AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #1 Skrevet 5. januar 2015 Nå er julen over. Første gang på evigheter jeg er lei meg for dette. Flere som deler samme følelse? Nå er det ett år igjen til neste jul... Anonymous poster hash: 38cca...bb2
Gjest Chloe87 Skrevet 5. januar 2015 #2 Skrevet 5. januar 2015 Ja, syntes det er trist, men nå gleder jeg meg til påske!
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2015 #3 Skrevet 6. januar 2015 Alltid trist... jeg sier aldri kaste ut jula, jeg rydder den ut. Den er alltid velkommen, så den skal ikke kastes ut som en uvelkommen gjest. Anonymous poster hash: 684cf...7c9
Gjest Horatio Hornblower Skrevet 6. januar 2015 #4 Skrevet 6. januar 2015 Julen for min del var over 25 desember 6
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2015 #5 Skrevet 6. januar 2015 Her i huset er julen over 1 eller 2 januar. Når julen begynner i september er man rimelig lei i januar... Anonymous poster hash: 78f2c...92c 1
Gjest Veritaserum Skrevet 6. januar 2015 #6 Skrevet 6. januar 2015 Hva med fargerik matte, duker og gardiner. Skal ikke så mye til for å friske opp. Hos meg gå det i svart og hvitt, utrolig kjedelig. Har tenkt å finne noe med farger selv. Men har tenkt å holde meg til én farge (uten om svart, hvitt og grå/stål)
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2015 #7 Skrevet 6. januar 2015 Nei her kastet jeg den ut den 2 Jan, dess før dess bedre. Nå ser jeg virkelig frem til å gå en lysere tid i møte. Skjønner ikke meg på de som griner og gråter fordi julen er ferdig, jeg er like glad og lykkelig hvert år da tiden er inne for å hive julen på hue og ræv ut. Den er en fin tid men en blir lei ettervert også altså. Julen varer jo dessverre alt for lenge fra september til langt ut i januar for mange, 5 måneder blir for lenge. Anonymous poster hash: 143e8...81d 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2015 #8 Skrevet 6. januar 2015 Hvorfor i alle dager har dere fått for dere at julen starter i september?? Anonymous poster hash: c1b9f...ea3 5
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2015 #9 Skrevet 6. januar 2015 Hvorfor i alle dager har dere fått for dere at julen starter i september?? Anonymous poster hash: c1b9f...ea3 Har du sett i butikkene? De begynner å selge juledill og dall i september, innen desember har det eksplodert og du er rimelig lei når det endelig er januar Anonymous poster hash: 78f2c...92c 1
Kamikatze Skrevet 6. januar 2015 #10 Skrevet 6. januar 2015 Julen begynner første søndag i advent, og er ferdig trettende dag jul (6.januar). Folk som strekker den lengre enn det, de overdriver. Er selv skyldig i overdrivelser...
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2015 #11 Skrevet 6. januar 2015 Hvorfor i alle dager har dere fått for dere at julen starter i september?? Anonymous poster hash: c1b9f...ea3 På hvilken planet befinner du deg? Kanskje du bør begynne å se deg rundt i samfunnet om du ikke ser det andre ser. Selv juleformet her på kg åpner i september. Over alt begynner julen så tidlig, så jeg vet ikke hvorfor du har fått for deg at julen ikke starter da..Anonymous poster hash: 143e8...81d 3
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2015 #12 Skrevet 6. januar 2015 På hvilken planet befinner du deg? Kanskje du bør begynne å se deg rundt i samfunnet om du ikke ser det andre ser. Selv juleformet her på kg åpner i september. Over alt begynner julen så tidlig, så jeg vet ikke hvorfor du har fått for deg at julen ikke starter da..Anonymous poster hash: 143e8...81d Den starter da aldeles ikke da, selv om juleforumet her åpner (bare å holde seg unna), og enkelte butikker skulle finne fram julepynten. Det er en enorm overdrivelse. Anonymous poster hash: c1b9f...ea3 3
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2015 #13 Skrevet 6. januar 2015 Den starter da aldeles ikke da, selv om juleforumet her åpner (bare å holde seg unna), og enkelte butikker skulle finne fram julepynten. Det er en enorm overdrivelse. Anonymous poster hash: c1b9f...ea3 "Enkelte butikker", snakk om tidenes underdrivelse. Det er fullstendig umulig å unngå julen så tidlig og tenker du etter så vet du også det. Med julemarsipan og julebrus som selges i september, med nisser og pynt like tidlig. Julen strekker seg langt og lengre enn langt og når januar kommer føler en at julen har vart så lenge at det er godt å pakke det ned. Og det er ikke så lenge til neste gang nissene kommer i butikkene igjen heller. Bare 9 måneder.. Jeg er glad i jul slik jeg er glad i påske og 17 mai, men jeg hadde ikke orket å ha påskepynt overalt i butikker i 5 måneder heller. Deilig å starte på nytt og legge julen vekk en periode av året. Om du ikke klarer å se at julen er blitt en feiring som begynner så tidlig så må du nesten bo på en annen planet eller rett og slett ikke ønske å se det.Anonymous poster hash: 143e8...81d 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2015 #14 Skrevet 6. januar 2015 "Enkelte butikker", snakk om tidenes underdrivelse. Det er fullstendig umulig å unngå julen så tidlig og tenker du etter så vet du også det. Med julemarsipan og julebrus som selges i september, med nisser og pynt like tidlig. Julen strekker seg langt og lengre enn langt og når januar kommer føler en at julen har vart så lenge at det er godt å pakke det ned. Og det er ikke så lenge til neste gang nissene kommer i butikkene igjen heller. Bare 9 måneder.. Jeg er glad i jul slik jeg er glad i påske og 17 mai, men jeg hadde ikke orket å ha påskepynt overalt i butikker i 5 måneder heller. Deilig å starte på nytt og legge julen vekk en periode av året. Om du ikke klarer å se at julen er blitt en feiring som begynner så tidlig så må du nesten bo på en annen planet eller rett og slett ikke ønske å se det.Anonymous poster hash: 143e8...81d Julemarsipan og julebrus forholder jeg meg ikke til enten det er jul eller ikke, så det får meg slett ikke til å føle at julen har begynt i september. Jeg kan ikke med min beste vilje komme på at jeg i fjor så noe som minnet om julepynt før tidligst i slutten av november. Anonymous poster hash: c1b9f...ea3
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2015 #15 Skrevet 6. januar 2015 Julen begynner første søndag i advent, og er ferdig trettende dag jul (6.januar). Folk som strekker den lengre enn det, de overdriver. Er selv skyldig i overdrivelser... Adventa begynner 1. søndag i advent. Jula ringes inn julaften kl 17. Jeg koser meg gjennom adventstida med lilla stearinlys, adventsstjerner og forberedelser i ventetida. Jula bringes ikke inn i mitt hus før 23. desember, og da får den vare til bortimot 20. dag jul. Spesielt sist jul hvor jeg jobbet tett frem til 30. desember, så har jeg ikke hatt tid å nyte juletre og julestemning. Så koser meg ennå her med glitrende juletre og rester av julekaker :-) Anonymous poster hash: 35243...c01 3
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2015 #16 Skrevet 6. januar 2015 "Enkelte butikker", snakk om tidenes underdrivelse. Det er fullstendig umulig å unngå julen så tidlig og tenker du etter så vet du også det. Med julemarsipan og julebrus som selges i september, med nisser og pynt like tidlig. Julen strekker seg langt og lengre enn langt og når januar kommer føler en at julen har vart så lenge at det er godt å pakke det ned. Og det er ikke så lenge til neste gang nissene kommer i butikkene igjen heller. Bare 9 måneder.. Jeg er glad i jul slik jeg er glad i påske og 17 mai, men jeg hadde ikke orket å ha påskepynt overalt i butikker i 5 måneder heller. Deilig å starte på nytt og legge julen vekk en periode av året. Om du ikke klarer å se at julen er blitt en feiring som begynner så tidlig så må du nesten bo på en annen planet eller rett og slett ikke ønske å se det.Anonymous poster hash: 143e8...81d Er det dette du forbinder med jul? Det jeg forbinder med jul er familietid, kos, tradisjoner, deilig mat, julebaking, gå på skøyter, pynte meg, pynte huset, julestrømpe etc. For min del har jeg nettopp blitt student i høst og bor nå på et rimelig sted. Og prisen samsvarer med hvordan det er her. Jeg er svært hjemmekjær og dro hjem til jul 12. desember. DA startet julen for meg, selv om jeg hadde hatt julestemning en stund. I går dro jeg hjem. Derfor var julen over for min del. Dette er også første gangen på over et halvt år at jeg har sett søsteren min som jeg har bodd med hele livet. Nå er det enda et halvt år til vi sees igjen. Av den grunn betyr julen svært mye for min del. At du ikke kan forstå at jeg synes at det er leit sier vel mer om deg enn noe annet. Jeg har heller ikke skrevet at jeg gråter eller griner for dette. Det er synd at din oppfatning av jul er hvor pyntet butikkene er eller hva som selges i butikkene, men slik er det nemlig ikke for meg. Anonymous poster hash: 38cca...bb2 3
Gjest The damned Skrevet 7. januar 2015 #17 Skrevet 7. januar 2015 Ja, julen begynner ikke for meg før jeg begynner med juleforberedelser og det gjør ikke jeg før i desember. At det er julepynt og noe greier i butikkene før det påvirker ikke meg. Julepyntete gater og butikker kommer ikke før i november eller desember her, så før det har jeg ikke fått noe særlig julefølelse. Julestemning for meg er god mat, pynting, julekaker, juletre, juleprogram på tv og det å være sammen med familien.
Gjest The damned Skrevet 7. januar 2015 #18 Skrevet 7. januar 2015 Glemte å svare på HI. Jeg er alltid trist etter julen, men de siste årene ekstra trist. Januar er alltid en kjip måned, og minner meg om hvor kjip hverdagen er.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #19 Skrevet 7. januar 2015 Syns selve planleggingen frem til jul er mer koselig enn selve julen. Julen kommer så fort når den først kommer, og er på en måte over før man rekker å blunke. Man skal rekke så mye i desember, og med jobb opp på så går det unna. Her pyntes det til jul lørdag før 1. advent, juletreet pyntes 21. desember. Per dags dato er det kun julegardiner som er igjen av jula nå. Anonymous poster hash: aa28e...f3f
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #20 Skrevet 7. januar 2015 Snart kommer påskepynten. Butikkene ligger alltid 3 mnd FØR eksakt årstid vet dere, pga de skal selge. Bloggene er også blitt slik, interiør bloggene. Villapaprika skriver bare om VÅREN nå, så huhei hvor det går. Er fortsatt vinter frem til 1 mars, 2 mnd til VÅREN og 6 mnd til sommeren!! Anonymous poster hash: 64e88...c0b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå