis eller lignende. Om hun hadde noe hun likte godt, kan dy la deg inspirere deg av dette. Her er noen forslag fra et begravelsesbyrå, jeg så det var noen få som var rimelig nøytrale i forhold til å ytre at dette mennesket vil bli dypt savnet. http://www.hamarbegravelse.no/index.php/i-dodsannonsen tusen takk for godt svar - fant en tekst der!! takker! Anonymous poster hash: ad53b...c3f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå