Gå til innhold

Trygt å ta taxi alene i Tyrkia ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Om litt skal jeg reise sammen med mamma og lillesøsteren min på 8 til Tyrkia. Vi har leid oss inn på et ganske barnevennelig hotel og tviler på at mamma har veldig lyst til å bevege seg utenfor dette området. Søsteren min legger seg ganske tidlig og da går også mamma tidlig til sengs. Jeg er 19 år og kunne gjerne tenke meg å se litt i butikker på kveldstid og rusle i gatene i alanya.

Men jeg har hørt at det ikke er så lurt å ta taxi i tyrkia, spessielt ikke alene fordi man fort kan få en kjempedyr taxitur. Hvordan fixer man dette ? er det mulig og avtale pris og sånt på forhånd? har ikke lyst til å komme hjem blakk:) noen som har erfaringer ?

Anonymous poster hash: aad86...1e7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Unge kvinner bør IKKE ta taxi alene i Tyrkia, spesielt ikke på kveldstid. Du bør heller ikke dra ut å drikke alene, for du risikerer å bli dopet ned og voldtatt.

Anonymous poster hash: dec16...1fe
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Unge kvinner bør IKKE ta taxi alene i Tyrkia, spesielt ikke på kveldstid. Du bør heller ikke dra ut å drikke alene, for du risikerer å bli dopet ned og voldtatt.

Anonymous poster hash: dec16...1fe

så ille er det ikke

Anonymous poster hash: aad86...1e7

Skrevet

jeg har vært maaange ganger i tyrkia og har tatt haugevis av taxier alene uten problemer

Skrevet

jeg har vært maaange ganger i tyrkia og har tatt haugevis av taxier alene uten problemer

Ja, men du er en mann. Kvinnnesynet der nede er helt forferdelig

• Liker 3
Skrevet (endret)

Vi har hus der nede, og jeg har sett nok til at jeg ikke tør gå ut alene etter det har blitt mørkt.

Det blir ganske fort mørkt der nede også.

Jeg er 25.

Edit: og som hun over skriver, så skal man ikke gå ut å drikke alene. Men dette gjelder de fleste steder, bare for sikkerhetsskyld. Søsteren min ble dopet ned i London. Hun var heldigvis ikke alene ... Og jeg har hatt ei venninne som ble dopet ned i nettopp Tyrkia, men hun var også heldigvis ikke alene. Så sier bare tenk over valgene dine om å gå ut alene.

I Tyrkia så fikk ikke jeg gå alene, uansett når på dagen det var, (er blond og bleik) og de ropte hele tiden ting etter meg ...

Endret av Aella
  • Liker 1
Skrevet

Det beste du kan gjøre, er å prøve å finne noen andre på din egen alder på hotellet eller på et nabohotell. Slik at dere kan dra ut på byen sammen. Du bør ikke dra ut på kveldstid alene i Alanya. Unntaket er dersom du er meget reisevant, men jeg regner det som lite sannsynlig siden du er bare 19 år.

Skrevet

Hva med å heller prøve å avtale med din mor at dere en formiddag/ettermiddag drar sammen inn til et sted med shoppingmuligheter? Kanskje de kan sette seg ned på en kafé, kjøpe is, finne en lekeplass eller noe imens. Så slipper du å dra alene inn. Evt at du drar til sentrum på dagtid og ikke kveldstid.

AnonymBruker
Skrevet

I muslimske land bør ikke kvinner ta taxi alene.

Bussene i Tyrkia er tryggere om der er noen som kjører din rute? Ellers bør du ikke dea alene, og i hvertfall ikke følge med herremenner inn på bakrommet om de trekker deg i hånda, særlig i butikker.

Anonymous poster hash: b1ee1...eb3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...