AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #1 Skrevet 5. januar 2015 Hunden min er snart 3 år (pomeranian), fikk han da jeg var student og hadde mye fritid. Han har ikke vært alene hjemme i mer enn 4-5 timer maks og jeg har alltid vært mye hjemme og lest etc mens jeg har hatt han og vært student. I tillegg kjøpe jeg og eksen min han sammen så vi delte ansvaret, men nå er det slutt og jeg som har hunden 100% alene. I tillegg har jeg etter endt studier fått en fulltidsjobb fra 8-16. Det vil si at jeg må reise hjemmefra rundt 7 og jeg er ikke hjemme igjen før rundt halv fem. Får helt vondt av å tenke på at han skal være alene så lenge, men jeg vil virkelig ikke gi han fra meg. Har heller ikke råd til å ha han i hundebarnehage f eks. Kan få moren min til å passe han noen ganger, men hun jobber stort sett samme vakter som meg med et par unntak. Tror dere dette kan gå? Han får gå fritt hjemme. Planen er å lufte han/gå tur 30 min før jeg drar på jobb, 1 time når jeg kommer hjem og 20-30 minutter på kvelden. Han er liten rase og trenger ikke så mye mosjon, men er fremdeles usikker.. Også vil jeg jo være med han etter jobb/ta han med meg til venner/familie osv og være med han i helgene.. Hvordan tror dere dette vil gå? Tar også gjerne i mot tips! Anonymous poster hash: 45f68...a1f
Tvist Skrevet 5. januar 2015 #2 Skrevet 5. januar 2015 Kjenner du noen i området, studenter, noen som jobber skift el. som kanskje kan stikke innom en gang om dagen for en liten sum?Evt henge opp en lapp på butikken... Om du har to pers. kan de dele på dagene.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #3 Skrevet 5. januar 2015 Kjenner du noen i området, studenter, noen som jobber skift el. som kanskje kan stikke innom en gang om dagen for en liten sum?Evt henge opp en lapp på butikken... Om du har to pers. kan de dele på dagene. Kan det, men er så skeptisk til nye mennesker. Bor i Oslo sentrum og her er det mye rart dessverre. Men er det ingen som har fulltidsjobb 8-16 og en hund her alene?Anonymous poster hash: 45f68...a1f
markon Skrevet 6. januar 2015 #4 Skrevet 6. januar 2015 Jeg var alene med hund og fulltidsjobb tidligere. Det går helt fint. Men du må opp tidligere enn andre, fordi hunden må få en god tur, samt kanskje litt hjernetrim før du drar. Og det er uaktuelt at du bir igjeb for en pils etc etter jobb. Livet består med andre ord stort sett av hund og jobb så lenge man er alene med den! Men jeg angret aldri. Av og til kunne jeg være litt lei meg for at jeg aldri kunne være med på cafeer etc etter jobb, men når du kommer hjen til lykkerusen av en hund så er slt glemt. Kvelden viet jeg da til hunden sånn at jeg ikke hadde dårlug samvittighet når jeg dro på jobb dagen etter.....
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2015 #5 Skrevet 6. januar 2015 Hunden min er snart 3 år (pomeranian), fikk han da jeg var student og hadde mye fritid. Han har ikke vært alene hjemme i mer enn 4-5 timer maks og jeg har alltid vært mye hjemme og lest etc mens jeg har hatt han og vært student. I tillegg kjøpe jeg og eksen min han sammen så vi delte ansvaret, men nå er det slutt og jeg som har hunden 100% alene. I tillegg har jeg etter endt studier fått en fulltidsjobb fra 8-16. Det vil si at jeg må reise hjemmefra rundt 7 og jeg er ikke hjemme igjen før rundt halv fem. Får helt vondt av å tenke på at han skal være alene så lenge, men jeg vil virkelig ikke gi han fra meg. Har heller ikke råd til å ha han i hundebarnehage f eks. Kan få moren min til å passe han noen ganger, men hun jobber stort sett samme vakter som meg med et par unntak. Tror dere dette kan gå? Han får gå fritt hjemme. Planen er å lufte han/gå tur 30 min før jeg drar på jobb, 1 time når jeg kommer hjem og 20-30 minutter på kvelden. Han er liten rase og trenger ikke så mye mosjon, men er fremdeles usikker.. Også vil jeg jo være med han etter jobb/ta han med meg til venner/familie osv og være med han i helgene.. Hvordan tror dere dette vil gå? Tar også gjerne i mot tips! Anonymous poster hash: 45f68...a1f Det kan gå greit, men bare hvis du bruker masse tid med hunden din når du ikke jobber. Mentaltrening er også viktig! Det jeg tenker, er at du kommer til å måtte prioritere hund på fritiden din hvis du vil beholde han Anonymous poster hash: 92c59...f0c
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2015 #6 Skrevet 6. januar 2015 Pleier å ha han med meg overalt det går eller så har vennene mine forståelse for det og enten kommer de til meg eller så blir han med dit. Har pleid å ha med han på kafeer etc når vi sitter ute. Han er jo ganske liten og enkel å ha med sånn sett:) Er klar over at jeg må stå opp tidlig og det går fint. Vil bare at han skal ha det fint selv om jeg er borte i rundt 9 timer mandag-fredag. Tenker å prøve å gå en mye lengre tur med han på morningen, på ettermiddagen går vi tur igjen + mentaltrening og igjen en tur på kvelden. Han sover egentlig ganske mye når vi er inne, så det KAN jo gå bra. Mens jeg var student sov han stort sett når vi var hjemme med unntak av litt lek bare. Det er ikke en ideell situasjon, men hadde ikke planlagt å bli singel heller dessverre. Og jeg ønsker ikke å gi hunden min fra meg heller. Skal vie den masse oppmerksomhet før og etter jobb og gjøre mitt beste for at den skal ha det fint ihvertfall. Håper bare det går bra for han å være så mye alene mens jeg er på jobb.. Anonymous poster hash: 45f68...a1f
Gjest Haaploes Skrevet 6. januar 2015 #7 Skrevet 6. januar 2015 Pleier å ha han med meg overalt det går eller så har vennene mine forståelse for det og enten kommer de til meg eller så blir han med dit. Har pleid å ha med han på kafeer etc når vi sitter ute. Han er jo ganske liten og enkel å ha med sånn sett:) Er klar over at jeg må stå opp tidlig og det går fint. Vil bare at han skal ha det fint selv om jeg er borte i rundt 9 timer mandag-fredag. Tenker å prøve å gå en mye lengre tur med han på morningen, på ettermiddagen går vi tur igjen + mentaltrening og igjen en tur på kvelden. Han sover egentlig ganske mye når vi er inne, så det KAN jo gå bra. Mens jeg var student sov han stort sett når vi var hjemme med unntak av litt lek bare. Det er ikke en ideell situasjon, men hadde ikke planlagt å bli singel heller dessverre. Og jeg ønsker ikke å gi hunden min fra meg heller. Skal vie den masse oppmerksomhet før og etter jobb og gjøre mitt beste for at den skal ha det fint ihvertfall. Håper bare det går bra for han å være så mye alene mens jeg er på jobb.. Anonymous poster hash: 45f68...a1f Jeg synes det virker som om du har en veldig sunn innstilling til det du har foran deg! :-) Et tips er å bli medlem av hundegrupper/rasegrupper for din by på Facebook. Gjennom slike raseklubber har jeg både fått gode venner og funnet en hund jeg får sitte barnevakt for som er samme rase som jeg har vokst opp med. Eieren av hunden kjente meg ikke fra før, men vi møttes et par-tre ganger og gikk tur sammen, nå passer jeg den et par ganger i måneden :-)
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2015 #8 Skrevet 6. januar 2015 Jeg synes det virker som om du har en veldig sunn innstilling til det du har foran deg! :-) Et tips er å bli medlem av hundegrupper/rasegrupper for din by på Facebook. Gjennom slike raseklubber har jeg både fått gode venner og funnet en hund jeg får sitte barnevakt for som er samme rase som jeg har vokst opp med. Eieren av hunden kjente meg ikke fra før, men vi møttes et par-tre ganger og gikk tur sammen, nå passer jeg den et par ganger i måneden :-) Er faktisk medlem av en privat pomeranian side på Facebook! Hehe:) Kan høre om det er noen som har mulighet til å passe han på gruppen ja! Takk for tips :D Håper dette går bra:-) Anonymous poster hash: 45f68...a1f
miramis Skrevet 6. januar 2015 #9 Skrevet 6. januar 2015 Dette er jo det samme som alle andre hundeeiere gjør, bortsett fra at du er ordentlig nok til å ha dårlig samvittighet for det. Nei, det er absolutt ikke bra for en hund å være så lenge alene. Men du er langt fra den eneste som gjør dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå