Gå til innhold

Hjelp! "Kjip frierring"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg har fått med meg at et frieri er på gang og har sett ringen.... Jeg har vel hintet innpå for noen år siden at jeg kunne tenkt meg å bli fridd til gjennom å vise noen ringer som jeg syntes var fine.

Denne ringen er bare skikkelig tynn og har en sten som sikkert ikke er mer enn 0,2 carat, så man må jo ha lupe for å se den :(

Jeg føler meg skikkelig kjip nå, men den var rett og slett bare stusselig.... Skal jeg smile å være glad eller er det noen som har forslag på hvordan jeg kan komme ut av dette på en "pen" måte uten å ødelegge fullstendig for min kjære?

Anonymous poster hash: 8c8af...da6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva er viktigst for deg

å gifte deg med kjærsten

eller

en fin ring?

Anonymous poster hash: 6a128...26e
  • Liker 40
AnonymBruker
Skrevet

så mange problemer man skal lage da.

spør som AB over, hva er viktigst av ring og kjæresten. en ring viser at dere har bestemt dere for å ta alt et skritt lenger, samme hva slags ring det er vel. du virker faktisk mer opptatt av ringen enn at du snart blir forlovet.

Anonymous poster hash: 33f2e...350
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig å gifte meg med den jeg elsker.

Greia er bare at de få ringene jeg har fra før (fått i bursdag, konfirmasjon mm) er typ dobbelt så store, så det vil jo se veldig stusselig ut. Jeg har jo ikke lyst å legge de tre jeg har fra tidligere i en skuff bare for at de ikke skal overskygge den jeg egentlig har lyst å bære med stolthet.

T.s.

Anonymous poster hash: cf868...e3b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk også en ring som var så langt fra hva jeg liker som overhode mulig. Men det sier jeg da ikke til noen. Han er så stolt av den, og jeg er stolt av han som har plukket den ut selv.

Og jeg er bare fornøyd med at jeg fikk en ring og skal gifte meg med han.

Anonymous poster hash: a5a25...fe2

• Liker 3
Gjest HeiHade
Skrevet (endret)

hjelp! "kjip brud"

forresten "hvorfor" setter vi herme"tegn" rundt tilfeldige ord"?"

Endret av HeiHade
  • Liker 31
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at det er jeg som er utakknemlig her, men vi har begge bra inntekter og han har ikke noen problem å bruke 10' på en shoppingrunde med f.eks klær til seg selv. Da hadde jeg jo håpet at han i hvertfall kunne bla opp litt mer enn noen få tusenlapper for en ring jeg håper han vil jeg skal bære for resten av livet.

Er det skikkelig ufint å foreslå å selv "bygge den ut" etterhvert?

T.s.

Skrevet

Vet han at du har sett den eller har du sneket deg til en kikk?

Om han ikke vet du har sett den er det mange ting du kan gjøre for at han skal bytte ringen til noe bedre. Om han allerede vet du har sett den så er løpet ganske kjørt.

Skrevet

Jeg ville ha gitt blaffen i om ringen var slik eller sånn. Elsker jeg ham og han frir, så er svaret ja.

• Liker 1
Skrevet

Hadde vist han noen brosjyrer med ringer og pekt på hva jeg liker "sånn i tilfelle du skulle lure og trenger litt informasjon ;) "

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ok, ikke akkurat noe verdensproblem nei. Vi kan jo ta en vanlig hvit kjole fra Floyd, plukke op en blomsterbukett på Statoil osv. Det vil fortsatt være kjærlighet å selve giftemålet som er viktigst.

Men ikke kom å si at alle her inne ikke ønsker at deres bryllup, kjole, ringer mm skal være slik dere håper på.

Jeg hadde håpet på en forlovelsering som passer til meg/oss og ikke en som kanskje hadde vært mer enn bra nok for en lærling tidlig i 20-årene.

Og, ja.... Jeg har vist han forslag til ringer og han fortalte superstolt han hadde vært hos gullsmeden så da var jeg jo bære nødt å få en liten titt ;)

T.s

• Liker 1
Skrevet

Det viktigste er ikke ringen, men den man skal gifte seg med. Min forlovelsesring er ikke ekstravagant den heller, men den er mer enn bra nok i mine øyne Ringen er bare et uttrykk for forlovelsen og da kan virkelig hvilken som helst ring brukes til det. Det er dessuten ikke prislappen det kommer an på heller.

AnonymBruker
Skrevet

Min fant min mann på bakken... Vi skulle flytte og noen hadde mistet ringen sin. Han så på det som et tegn, og fikk et fint ja. ;)

Ringen tror jeg kostet 30 kroner, H&M laget av plastikk (så ut som sølvring med diamanter) og jeg ble grønn på fingeren når hånda ble fuktig. Likevel, flotteste ringen jeg har fått. :)

Anonymous poster hash: aa299...ae6

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Min ring er en helt enkel gullring. Vi brukte de samme ringene når vi giftet oss.

Kjolen kjøpte jeg på nettet for 1200 kr, og jeg syns jeg var veldig fin.

Syns det er trist TS, at du mener at alle "innerst inne" ønsker noe annet. Vi hadde absolutt råd til å bruke latterlig mye penger på bryllupet, men det var jeg ikke interessert i. Det viktigste for meg var at vi endelig ble gift, og at vi var så heldige at alle vi ønsket skulle komme kunne/var friske.

Anonymous poster hash: 448fe...43e

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Min fant min mann på bakken... Vi skulle flytte og noen hadde mistet ringen sin. Han så på det som et tegn, og fikk et fint ja. ;)

Ringen tror jeg kostet 30 kroner, H&M laget av plastikk (så ut som sølvring med diamanter) og jeg ble grønn på fingeren når hånda ble fuktig. Likevel, flotteste ringen jeg har fått. :)

Åhh..... Men den var jo nydelig på sin måte! Skikkelig romantisk :-)

T.s.

Skrevet

Jeg hadde ærlig talt ikke brydd meg om hvordan ringen ser ut. Det viktigste er vel å gifte seg med mannen i ditt liv? :) Da trenger ikke forlovelsesringen å se helt fantastisk ut eller være i det dyreste laget.

• Liker 1
Skrevet

Personlig bryr jeg meg nok til at jeg vil ha en ring som er flott. Handler ikke om pengene, men jeg vil ha en ring som er varig og noe jeg er stolt av. En ring som ikke en gang er ekte (har nikkelallergi) hadde ikke blitt godt mottatt hos meg.

Jeg ønsker en ring som jeg kan bære med stolthet og som viser at min kjære faktisk kjenner meg. Billig juggel hadde derfor ikke kommet inn i varmen hos meg.

Eneste unntaket er som eksemplet nedenfor, det var jo bare nydelig!

:rodmer: :rodmer: :rodmer:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Åhh..... Men den var jo nydelig på sin måte! Skikkelig romantisk :-)

T.s.

Veldig *blush* over det. Poenget er at en ring er bare en ring. :) Mener det er tanken bak den som teller ;)

Skrevet

Kanskje han bare kødder med deg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...