Cynder91 Skrevet 5. januar 2015 #21 Skrevet 5. januar 2015 uhmm... forloveden min fridde uten ring og jeg sa fortsatt ja... har arva enkle gullringer etter foreldrene hans nå 2
Christiane_W Skrevet 5. januar 2015 #22 Skrevet 5. januar 2015 Jeg var så heldig at jeg var med å kjøpe ringen min, ettersom selve frieriet var ganske uromantisk og ikke minst ikke planlagt. Jeg ble nødt til å sette ned foten; min kjære ville kjøpe en kjempedyr ring, noe jeg synes var totalt unødvendig å bruke penger på. Vi er begge i midten av 30-årene og har greie inntekter, men jeg så ingen grunn til bruke tusenvis av kroner på forlovelsesringen min. Jeg skal gifte meg med mannen jeg elsker - det er det som betyr noe for meg.
sweg Skrevet 5. januar 2015 #23 Skrevet 5. januar 2015 lol, den ringen er jo midlertidig. Gifteringen kan du jo velge ut, og det er jo den du (forhåpentligvis) skal bære livet ut. Kanskje han ville spare penger nå slik at du får akkurat den gifteringen du ønsker deg senere? 3
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #24 Skrevet 5. januar 2015 Vi har ikke gifteringer engang og har et godt samliv for det. Anonymous poster hash: 94c0e...a25 3
Luckiness Skrevet 5. januar 2015 #25 Skrevet 5. januar 2015 (endret) Spiller det noen rolle? Kan dere ikke bare kjøpe andre ringer som gifteringer da? Og da kan du være med å bestemme + betale din del av gifteringene dersom du krever stor flott ring? Endret 5. januar 2015 av Luckiness
lillemy02 Skrevet 6. januar 2015 #26 Skrevet 6. januar 2015 (endret) Nei men ærlig talt da damer. Jeg forstår ts veldig godt. Det handler om å kjenne partneren. Noen synes den er viktig noen ikke alle liker forskjellig! For meg er ringen viktig det håper jeg min kjære vet. Jeg ønsker å bare den med stolthet resten av livet. Men det hadde vert like feil om en jente syntes at en enkel sølvring var det hun ville ha og så fikk den prangende diamant ringen. Det handler om å kjenne sin kjære og det derimot er veldig viktig om man skall gifte seg og gi hva bruden faktisk ønsker seg. Ikke hva han synes var fin billig kjekk osv. For meg er det faktisk veldig viktig at han har satt seg in i det planlagt det og ønsker det. Ikke bare gidda laus løper inn til nærmeste gullsmed og peser han skall ha ring nå. Endret 6. januar 2015 av lillemy02 5
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2015 #27 Skrevet 6. januar 2015 synes det er noe veldig amerikansk over dette med å ha en stor flott diamentring som forlovelsesring.. Anonymous poster hash: 51042...ba3 12
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2015 #28 Skrevet 6. januar 2015 Ja, det er jo bare en frierring til og med. En frierring skal være liten og usynlig, er jo gifteringen det kommer an på. Men du oppfører deg uansett bortskjemt da, ts. Anonymous poster hash: eee82...2f9 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2015 #29 Skrevet 6. januar 2015 Gadd ikke å lese gjennom alle "kjip brud" kommentarene. Du kan vel bare bytte ring, og si det som det er til samboeren din. Bedre at du er ærlig enn at du går bak ryggen hans. Det er tross alt du som skal gå med den resten av livet, ikke han:)Anonymous poster hash: b79b5...749
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2015 #30 Skrevet 6. januar 2015 Vi har ikke gifteringer engang og har et godt samliv for det. Anonymous poster hash: 94c0e...a25 Samme her. Jeg hadde forlovelsesring, men når vi giftet oss valgte jeg å ta den av og i hovedsak bruke den ved spesielle anledninger. Årsaken? Jeg liker rett og slett ikke å gå med ring oppdaget jeg, og mannen min har alltid mislikt sterkt å bruke smykker og ringer. Vi er like gift for det Ts, jeg skjønner at du kan være skuffet, men husk at forlovelsesringen kan du velge å ta av når dere gifter dere. Uansett har han stolt vist den frem til deg, så å vise at du er skuffet vil jeg si er veldig dårlig gjort ovenfor partner. Det er bare en ring, det er ikke samlivet deres oppsummert. Anonymous poster hash: c0b61...3c1 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2015 #31 Skrevet 6. januar 2015 Skjønner deg godt TS, hadde blitt skuffa selv. Alle prioriterer forskjellig og ut fra økonomi, vi har ganske god råd og han tjener greit mer en meg. Han har også nevnt at en ring skal vel koste ca 3 månedslønninger (hans ord) og hvis han da hadde kommet med en liten tynn ring og usynlig dimanant hadde jeg blitt litt skuffa ja. Hadde så klart blitt gad også, men... (Ville ikke hatt en ring til 3 lønninger, det blir for dyrt igjen, men en månedslønn hadde gitt en fin ring det også ) Hvis diamantan er så liten at man må bruke lupe ville jeg heller hatt en enkel ring uten sten. Jeg ønsker meg en fin forlovelsesring og en enkel giftering som vi kan ha begge lik og vil gjerne ha begge ringene på samme finger. Anonymous poster hash: 1ac44...061 2
SRC Skrevet 6. januar 2015 #32 Skrevet 6. januar 2015 Veldig respektløst, jeg ville blitt glad uansett hvilken ring jeg hadde fått. Helt uavhengig av inntekt. Håper du ikke sier til ham at du synes den er stusselig. 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2015 #33 Skrevet 6. januar 2015 Veldig respektløst, jeg ville blitt glad uansett hvilken ring jeg hadde fått. Helt uavhengig av inntekt. Håper du ikke sier til ham at du synes den er stusselig. Like respektløst å lyve til mannen, da. Ser ikke noe galt i at TS syns ringen er kjipt. Det må da mannen tåle.Anonymous poster hash: b79b5...749
SRC Skrevet 6. januar 2015 #34 Skrevet 6. januar 2015 Like respektløst å lyve til mannen, da. Ser ikke noe galt i at TS syns ringen er kjipt. Det må da mannen tåle.Anonymous poster hash: b79b5...749 Jeg synes ikke det er respektløst å unnlate å si til mannen at hun synes ringen er stusselig. Jeg unnlater ofte å si hva jeg synes, men jeg vil ikke kalle det å lyve. Skal jeg si til veninna mi at genseren hennes er dritstygg, eller at noen har lagt på seg? Og lyver jeg hvis jeg ikke forteller dem det? Det handler om høflighet. Men folk er forskjellige skjønner jeg. 4
Jolene Skrevet 6. januar 2015 #35 Skrevet 6. januar 2015 Skjønner ikke alle de negative kommentarene TS får jeg. Det handler jo i bunn og grunn om dette: Han har kjøpt fine ringe TS har likt før, denne ringen er ikke i samme kategori. TS ønsker en ring hun kan bære med stolthet og som er innenfor hennes smak. Hun liker (rett meg gjerne her TS!) store ringer - denne er liten og stusselig I det store og det hele handler det jo om at han ikke vet hva smaken hennes på smykker er. Jeg hadde blitt såret over at min kjære ikke hadde kjent meg nok til å vite hva jeg liker/ikke liker av smykker. Det hadde jeg heller ikke hatt noen kvaler om å fortelle han. Etter flere år sammen er jo dette noe man burde vite, eller så spør man foreldre, venninner, søsken ol. for tips og råd først. Mao. så er kjernen dette: Han vet tydeligvis ikke hva slags smak TS har på smykker når en ring (som etter min mening er like viktig som en giftering!) en ønsker å bære med stolthet blir skivebom. Det handler ikke om at man ikke er glad i noen eller annet, men rett og slett å kjenne sin partner. Det er skuffende. For noen er en forlovelsesring viktig, for andre ikke. Dersom det ikke er det for deg gir det deg fortsatt ingen grunn til å rakke ned på at TS mener det er viktig. Jeg tar ikke på meg hva som helst av smykker, da forventer jeg faktisk at mannfolket i det minste vet hva jeg liker. Ikke alle bare avtaler å forlove seg, i noen tilfeller insisterer mannen på å gjøre det, med andre ord må ha derfor i det minste vite om smykkesmak til sin partner. 3
msvalentine Skrevet 6. januar 2015 #36 Skrevet 6. januar 2015 Hvis du ikke er fornøyd med det han har kjøpt, så får du kjøpe den selv vel. Jeg mener at verdien på ringen er hva den betyr. Jeg har en enkel ring i gull uten diamant, og de bruker vi til gifteringer også. En venninne har en svær diamantring som forlovelsesring. Fint for henne, men jeg bryr meg ikke om jeg ikke har en slik. Er fornøyd med min ring, for den er verd så mye mer for det den står for. Mitt tips er å se forbi dette, for det blir litt tullete å bli lei seg for at du får en diamantring, når noen damer venter forgjeves uten å få noen ring i det hele tatt. Count your blessings;)
Tabris Skrevet 6. januar 2015 #37 Skrevet 6. januar 2015 (endret) Hvis dette er hva du fokuserer på, så vil jeg si at du har et helt forskrudd perspektiv på et frieri. Endret 6. januar 2015 av Tabris
Amarinda Skrevet 6. januar 2015 #38 Skrevet 6. januar 2015 Du kan jo bare be om å få bytte den etterpå, det var min mann helt åpen for. Jeg byttet ikke ring da, bare størrelsen.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2015 #39 Skrevet 6. januar 2015 Min ring er en helt enkel gullring. Vi brukte de samme ringene når vi giftet oss. Kjolen kjøpte jeg på nettet for 1200 kr, og jeg syns jeg var veldig fin. Syns det er trist TS, at du mener at alle "innerst inne" ønsker noe annet. Vi hadde absolutt råd til å bruke latterlig mye penger på bryllupet, men det var jeg ikke interessert i. Det viktigste for meg var at vi endelig ble gift, og at vi var så heldige at alle vi ønsket skulle komme kunne/var friske.Anonymous poster hash: 448fe...43e Nå er ikke jeg gift, men tanta mi hadde ikke brudekjole engang, hun brukte samme penkjole hele dagen. Og festen var på hytta, med kun familie. De lagde maten selv. Ikke noe storslagne greier altså. Så ja, ikke alle ønsker svære greier innerst inne. Og ikke trenger man det heller:) Anonymous poster hash: ef4c0...7a4 1
Portvinpiken Skrevet 6. januar 2015 #40 Skrevet 6. januar 2015 Hei, Jeg har fått med meg at et frieri er på gang og har sett ringen.... Jeg har vel hintet innpå for noen år siden at jeg kunne tenkt meg å bli fridd til gjennom å vise noen ringer som jeg syntes var fine. Denne ringen er bare skikkelig tynn og har en sten som sikkert ikke er mer enn 0,2 carat, så man må jo ha lupe for å se den Jeg føler meg skikkelig kjip nå, men den var rett og slett bare stusselig.... Skal jeg smile å være glad eller er det noen som har forslag på hvordan jeg kan komme ut av dette på en "pen" måte uten å ødelegge fullstendig for min kjære?Anonymous poster hash: 8c8af...da6 Håper virkelig dette er trolling :-( 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå