Gå til innhold

Hvor kort er for kort i begravelse?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Håper noen her inne kan hjelpe meg.

Jeg skal i begravelse til tanten min imorgen. I forrige begravelse (i mai) hadde jeg på meg en sort kjole. Den er helt dekket til oppe (ingen utringning), men jeg begynte i etterkant å tenke at den kanskje hadde vært litt for kort. Den går til midt på lårene, og jeg hadde selvfølgelig helt sort, tett stømpebukse under slik at det ikke ble vulgært. Jeg hadde opprinnelig tenkt til å ha på meg det samme imorgen, men ble usikker på grunn av lengden på kjolen. Er det greit at kjolen ikke dekker knærne når man har en tett strømpebukse under? Eller bør jeg heller gå for dressbukse og lete frem en bluse fra bunnen av klesskapet? Jeg ønsker helst å gå med kjole, og har ikke tenkt på den som smakløs i og med at den ikke har noe form for utringning, men blonder øverst. Jeg føler det blir feil å ikke gå med kjole når jeg skal ta mitt siste farvel med tanten min...

Anonymous poster hash: 075ed...019
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Og smykker... blir perler for fint?

TS.

Skrevet

Bruker du tykk, svart strømpebukse til kan ikke jeg skjønne at det ikke skal kunne funke. Hadde sikkert brukt det selv også, man har jo ikke så mange knelange kjoler hengende.

Lykke til i morgen!

AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke gått med noe kortere enn knelangt i en begravelse, uavhengig av tette strømper. Selvom du er ung og syns det er ok, kan du være sikker på at noen eldre vil synes det vekker anstøt. La det være, du ønsker ikke bli en snakkis i en begravelse. Har du ikke et mørkt skjørt som rekker til knærne evt? Må jo ikke være sort...

Anonymous poster hash: ab653...a6b
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Og smykker... blir perler for fint?

TS.

Perler er alltid velkledd, gå for det du :) Lykke til i morgen og kondolerer.

Anonymous poster hash: ab653...a6b

Skrevet

Kan du vise med et bilde ca hvordan den vil se ut? Lengden altså?

Uansett vil du antageligvis komme bedre ut av det med bukser, enn en kjole som er for kort. "Tanten" min kom i begravelse med skjørt til midt på låret, og det så ikke greit ut.

• Liker 1
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Kjolen behøver jo ikke å dekke knærne, men det er jo litt forskjell på om den slutter rett under rumpa eller om den slutter mer på midten av låret. Men siden den går til midt på lårene burde det jo gå fint om du har på en tett, svart strømpebukse under.

AnonymBruker
Skrevet

I en begravelse bør kjolen helst gå til like over knærne eller lengre. En kjole blir alltid kortere når du bøyer deg eller setter deg ned, så du bør helst få noen andre til å vurdere det.

Hvis din mor så deg sist du brukte kjolen kan du spørre henne om hun synes det blir uanstendig.

Smykkene bør være helt enkle, så perler kan lett bli for mye.

Anonymous poster hash: c2dd0...8a3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at om kjolen er et tvilstilfelle, og du lurer på om den er for kort, så bør du kjøre safe ved å heller ta noe annet.

Anonymous poster hash: e71c0...522

AnonymBruker
Skrevet

Takk, dere :)

Det har vært så mye med jul og nyttår og tapet over min tante og alt som hører med der, at jeg rett og slett har glemt å tenke på hva jeg skal ha på meg. Det skjer virkelig ikke ofte at jeg sitter kvelden før og vurderer antrekket. Jeg burde virkelig hatt dette klart for lenge siden, og jeg skammer meg over at jeg i det hele tatt må spørre her inne. Det siste jeg vil er å bli sett på som uanstendig - være seg i begravelse eller ikke, så jeg får spørre min kjære og min mor og ta det derfra. Tusen takk for deres meninger :)

TS.

Skrevet

Ville absolutt hatt en kjole som minst rakk til knærne ved en sånn anledning. Lykke til!

Gjest Tigress
Skrevet

Om du må spørje er han truleg for kort..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...