AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #1 Del Skrevet 5. januar 2015 Har nettopp fått med meg at det er noe som heter burpees (jada, jeg er sikkert litt treig). http://treningstips.org/tren-hele-kroppen-med-kun-en-%c3%b8velse/ Jeg trener styrke 3 ganger i uka, men har en elendig kondis. Hvis jeg gjør burpees 3 ganger i uka (mellom de dagene jeg ikke gjør styrkeøvelser), kan jeg da komme i bedre form? Hvordan vil jeg merke det? Fredag gjorde jeg følgende antall burpees med en 1/2 min pause mellom hver deløkt: 4 x 4 x 4 x 4 x 4 Søndag tok jeg 5 x 5 x 5 x 5 x 5 (også her med 1/2 min pause mellom hver deløkt). Tror dere formen/ kondisen blir bedre av dette, dersom jeg hver uke øker antallet litt? Det skal sies at jeg er småtjukk, så det var langt fra like elegant som videoen over viser. Men pulsen var veldig høy etter hver deløkt. Anonymous poster hash: 8de5f...e4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #2 Del Skrevet 5. januar 2015 ja, dette vil ha positiv effekt. Burpees er topp trening uten behov for utstyr. Men du burde skru opp litt mer. 100 burpees på kortest mulig tid, eller max antall burpies på et kvarter/time etc. Anonymous poster hash: fe11a...6ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wintergirl Skrevet 5. januar 2015 #3 Del Skrevet 5. januar 2015 Burpees er KJEMPE TRENING! Kjør på!!! Du vil få positiv effekt av det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #4 Del Skrevet 5. januar 2015 ja, dette vil ha positiv effekt. Burpees er topp trening uten behov for utstyr. Men du burde skru opp litt mer. 100 burpees på kortest mulig tid, eller max antall burpies på et kvarter/time etc. Anonymous poster hash: fe11a...6ad ja, dette vil ha positiv effekt. Burpees er topp trening uten behov for utstyr. Men du burde skru opp litt mer. 100 burpees på kortest mulig tid, eller max antall burpies på et kvarter/time etc. Anonymous poster hash: fe11a...6ad 100 burpees??????Jeg lå og hev etter pusten etter siste trening med totalt 25 burpees! Bare seg i hop! Anonymous poster hash: 8de5f...e4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #5 Del Skrevet 5. januar 2015 Å gå rett på 100 burpees er å drepe all treningsglede. Å justere antallet litt opp hver gang slik som du gjør det, fungerer helt fint. Anonymous poster hash: 72bbf...82f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #6 Del Skrevet 5. januar 2015 Ts. ikke hør på "gode råd" fra folk som lever i sin egen verden. Begynn med noe du kan klare, hold deg litt der og la kroppen bli vant til det før du gradvis øker litt. Ikke øk hver dag. Hovedsaken er ar du gjør det så godt du kan og ikke tenk på hvordan du ser ut. Lykke til. Det så ut som en veldig hard øvelse, men den har helt sikkert effekt når det gjelder å bli i bedre form. Anonymous poster hash: 6ef6a...740 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reiseglad Skrevet 5. januar 2015 #7 Del Skrevet 5. januar 2015 Jeg har brukt burpees i høst som en pulsaktivitet. Startet med aktivtet i 20 sek, deretter 20 sek pause, seks repetisjoner. Nå kjører jeg 30 sek, 20 sek pauser, 8-10 repetisjoner. Til å begynne med klarte jeg bare fire-fem jump på 20 sek, nå har kondisen kommet seg og jeg klarer flere hver gang. Jeg har konkurranse med meg selv på hvor mange økter jeg klarer hver gang. Jeg har også en hviledag imellom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #8 Del Skrevet 5. januar 2015 Takk for svar! Jeg er overvektig (165 cm/ 83 kg) så jeg ser nok ut som en hvalross som jumper opp og ned: - Sitter i utgangpunkt framoverlent på huk - "jumper" bakover med beina (klarer ikke med beina samtidig) - kommer i posisjon som i planken - "jumper" (kravler) opp igjen på huk - tar sats og hopper så høyt jeg kan. - går så ned i huk og gjentar øvelsen Jeg har på meg aerobic-sko. Ellers gjør jeg det i et rom med god takhøyde. Gulvet er hard parkett, så det er vondt i armer og bein når jeg skal jumpe fra huk til planke. Anonymous poster hash: 8de5f...e4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coolaid Skrevet 5. januar 2015 #9 Del Skrevet 5. januar 2015 All aktivitet er god aktivitet. All aktivitet hvor du går opp og ned i puls er bra for kondisjonen. Burpees er en tradisjonell militær aktivitet, derfor er den knallhard. Om du er overvektig og eller utrent, ikke bry deg om hva andre sier du ikke kan klare eller ha helse til. Du finner ut selv, mens du lytter til kroppen og finner øvelser og aktiviteter som du selv syns er gøy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå