*Emma* Skrevet 1. august 2004 #1 Skrevet 1. august 2004 Jeg har halvlangt hår og har ofte (hvis jeg gidder ihvertfall) brukt krølltang til å vippe tuppene mine nnover så det ser litt penere ut..... Det kjipe er at etter en time er alt borte igjen for jeg har tynt og relativt glatt hår... I helgen fikk jeg låne rettetangen til venninden min og det ble bare såååå fint. Rettet ut håret og vippet tuppene innover...dettte holdt seg like fint hele dagen og dagen etter også.... Det jeg lurer på er om noen vet om rettetang sliter mye mmere på håret enn krølltang? Eller er det omtrendt samme greien...
Gjest Ethereal Skrevet 1. august 2004 #2 Skrevet 1. august 2004 Det er nok to sider av samme sak; begge har høy temperatur, og sliter derfor på håret. Hvis du bruker en beskyttelsesspray sammen med tangen (dette gjelder også krølltangen), begrenser du skaden. Men skadelig vil det uansett være. En slik spray vil dessuten hjelpe deg med å holde på krøllen.
Gjest Anonymous Skrevet 2. august 2004 #3 Skrevet 2. august 2004 Har du en slik spray å anbefale? En som holder på krøllen og beskytter?
Gjest Anonymous Skrevet 2. august 2004 #4 Skrevet 2. august 2004 dra på magic, det er en frisør som hvetfall ligger på oslo city i oslo de selger en knall bra rettetang, dog litt dyr ca 1700 heter ceramic og er laget av et slikt underlag at det ikke skal slite på håret så fort. dessuten blir den varm med engang og du kan bare ta et par raske trekk gjennom håret så er det så glatt som bare det. er virkelig verdt sine 1700 kr... kjøpte en selv i fjor sommer og bruker det daglig 2 ganger og håret mitt er faktisk ikke så slitt, tro det eller ei men jeg har lett fo rå få slitt hår..
*Emma* Skrevet 3. august 2004 Forfatter #5 Skrevet 3. august 2004 dra på magic' date=' det er en frisør som hvetfall ligger på oslo city i oslo de selger en knall bra rettetang, dog litt dyr ca 1700 heter ceramic og er laget av et slikt underlag at det ikke skal slite på håret så fort. dessuten blir den varm med engang og du kan bare ta et par raske trekk gjennom håret så er det så glatt som bare det. er virkelig verdt sine 1700 kr... kjøpte en selv i fjor sommer og bruker det daglig 2 ganger og håret mitt er faktisk ikke så slitt, tro det eller ei men jeg har lett fo rå få slitt hår..[/quote'] Takk for tipset men 1700,- er alt for mye. Da dropper jeg hele greien heller. Har sett billigere andre steder men vet ikke hvor mye tess de er. Vet at det viktigste er at den er varm nok og at der er keramiske flater. Er det annet som er et must når man kjøper tang? Men hvorfor må du gjøre det 2 ganger om dagen da? Når jeg gjorde det var det like fint til og med dagen etter!
Gjest Ethereal Skrevet 3. august 2004 #6 Skrevet 3. august 2004 Du får tenger med keramisk belegg til under tusenlappen; sjekk for eksempel Babyliss hos frisør eller i elektrisk butikk. Så lenge den har elektrisk belegg, er det det samme hvor du kjøper den. Selv bruker jeg Sebastian Laminates hårspray under retting, det er en vanlig hårspray som samtidig er varmebeskyttende. Siden jeg liker noe som er multi-purpose, bruker jeg den. I tillegg har jeg akkurat begynt å bruke et par dråper Redken Heat Glide, men det ser ut til å være vanskelig å få til, og lett for at håret blir seende fett ut. Andre slike sprayer: Sebastian Iron Works Redken Spray Starch Paul Mitchell Heat Seal De aller fleste merker har noe liknende i sitt sortiment. @Gjest: hvis du må bruke tangen to ganger pr dag, gjør du noe feil. Det skal holde hele dagen. Pass på at håret er helt tørt, hvis ikke kommer fallen tilbake når det blir kaldt.
Gjest Anonymous Skrevet 3. august 2004 #7 Skrevet 3. august 2004 hei igjen.. dog er 1700 dyrt ja. selv jeg synes det var rådyrt men. så har jeg hele livet mitt klagd over håret mitt er tykt og at det krøller seg. så dette var verdt pengene og for første gang angrer jeg ikke at jeg har brukt så mye penger på noe slikt. har også prøvd ut en god del andre produkter fra andre merker bla babyliss og må ærlig si at dette ikke var så mye tess og på langt nær bra som den fra magic, jo jeg tar det når jeg står opp, retter det ut, men så går jeg gjerne ut en tur på dagen og da har jeg enten sattt det i strikk og må rette det iut i gjen. den er også fin til å lage krøller i håret med!
Gjest Ethereal Skrevet 3. august 2004 #8 Skrevet 3. august 2004 Jeg har tang fra GaMa, kostet 1100 (men har den smale varianten). Kjøpt hos frisør.
helenaa Skrevet 3. august 2004 #9 Skrevet 3. august 2004 Jeg kjøpte tang fra frisøren på Oslo S - den kostet 990,- og har 170 W. Den glatter helt perfekt og det holder til jeg vasker håret igjen. Tidligere hadde jeg en billig tang som var kjøpt på elektrobutikk - det var et ork å brukde den, og det virket bare delvis. Frisøren min mente at det ikke sliter mer på håret å rette det enn å føne det. Dette gjelder hvis tangen er god og varm. Så da stoler jeg på henne :-)
Gjest Gjest_Meg_* Skrevet 20. februar 2008 #10 Skrevet 20. februar 2008 Gama rettetang med røde plater.....til 998 kr, er det bra?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå