Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Uansett hva slags beløp eller hva jeg gjør så må jeg visst betale 35% skatt. Jeg vil ikke betale 8000kr av lønna mi hver måned i skatt, ifølge tabelltrekket skal jeg betale 24,8% men ifølge prosenttrekk så er det 35% og jeg frykter nå at jeg må betale det hver måned.

Hjelp???

Anonymous poster hash: 78c31...d97
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel for arbeidsgiver 2 du refererer til her? Du har også oppgitt en tabell vil jeg tro, slik som alle andre. Det er det som skal vise din skattetrekk til primærarbeidsgiver. Hvor den viser typisk mnd lønn og skattetrekk.

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel for arbeidsgiver 2 du refererer til her? Du har også oppgitt en tabell vil jeg tro, slik som alle andre. Det er det som skal vise din skattetrekk til primærarbeidsgiver. Hvor den viser typisk mnd lønn og skattetrekk.

Har kun 1 arbeidsgiver.

Skrevet

Samme for meg, men synes det er greit. Har litt angst for restskatt :)

AnonymBruker
Skrevet

Har kun 1 arbeidsgiver.

Så hva er da problemet? Hovedarbeidsgiver benytter tabelltrekket du har fått. Er kun om du får en arbeidsgiver til du skal skatte 35 %, og da kun av den inntekten.

Anonymous poster hash: 34cbf...aa8

AnonymBruker
Skrevet

ifølge tabelltrekket skal jeg betale 24,8% men ifølge prosenttrekk så er det 35% og jeg frykter nå at jeg må betale det hver måned.

Du benytter tabelltrekk for hovedarbeidsgiver og prosenttrekk for bi-inntekt.

Siden du kun har 1 arbeidsgiver benytter du tabelltrekk og prosentsatsen vil ikke gjelde for denne.

Anonymous poster hash: 1f9e3...4eb

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...