Gå til innhold

Hvis datteren deres på snart 16 hadde hatt sex?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bli 16 i år, og jeg lurer på om jeg skal fortelle mamma at jeg å kjæresten min har gjort det. Jeg vil dette fordi, svigermor så meg å kjæresten min ha sex og jeg vil heller si det t henne selv enn at hun får høre det av svigermor. Det e jo ikke sikkert at svigermor sier no heller. Men spørsmålet mitt er; Hvordan hadde dere reagert om datteren deres på snart 15, snart 16, hadde fortalt dere at hun har hatt sex? Hvis dere ikke har en datter, så prøv å forestille dere det :-)

Anonymous poster hash: b84b5...49a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva er det å reagere på? Det er helt normalt. Bare bruk prevansjon.

Anonymous poster hash: 30c0e...4b6

• Liker 2
Skrevet

Så lenge hun hadde brukt prevensjon/fått kjæresten sin til å bruke kondom, så hadde jeg ikke brydd meg, men hadde det i samtalens forløp kommet frem at hun gamblet med både kjønnsykdommer og graviditet så hadde tanken om at jeg hadde oppdratt ei billig lita skræffa kommet hurtig og jeg hadde vært skuffet og sint på meg selv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er kjæresten din?

Anonymous poster hash: 49bec...384
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke du skal bry deg med hvordan fremmede hadde reagert. Bare snakk med moren din. Synes det er en god ting å etablere åpenhet om dette. Skulle gjerne hatt det med min mor men det skipet har seilt.

Anonymous poster hash: 4aea5...e5e
AnonymBruker
Skrevet

For det første. Det er ULOVLIG å ha sex med noen under 16 år, så her har typen din brutt loven

Anonymous poster hash: e6d71...291
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er det med en du er i et seriøst forhold med som moren din vet om?

Anonymous poster hash: 78e7f...4b4
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er kjæresten din?

Anonymous poster hash: 49bec...384

Han er like gammel, snart 16 :-)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det med en du er i et seriøst forhold med som moren din vet om?

Ja, jeg p kjæresten har kjent hverandre i over 2 år nå, vi har vært kjærester i 1 år

Gjest Kariannne
Skrevet

Jegville sikkert takten liten prat. Spurt om hun var sikker på at dette var noe hun hadde lyst til og så ville jeg snakket om sikker sex, og at man kun skal ha sex når man har veldig lyst og er glad i personen man har sex med. Jeg hadde sex som 14 åring, det er tidelig, men føler man seg klar og forstår konsekvensene og praktiserer trygg sex, tror jeg moren din forstår. Hun har selv vært 16 år en gang.

AnonymBruker
Skrevet

For det første. Det er ULOVLIG å ha sex med noen under 16 år, så her har typen din brutt loven

Han er jo like gammel som meg?

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

herregud, skal du begynne nå igjen. Tenkt på at de r jevngamle?

Anonymous poster hash: 6a180...a93

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg p kjæresten har kjent hverandre i over 2 år nå, vi har vært kjærester i 1 år

I så fall ville jeg syntes det var forventet og naturlig, og jeg ville satt pris på at du fortalte det. Ville også pratet litt med deg om sikker sex :)

• Liker 1
Gjest Hummels
Skrevet

Det er lov når to UNDER den seksuelle lavalder har sex vettu.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

I så fall ville jeg syntes det var forventet og naturlig, og jeg ville satt pris på at du fortalte det. Ville også pratet litt med deg om sikker sex :)

Har lyst til å fortelle det, men det er jo då flaut😳😳

Gjest Hummels
Skrevet

Nå er jeg gutt/mann men jeg var 13 år første gangen og mamma tok det fint når jeg fortalte det. Pappa der i mot skulle ta hun jenta som hadde lokket meg..Men han var alkoholiker da. Han tok henne aldri.

Hun jenta var også 13 år og fikk litt kjeft fra mora. Vet ikke om hun sa det til faren, han ble nok sintere i vertfall. Men ingen sint far kom å angrep me.

Gjest Hummels
Skrevet

Har lyst til å fortelle det, men det er jo då flaut

Det er ikke flaut, det er helt naturlig.

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje vente til du blir 16 før du forteller det? Du trenger ikke si at du gjorde det før du var 16, men kan tenke meg at det blir litt mindre sjokkerende å høre etter fylte 16?

Anonymous poster hash: 23535...0c2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke hva moren din har med ditt privatliv å gjøre. Nå er du såpass gammel at du snart flytter hjemmefra. Å ta praten om sikker sex nå er mange år for sent.

Anonymous poster hash: 30c0e...4b6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville håpet på at mitt barn hadde stolt såpass på meg at hun ville fortalt meg det. Jeg ville satt meg ned og snakket med henne om at det er en naturlig utvikling, og sagt at hun skal bruke kondom hvor jeg ville handlet det inn til dem for å passe på at det er tilgjengelig (om det er flaut å handle dette selv).

Greit nok, dere er ikke 16, men jeg ville bli glad for å vite om det slik at jeg kunne vært en støtte om eventuelle spørsmål hun måtte ha. I en slik situasjon er det viktig at foreldre er klar over at å fortelle det er utrolig vanskelig for ungdommen, og foreldre trenger ikke gjøre det skumlere enn det det er fra før.

Har ei søster på snart 16, og regner med jeg blir den hun henvender seg til. Hun vet jeg vil være der. :)

Anonymous poster hash: 1fcd0...02c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...