Gå til innhold

Bidrag, flere som ikke har fått det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det burde vært på konto nå. Pleier å få det en av de siste eller en av de første dagene i mnd...

Anonymous poster hash: 865c6...0bd
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mest sannsynlig forsinket pga alle helligdagene i jula.

Jeg bruker å få det rundt den 25/26 i hver mnd, men var ikke inne før nyttårsaften.

Anonymous poster hash: 4641a...c13
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke fått jeg heller, og jeg har en bidragsyter som er nøye med å betale ved forfall den 25.

Anonymous poster hash: 7c2e5...fc5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får bare bidragsforskudd og det er inne den 6

Anonymous poster hash: 1ed05...65c
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor får dere dette?

Fra hvem kommer disse bidragene, fra NAV eller fra barnefaren?!

Hvorfor, tjener dere ikke penger selv?

Anonymous poster hash: 68792...6f6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor får dere dette?

:fnise: Ja du var en riktig morroklump :fnise:

• Liker 4
Gjest Lite nytt
Skrevet

Hvorfor får dere dette?

Mange har bidragsinnkreving via nav framfor privat ordning av forskjellige grunner.

Begge foreldrene er pliktig til å forsørge barnet (evt barna sine)

Skrevet

Hvorfor får dere dette?

Fra barnas andre forelder!

Selv???? Har du ikke lært at man må være to for å få barn? Hvorfor skal bare én av foreldrene forsørge barna da?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fra barnas andre forelder!

Selv???? Har du ikke lært at man må være to for å få barn? Hvorfor skal bare én av foreldrene forsørge barna da?

Det er ganske utrolig at noen fortsatt tror at bidraget er en ekstrainntekt for mor og går til hennes frisørbruk og kafebesøk osv... og det i 2015 :sjokkert:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nesten på GRÅTEN! Alt dere kvinner vil er å suge menn for bidrag og penger!, menn må lære seg at sæden må han holde for seg selv. Hvis en gir dere en dråpe sæd, så tar dere han for resten av livet! Hva med å jobbe litt selv!?

Anonymous poster hash: 7966d...7b3
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nesten på GRÅTEN! Alt dere kvinner vil er å suge menn for bidrag og penger!, menn må lære seg at sæden må han holde for seg selv. Hvis en gir dere en dråpe sæd, så tar dere han for resten av livet! Hva med å jobbe litt selv!?

Anonymous poster hash: 7966d...7b3

Så menn skal ikke forsørge barna sine?!?!

Anonymous poster hash: 99048...0ef

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er ganske utrolig at noen fortsatt tror at bidraget er en ekstrainntekt for mor og går til hennes frisørbruk og kafebesøk osv... og det i 2015 :sjokkert:

De skulle prøvd å forsørge barna fulltid og se hvor mye de koster. Kjenner en mor som klager over det samme angående far som har hovedomsorgen. Far har råd til ny mobil = har ikle behov for bidrag.

Anonymous poster hash: 99048...0ef

• Liker 1
Skrevet

Tror og tror... Det er vel det enkelte ønsker å tro, slik at de kan kose seg med missnøyen sin.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mente ikke å tulle...jeg trodde de fleste foreldre hadde barna boende hos seg litt hver, f.eks 40/60 eller aller helst 50/50 og da trodde jeg det var naturlig at man betalte hver for seg når barnet er hos den ene og ellers spleiset på større ting?

Forstår ikke helt det med bidrag hvis man har delt ansvar, da spleiser man?

Men forstår bidrag dersom moren (eller god forbid faren) har en kjempelav inntekt).

Skrevet

Hva skjer når far ikke betaler inn bidrag? Når kommer det da etter disse nye reglene?

Skrevet

Hva skjer når far ikke betaler inn bidrag? Når kommer det da etter disse nye reglene?

Nei, da får en ikke noe da. Hvis en ikke har bidrgsforskudd, noe som er behovsprøvd og forutsetter lav inntekt hos den som er bostedsforelder.

Uteblir barnebidraget må en via NAV igangsette trekk av lønn, og det tar tid å iverksette.

Skrevet

Mente ikke å tulle...jeg trodde de fleste foreldre hadde barna boende hos seg litt hver, f.eks 40/60 eller aller helst 50/50 og da trodde jeg det var naturlig at man betalte hver for seg når barnet er hos den ene og ellers spleiset på større ting?

Forstår ikke helt det med bidrag hvis man har delt ansvar, da spleiser man?

Men forstår bidrag dersom moren (eller god forbid faren) har en kjempelav inntekt).

Det finns mange forskjellige begreper på dette feltet.

De fleste har delt foreldreansvar, men der hvor bostedsbrøken er skjev, blir den ene samværsforelder, og den andre bostedsforelder.

Da betaler samværsforelder bidrag til bostedsforelder, men får fratrekk i bidragssummen for samværet. Og dette kan i noen tilfeller (avhengig av klasse, antall netter og alder på barnet) være ganske høyt.

Skrevet

Litt komisk denne tråden. Som når pensjonister klager til lokal avisa ved forsinket utbetaling. Når det er offentlige høytidsdager har også de som arbeider med utbetalinger fri. Alle leveranser stopper opp også barnebidrag. Bombe vel . Hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...