AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #1 Skrevet 5. januar 2015 Har sett slike tekster på bl.a. facebook hvor begynnelsen og slutten av hvert ord er riktig, men bokstavene i midten er tilfeldige. Teksten er lett å lese likevel for hjernen legger visst bare merke til begynnelsen og endingene og husker resten eller noe sånt. Har lyst å finne noen slike tekster på norsk men finner ikke når jeg googler. Noen som vet hvor jeg kan finne? Anonymous poster hash: e6669...537
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 5. januar 2015 #2 Skrevet 5. januar 2015 Det er ikjke så vaskfieg å laga sjløv. Det er berte til å ta dei to føste bostkevene og den sitke. Alt inni kan vera kva som heslt. Du kan prvøe sjløv!
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #4 Skrevet 5. januar 2015 Tusen takk dere:-)Anonymous poster hash: e6669...537
Gjest Margit Spat Skrevet 6. januar 2015 #5 Skrevet 6. januar 2015 Bokstavene i midten er vel ikke tilfeldige? I de "testene" jeg har sett, har det alltid vært bare de bokstavene som hører til i de virkelige ordene, men i tilfeldig rekkefølge (bortsett fra første og siste bokstav, som er på riktig plass).
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2015 #6 Skrevet 6. januar 2015 http://scienceavenger.blogspot.no/2007/12/cambridge-word-scramble-study-its-fake.html Anonymous poster hash: b68fe...27f
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2015 #7 Skrevet 6. januar 2015 Er det sånne som skal vise dere hvordan det ser ut for oss med dysleksi? For når jeg leser, uten å være veldig konstentrert, står bokstavene omtrent som i eksempelet over. I tillegg holder ikke ordene seg på riktig linje. Anonymous poster hash: 8af17...f58 1
Gjest Margit Spat Skrevet 7. januar 2015 #8 Skrevet 7. januar 2015 Er det sånne som skal vise dere hvordan det ser ut for oss med dysleksi? For når jeg leser, uten å være veldig konstentrert, står bokstavene omtrent som i eksempelet over. I tillegg holder ikke ordene seg på riktig linje.Anonymous poster hash: 8af17...f58 Nei, jeg har bare sett at det handler om "the amazing human brain".
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #9 Skrevet 14. januar 2015 Er det sånne som skal vise dere hvordan det ser ut for oss med dysleksi? For når jeg leser, uten å være veldig konstentrert, står bokstavene omtrent som i eksempelet over. I tillegg holder ikke ordene seg på riktig linje.Anonymous poster hash: 8af17...f58 Det er nok dysleksien din, for folk uten dysleksi er de veldig lette å lese, da bokstavene så vidt er stokket om. Anonymous poster hash: 37112...529
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå