AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #1 Skrevet 5. januar 2015 Heisann:) For ca en måned siden så var jeg ute på byen og festet. Jeg var inne på en klubb der de har stor danseplass. Men så er det en pitteliten scene som man har lov å stå oppå å danse.. Jeg sto oppå der og danset med noen venner, og dansegulvet ble trangere og trangere og det var fler folk som ville opp på den lille scenen der jeg sto, det er ca 1meter opp, så man må ha hjelp til å komme opp. Så var det noen som hjalp en fyr opp og måtte lage plass til han og da dultet borti meg som sto på kanten - sånn at jeg mistet balansen og falt rett ned 1m og slo både hode, rygg og arm. Jeg har nå mest sansynlig fått livsvarige smerter i ryggen og delvis i armen.. Jeg er ganske forbanna på at de ikke har gjort noe med denne scenen før, at det ikke er noe gjerde der eller noe når det er meningen at fulle folk skal være der og det er stor risiko for å falle ned og skade seg.. Jeg har tenkt å gå bort til de i helgen og si dette til de og se ka de har å si til det.. Jeg er aktiv med treinng, og det er MYE som stopper meg med dette nå som ryggen er ødelagt..Jeg jobber også som hudpleier, som vil si at jeg sitter mye og nå har jeg store problemer med å sitte uten å få vondt i ryggen i lengden.. jeg våkner også ofte om natten fordi jeg ligger litt feil sånn at jeg kjenner det i ryggen osv osv.. Jeg er ikke helt sikker på hva det vil si å saksøke noen? Men er det noen som vet om dette er en bra nok sak til å gjøre noe videre med det? Kan jeg få erstatning fra noe som dette? Anonymous poster hash: afd3d...749
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #2 Skrevet 5. januar 2015 Dette høres ut som et uhell hvor ingen dultet deg meg vilje. Du kan si fra til utestedet at de bør sette opp et gjerde eller lignende, men folk må faktisk kunne ta ansvar for seg selv også. Anonymous poster hash: 30ba7...d26 12
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #3 Skrevet 5. januar 2015 Ja det burde du definitivt saksøke dem for. Jeg skal forøverig saksøke min lokale kafee for jeg sølte kaffe i fanget mitt og den var jo glovarm så jeg fikk brannsår. Også skal jeg saksøke CocaCola for jeg brakk neglen min når jeg skulle åpne deres brusboks. Anonymous poster hash: 971b7...b8e 7
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #4 Skrevet 5. januar 2015 Hadde du bodd i USA hadde det kanskje vært en mulighet der kan man saksøke McDonalds fordi man har blitt tjukk av å spise burgere hver eneste dag f eks. Så at du tryna på fylla fordi du absolutt skulle danse på en bitteliten scene med mye folk og dytting, vel.... Betyr det at hvis man faller ned en trapp på et utested fordi noen dulta borti deg så kan man saksøke utestedet fordi det er uansvarlig å ha trapper på et sted med fulle folk? Jeg tror nok du må ta litt ansvar for dine egne handlinger. Evnt får du prøve å saksøke de som dytta deg.. Anonymous poster hash: 568c2...c5e 8
Cowboy Lotte Skrevet 5. januar 2015 #5 Skrevet 5. januar 2015 Tja dette er vel noe man kan kalle guds vrede. Mennesker som kun fester og lever på ytre/overfladiske verdier får ofte dårlig karma... 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #6 Skrevet 5. januar 2015 Man burde jo ha polstrete gulv, vegger, fortau og stolper der fulle folk ferdes. Anonymous poster hash: 30ba7...d26 2
Nemigirl Skrevet 5. januar 2015 #7 Skrevet 5. januar 2015 Heisann:) For ca en måned siden så var jeg ute på byen og festet. Jeg var inne på en klubb der de har stor danseplass. Men så er det en pitteliten scene som man har lov å stå oppå å danse.. Jeg sto oppå der og danset med noen venner, og dansegulvet ble trangere og trangere og det var fler folk som ville opp på den lille scenen der jeg sto, det er ca 1meter opp, så man må ha hjelp til å komme opp. Så var det noen som hjalp en fyr opp og måtte lage plass til han og da dultet borti meg som sto på kanten - sånn at jeg mistet balansen og falt rett ned 1m og slo både hode, rygg og arm. Jeg har nå mest sansynlig fått livsvarige smerter i ryggen og delvis i armen.. Jeg er ganske forbanna på at de ikke har gjort noe med denne scenen før, at det ikke er noe gjerde der eller noe når det er meningen at fulle folk skal være der og det er stor risiko for å falle ned og skade seg.. Jeg har tenkt å gå bort til de i helgen og si dette til de og se ka de har å si til det.. Jeg er aktiv med treinng, og det er MYE som stopper meg med dette nå som ryggen er ødelagt..Jeg jobber også som hudpleier, som vil si at jeg sitter mye og nå har jeg store problemer med å sitte uten å få vondt i ryggen i lengden.. jeg våkner også ofte om natten fordi jeg ligger litt feil sånn at jeg kjenner det i ryggen osv osv.. Jeg er ikke helt sikker på hva det vil si å saksøke noen? Men er det noen som vet om dette er en bra nok sak til å gjøre noe videre med det? Kan jeg få erstatning fra noe som dette? Anonymous poster hash: afd3d...749 Har du ulykkes- eller reiseforsikring? Evt andre aktuelle forsikringer gjennom jobb, fagforbund eller privat?
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #8 Skrevet 5. januar 2015 Tja dette er vel noe man kan kalle guds vrede. Mennesker som kun fester og lever på ytre/overfladiske verdier får ofte dårlig karma... Er du mindre begavet? Anonymous poster hash: 479f6...0ca 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #9 Skrevet 5. januar 2015 Sånne uhell kan skje hvem som helst, det er i hvert fall IKKE utestedet sin feil, så det blir for dumt å saksøke dem. Kanskje du selv burde tenkt litt før du dansa helt på kanten av scenen?Anonymous poster hash: 9a0fd...5e1 4
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #10 Skrevet 5. januar 2015 Man burde jo ha polstrete gulv, vegger, fortau og stolper der fulle folk ferdes. Anonymous poster hash: 30ba7...d26 Og en kjempesvær luftmadrass under Prekestolen og Kjeragbolten, så ikke folk faller ned å slår seg når de er på turisttur i fjellet. Anonymous poster hash: 971b7...b8e 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #11 Skrevet 5. januar 2015 Og en kjempesvær luftmadrass under Prekestolen og Kjeragbolten, så ikke folk faller ned å slår seg når de er på turisttur i fjellet. Anonymous poster hash: 971b7...b8e Egentlig burde full Michelin-manndrakt og fallskjerm være påbudt ved inntak av alkohol. Anonymous poster hash: 30ba7...d26 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2015 #12 Skrevet 6. januar 2015 Du vil saksøke noe, men vet ikke egentlig hva det vil si? Unge, dumme, curlingbarn som liksom skal fungere i voksenliver. Når du er på fylla er du ansvarlig for deg selv. DU ja, og ingen andre. Anonymous poster hash: ead95...3b8 3
Gjest Evans Skrevet 6. januar 2015 #13 Skrevet 6. januar 2015 Hvorfor vil du saksøke utestedet? Er det fordi du mener plassen bør sikres bedre for nestemann? Fordi utestedet har skyld i din skade og du ønsker en økonomisk oppreising for skaden du kanskje må leve med i lengere tid? Det høres ikke smart ut å ha en liten scene som full mennesker kan danse på, men det høres ikke smart ut å danse på denne lille scenen i utgangspunktet. Du skriver jo at du tidligere har irritert deg over denne scenen, så da burde du kanskje også tenkt over faren for å falle ned? På den annen side så kan det være at utestedet har fått tilsnakk om denne scenen tidligere, men unnlatt å gjøre noe. Når det gjelder skadene dine er en måned veldig kort tid. Om det ikke er legene som har sagt at dette mest sannsynlig er noe du må leve med resten av livet vill jeg ikke tatt sorgene på forskudd – selv ikke da. Bare det å åkle over varer jo en måned. I forhold til erstatning kan du få dekket de økonomiske tapene du har hatt frem til nå. Det å dekke de fremtidige tapene for eksempel grunnet redusert arbeidsevne er ganske så omfattende, og det krever nok at skadene dine har vart over en lengere tid enn en måned. Hvis du ønsker å rette et krav mot utestedet så henvend deg til et advokatfirma som jobber med erstatning. Men husk at det koster penger å gå til sak, og at om du ikke vinner må du betale regninga for motparten (forutsatt at de legger frem krav om det, men det gjør de vel så å si alltid).
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2015 #14 Skrevet 6. januar 2015 Jeg er ikke helt sikker på hva det vil si å saksøke noen? Men er det noen som vet om dette er en bra nok sak til å gjøre noe videre med det? Kan jeg få erstatning fra noe som dette? Anonymous poster hash: afd3d...749 Ser ut til at mange synes det er vittig å sammenligne dette med varm kaffe, falle i trappa osv. Vel, et utested har ansvar for å sikre lokalene, noe som garantert ville gjelde en kant med høyde på 1m. Men, dette gjelder kun dersom området er ment for ferdsel. En halvvegg, bord, sitteplasser og andre "flater" man kan stå på, men som ikke er ment for det er selvsagt unntatt dette. Anonymous poster hash: 9e205...d00 1
NumberSix Skrevet 6. januar 2015 #15 Skrevet 6. januar 2015 Jeg skjønner at det er en kjip situasjon for deg, men her i Norge kan man ikke bare gå rundt og saksøke folk eller firmaer. Spesielt ikke når du ikke en gang vet hva det vil si å saksøke noen. Anbefaler deg å høre med legene, bli fulgt opp og se hvordan ting er om noen måneder. Du kan gjerne kontakte utestedet for å fortelle om opplevelsen, men tviler på at de har noe ansvar i saken. Selv om du var full så må man du ta ansvar for egne handlinger, og utføre disse på egen risiko. Når det er sagt så kan du jo samtidig anbefale dem å sette opp et rekkverk på scenen. 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2015 #16 Skrevet 6. januar 2015 Lær deg å drikke mindre, og å ta ansvar for deg selv. Anonymous poster hash: 652d1...ac5
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2015 #17 Skrevet 6. januar 2015 Scenekanter er alltid høye og usikret. Derfor står man ikke ytterst på dem i fylla. Anonymous poster hash: 73886...214 2
Calypso Skrevet 7. januar 2015 #18 Skrevet 7. januar 2015 "Jeg er ganske forbanna på at de ikke har gjort noe med denne scenen før, at det ikke er noe gjerde der eller noe når det er meningen at fulle folk skal være der og det er stor risiko for å falle ned og skade seg.." Virker ikke som at du var så opptatt av dette før det var du som ramlet ned... Lei situasjon såklart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå