Gå til innhold

arg...hvitt undertøy blir grått


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

uansett hvordan jeg vasker truser og bher blir de grå etter en stund. Dette gjelder spesielt undertøy i syntetisk materiale, som det meste bra jo er laget i. Noen tips for hvordan holde de hvite bhenen hvite??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ethereal

Jeg har hørt, men ikke testet selv, at syntetisk hvitt ikke skal vaskes i vaskepulver beregnet for hvitt tøy. Slikt vaskepulver inneholder blekende komponenter, som skal fjerne misfarging. Med syntetisk tøy, derimot, er den hvite fargen ikke grunnfargen til fibrene, og blir fjernet av hvitvaskepulver. Derfor kan du prøve å vaske syntetisk hvitt tøy med vaskepulver beregnet for farget tøy, som ikke inneholder blekemidler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha noen dråper klorin i en vaskeball omtrent hver tiende gang du vasker tøyet. Da blir det så bra og du får renset maskinen din for dr** også :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

Syntetisk hvitt skal vaskes med vaskepulver for farget tøy. Håndvask fungerer nok også (for bh'er..), men det er jo så kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Esther

Ingen problemer med å vaske trusene for hånd - jeg bruker truseinnlegg så de hvite trusene mine blir aldri "sånn" skitne. Men så lenge jeg kun bruker Sloggi sine Tai-truser så hiver jeg dem i maskinen sammen med andre klær. Blir de for stygge og misfargede etter en tid så kaster jeg dem og kjøper nye.

Når jeg har hvite BH`er så vasker jeg dem for hånd - imidlertid bruker jeg nesten kun hudfargede og svarte for tiden så det er ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grått.. Iallefall bedre enn babyblått som alt mitt nye hvite undertøy ble ved forrige vask.

Sånn går det når sambo putter nye blå håndklær i samme vask...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Vask undertøyet for hånd så forblir det hvitt !

Undertøyet blir jo og litt misfarget av huden, spesilet om sommeren og hvis en bruker selvbruning. Syns ikke jeg får det bort m håndvask. Men skal prøve colorvaskemiddel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Esther

Ok - jeg gir meg :ler: selvbruningskrem-flekker sitter nok kanskje litt for "fast" til å vaskes for hånd.

Hvitt undertøy uten slike flekker blir ihvertfall rene og pene av å vaskes i håndvasken på badet om kvelden og la dem tørke hengende over dusjveggen eller badekaret over natten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var i en litt finere undertøysbutikk for en stund siden og kjøpte noe lekkert hvitt undertøy. Da sa damen i butikken at man ALDRI måtte bruke skylemiddel på undertøyet da det gjorde at undertøyet ble grått etter en stund!

Ellers har jeg tro på klor også! Ypperlig til å fjerne fleker med på barneklær også(gulp og tran feks) bare ha bittelitt klor i vannet og bløtlegg noen minutter så blir det bra!

Klem Charmina :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Omo Ultra og mine hvite klær holdes alltid hvite. Trenger hverken klor eller annet tull i maskinen. Blenda derimot og diverse billigmerker gjør tøyet grått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...