Gå til innhold

Hva frister deg på bursdagskakebord?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tiden er inne for å planlegge tolvåringens bursdag, og jeg kjenner jeg er så innmari ambivalent til hvilke kaker jeg skal velge. Bursdagsbarnet bryr seg fint lite, og det hjelper jo ikke at jeg er matlei etter jula... Syns jeg alltid ender opp med det samme: ostekake, boller, sjokoladekake, muffins og et fruktfat. Ungenes oldemor kommer med vafler. På høsten lager jeg gjerne en pai med høstens blåbær, og i juni bytter jeg ut ostekaken med Pavlova. Utover det er det lite variasjon, og med seks bursdagsfeiringer på et år begynner det å bli kjedelig... Hva frister deg på et kakebord? Tips og inspirasjon søkes 😊

Anonymous poster hash: e57aa...871

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Boller med vaniljekrem og sjokoladetrekk, vafler og SEIGE brownies med vaniljeis, sjokoladecookies. Kanskje ikke så inspirerende, men nam😍

AnonymBruker
Skrevet

Tenker også at sjokoladekaken kunne byttes ut med brownies til såpass store barn - litt mer kraftig sjokoladesmak.

Og kanskje gulrotkake med ostekrem i stedet for ostekake, eller i stedet for muffins? Muffins er jo også kaker som passer best for små barn.

Anonymous poster hash: 15c3b...3f3
AnonymBruker
Skrevet

Oreokake :sikle: eller bare oreokrem ( Melis, philadelphiaost, kremfløte, knust oreokjeks)

Sjokoladefondant eller brownies.

Eplekjekk med is.

Anonymous poster hash: 88019...56b

AnonymBruker
Skrevet

Oreokake, brownies og rød fløyelskake (red velvet).

Anonymous poster hash: 7ad05...7e2
AnonymBruker
Skrevet

Brownies

Fruktsalat

Boller

Namnam ahaha :)

Anonymous poster hash: 6a9a6...a07

AnonymBruker
Skrevet

Seig brownies, boller, suksessterte(Jeg er 21 år).. :)

Anonymous poster hash: 4378e...35f

• Liker 2
Skrevet

i bursdager hos mine foreldre pleier vi å bytte på med daim iskake, rømmekake, sånn nøttekake med gul krem oppå, prinsesse kake (kanelsnurrer med vaniljekrem lagt inntil hverandre i en rund kakeform med melis på toppen, brownies, gulrotkake, krydderkake, fruktsalat, verdens beste og en kake som heter tropicana (tror jeg).

AnonymBruker
Skrevet

Iskake

Brownies

Gulrotkake

Opp-ned-kake

Snickerskake :wow:

Oreokake

Vannbakkels

Hvetekrans

Rullekake

Anonymous poster hash: 8625f...6f8
AnonymBruker
Skrevet

Suksessterte og alle andre kaker med mandel- og nøttebunn.

Anonymous poster hash: ad5c3...167
  • Liker 2
Skrevet

Blåbærpai,snickerskake, gullerotkake og iskake er noe jeg ville blitt veldig frista av.... :-)) og boller er noe som er digg om man ikke har så sukkercravings akkurat da.. :-))

Skrevet

Ikke mye som slår smaken (og duften) av en nystekt kringle

• Liker 1
Skrevet

Sjokoladekake med sjokoladekrem på toppen (og ikke kjedelig glasur)

Fersk og myk eplekake som ikke smaker brent, eller smaker sukker

Muffins

Gjest Zeitgeist
Skrevet

Ts, skal du bare ha kaker, eller blir det også annen mat? Og er det hovedsaklig bare barn eller både barn og voksne der?

Gjest Chloe87
Skrevet

Jeg er en skikkelig sukkergris så det er mye som frister meg:

Berlinerboller med vaniljekrem.

Bringebærgele.

Brownies.

Oreo is.

Oreo iskake.

Sjokolademuffins.

Frukt med fløte eller vaniljesaus.

Sjokolade cookies.

Hjemmelaget milkshake!

Gjest Chloe87
Skrevet

IskakeBrowniesGulrotkakeOpp-ned-kakeSnickerskake :wow:OreokakeVannbakkelsHvetekransRullekake Anonymous poster hash: 8625f...6f8

Snickerskake har jeg aldri smakt, men det høres himmelsk ut!
Skrevet

En god ostekake! Eller muffins med ostekrem. Liker nye smaker, at kake ser lett og luftig ut, og kanskje har litt syrlighet og frishet. Pavlova er også veldig godt :)

Liker ikke tunge smaker, alt for søte kaker, og overveldende kakao/sjokolade kaker :) (i så fall må det kombineres med bringebær eller appelsin)

Nå er jeg veldig glad i kake da :D Lykke ti med bursdagen :)

AnonymBruker
Skrevet

Gele med vaniljesaus! Enkelt men godt!:)

Ellers er det jo morro med muffins :P

Anonymous poster hash: 32463...ed8

AnonymBruker
Skrevet

Jubler dersom jeg ser kringle, eplekake (gjerne med vaniljeis), kanelboller, riskrem eller ostekake med bringebærgele på kakebordet. Er også glad i en ordentlig marsipankake med bringebærfyll, men dette serveres nesten aldri lenger dessverre. Fruktsalat er alltid en klassiker (serveres med hakket sjokolade/nøtter på siden), det samme er marengs med is, banan, kiwi eller jordbær og hakket sjokolade på toppen (har aldri opplevd at det har blitt rester av denne). Liker også veldig godt daim iskake og formkaker som krydderkake, banankake ol

Anonymous poster hash: 92332...050
AnonymBruker
Skrevet

Jeg klarer ikke å motstå ostekake, marsipankake, brownies/sjokoladekake og suksessterte. Det er også hyggelig med en kringle eller prinsessekake og gele med vaniljesaus. Friske bær er fint til pynt, men ikke noe must for min del.

Anonymous poster hash: 8a44c...90b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...