Gå til innhold

Hvordan få fart på ting?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har møtt en fyr jeg liker veldig godt og som jeg trives godt sammen med. Vi har pratet sammen lenge, og møtts et par ganger. Vi hadde planer her en dag, som han avlyste med begrunnelse. Etter det synes jeg kommunikasjonen mellom oss har blitt litt dårligere, og jeg vil ikke mase. Han tar fortsatt kontakt, men ikke like mye som før. Må få frem her at jeg ikke har vært i et forhold på maaaange år, og at jeg derfor synes alt dette er litt vanskelig. Jeg blir fort usikker og tilbaketrukken hvis jeg blir usikker på hva han vil. Vi har kysset når vi har sagt "hadet" et par ganger, men ikke mer enn det.

Trenger litt hjelp her til hvordan jeg skal gå frem? Få litt fart på ting, for å se om den fysiske kjemien også er der. Føler det blir mye prating og er redd det skal gå over til bare et vennskap.

Anonymous poster hash: 01381...eff
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner meg litt igjen i situasjonen med det å bli fort usikker. Er også lenge siden jeg har vært i et forhold. Det gikk liksom så fort og flott i starten, men nå blir jeg litt usikker, føler det er "slowet" ned en del.

Med oss hadde vi sex ganske fort. ( Klarte å la vær en dag, og så oops :) )Men det har vel i grunn bare forsterket mine følelser.

Gir han ingen tegn til mer fysisk kontakt? Merker du noe på ham? det er jo i grunn veldig fint at dere ikke har gjort noe ennå syntes jo jeg. Alltid mer moro å vente litt, å gjøre det mer i rett rekkefølge.

Råd du sikkert vil få er at du må spørre ham, ta mer initiativ osv. JEG vet at det ikke alltid er like enkelt når man er usikker. Man vil jo ikke virke "masete", man vil helst føle seg på den "trygge siden" med at han viser mest initiativ. Så egentlig har jeg dårlig med råd å gi, dessverre. :(

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :blomst:

Vi har skrevet meldinger og pratet på telefon hver dag i julen, da begge var hjemme hos familiene og langt borte fra hverandre. Da skrev han ting som at han skulle ønsket han var under dynen sammen med meg osv. Nå er vi bare noen minutter i bil borte fra hverandre, og han har ikke tatt noe initiativ til det. Han spurte om vi skulle finne på noe en dag, for så å avlyse dagen etterpå. Er jo endel stress nå med oppstart av jobb etter ferien, men likevel. Jeg er redd det skal dabbe helt av før det i det hele tatt har begynt, eller at han plutselig ikke er interessert lenger.

Tenker kanskje å sende han en melding i morgen at han kan gi en lyd dersom han ønsker å finne på noe? Bør jeg være mer rett frem? Vil ikke bli FOR pågående heller.. Uff, mangen miksete følelser her nå. :vetikke:

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg litt igjen i situasjonen med det å bli fort usikker. Er også lenge siden jeg har vært i et forhold. Det gikk liksom så fort og flott i starten, men nå blir jeg litt usikker, føler det er "slowet" ned en del.

Med oss hadde vi sex ganske fort. ( Klarte å la vær en dag, og så oops :) )Men det har vel i grunn bare forsterket mine følelser.

Gir han ingen tegn til mer fysisk kontakt? Merker du noe på ham? det er jo i grunn veldig fint at dere ikke har gjort noe ennå syntes jo jeg. Alltid mer moro å vente litt, å gjøre det mer i rett rekkefølge.

Råd du sikkert vil få er at du må spørre ham, ta mer initiativ osv. JEG vet at det ikke alltid er like enkelt når man er usikker. Man vil jo ikke virke "masete", man vil helst føle seg på den "trygge siden" med at han viser mest initiativ. Så egentlig har jeg dårlig med råd å gi, dessverre. :(

Forrige var til deg :danse:

TS

• Liker 1
Skrevet

Forrige var til deg :danse:

TS

Hei :)

Jeg var på date for et par uker siden, og som sagt det ble litt kleint, og vi begge var litt sjenerte, men vi syns daten gikk bra. Jeg fikk en følelse av han likte meg, men hørte ikke noe etter daten. Tok derfor selv kontakt med han, for å sitte å tenke og lure, er rett å slett selvpining. Jeg fikk svar, men ikke før dagen etterpå. Vi skrev noen meldinger da. Det er ikke veldig lenge siden han kom ut av et langvarig forhold, eller det er 1 års tid siden, men jeg fikk inntrykk av at han sliter med det, selv om han sier at de ble enige om det, pga av at barna. Jeg føler egentlig at han trenger litt tid, for jeg vet han liker meg. Så jeg har bestemt meg for å gi han tid, men spørsmålet er, hvor lang tid skal jeg gi, før jeg går videre? Har liksom fått helt jernteppe.....for har lyst å skrive te han, men vil ikke være for "masete" heller. Lenge siden jeg har vært i et forhold og, så jeg holder litt tilbake.....vanskelig dette her ;-) Noen som har et råd?

Gjest Ragnar Danneskjöld
Skrevet

Vet ikke hva du er komfortabel med å skrive, men jeg synes du skal gi han en konkret invitasjon uten noen fluktrute.

For eksempel:

"Jeg har lyst til å invitere deg hjem til meg en kveld. Hvilken dag er best for deg?"

Om du synes hjem til deg er for mye, så erstatt det med noe annet, men bruk den siste setningen min. Ikke noe mer gåing rundt grøten nå. Bli ferdig med det og kom deg videre om ikke. Go for it! Go! Go! Go!

:)

Skrevet

Takk for svar :blomst:

Vi har skrevet meldinger og pratet på telefon hver dag i julen, da begge var hjemme hos familiene og langt borte fra hverandre. Da skrev han ting som at han skulle ønsket han var under dynen sammen med meg osv. Nå er vi bare noen minutter i bil borte fra hverandre, og han har ikke tatt noe initiativ til det. Han spurte om vi skulle finne på noe en dag, for så å avlyse dagen etterpå. Er jo endel stress nå med oppstart av jobb etter ferien, men likevel. Jeg er redd det skal dabbe helt av før det i det hele tatt har begynt, eller at han plutselig ikke er interessert lenger.

Tenker kanskje å sende han en melding i morgen at han kan gi en lyd dersom han ønsker å finne på noe? Bør jeg være mer rett frem? Vil ikke bli FOR pågående heller.. Uff, mangen miksete følelser her nå. :vetikke:

Det er rart med det, den hverdagen.

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hva du er komfortabel med å skrive, men jeg synes du skal gi han en konkret invitasjon uten noen fluktrute.

For eksempel:

"Jeg har lyst til å invitere deg hjem til meg en kveld. Hvilken dag er best for deg?"

Om du synes hjem til deg er for mye, så erstatt det med noe annet, men bruk den siste setningen min. Ikke noe mer gåing rundt grøten nå. Bli ferdig med det og kom deg videre om ikke. Go for it! Go! Go! Go!

:)

Sendte han en sms i dag uten å få svar :( Problemet er at jeg ikke vil videre, dette er den første mannen jeg har blitt betatt av på 6 år. Han virker som one of a kind, pen, snill, varm, omtenksom, morsom, handy og familiekjær. Når han ser på meg føler jeg at jeg er den eneste jenten i verden. Sukk.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Det er rart med det, den hverdagen.

Krysser fingrer og tær for at det er travle dager som gjør det…

TS

• Liker 1
Skrevet

Sendte han en sms i dag uten å få svar :( Problemet er at jeg ikke vil videre, dette er den første mannen jeg har blitt betatt av på 6 år. Han virker som one of a kind, pen, snill, varm, omtenksom, morsom, handy og familiekjær. Når han ser på meg føler jeg at jeg er den eneste jenten i verden. Sukk.

TS

Forsatt ikke hørt noe?

Jeg tok også initiativ å sendte han en melding om han hadde planer for kvelden. ( igår. ) Og det hadde han ikke, så jeg tok turen over. Men likevel føler jeg meg veldig usikker. Fikk høre da, etter måtte grave, at han hadde blitt litt skremt etter en oppførsel fra min side knyttet til en tur ut i jula.

Men du har jo ikke gjort noe gæli, så vidt jeg har forstått. Det er kjedelig det der, når man bli så usikker, og redd for å bli avvist. Syntes uansett at det var bra du tok tak å sendte han en melding. Det burde, og skal ikke være slik at vi må sitte på gjerde. Men min erfaring er at er de interessert nok, så tar de kontakt! Men det finnes tilfeller hvor selvfølgelig gutta også bli usikre, og kanskje holder litt tilbake.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...