Gå til innhold

Unge i naboleiligheten som skriker og skriker...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Naboen har et barn på snart året, og siden i sommer har de prøvd på "skrikekur" fordi barnet skal lære å sovne selv.... Vel, siden juni har vi også hørt intense skrik i opp mot halvannen time både på dag og kveld.

Har spurt dem om barnet er sykt, eller om vi kan hjelpe med noe (Vi har en treårig selv og passer ofte andres små), men de svarer at de er opptatt av rutiner så jentungen blir oppdratt til at det ikke er hun som bestemmer...

Det skjærer meg i hjertet med disse skrikene, men det er ikke grunn til å kontakte barnevernet? Vår treårig har begynt å spørre "hvorfor gråter baby, får hun ikke trøst?"..

Anonymous poster hash: 971c5...077

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bedre med en melding for mye enn for lite. Du kan alltids ringe dem å høre om dette er bekymringsverdig. Troligvis er det ille nok til at dette er noe du reagerer på.

Anonymous poster hash: 0de42...083

• Liker 11
Skrevet

Én ting er å gjennomføre Ferber-metoden på et stakkars, uskyldig barn. En annen ting er å gjennomføre metoden feil. Hvis ettåringen har skreket intenst i opptil halvannen time hver kveld i seks måneder, så gjør foreldrene noe fullstendig galt her.

Mener de virkelig at de skal "oppdra" en ettåring til å ikke tro hun er verdens navle? Hvor utviklet tror de egentlig at en ettårings hjerne er?

Jeg hadde ringt barnevernet for lenge siden, for disse foreldrene trenger veiledning. Synd at sunt vett og omsorg ikke automatisk følger med når man får barn.

RING! Så får det bli opp til barnevernet og vurdere foreldreegenskapene til naboene dine.

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Én ting er å gjennomføre Ferber-metoden på et stakkars, uskyldig barn. En annen ting er å gjennomføre metoden feil. Hvis ettåringen har skreket intenst i opptil halvannen time hver kveld i seks måneder, så gjør foreldrene noe fullstendig galt her.

Mener de virkelig at de skal "oppdra" en ettåring til å ikke tro hun er verdens navle? Hvor utviklet tror de egentlig at en ettårings hjerne er?

Jeg hadde ringt barnevernet for lenge siden, for disse foreldrene trenger veiledning. Synd at sunt vett og omsorg ikke automatisk følger med når man får barn.

RING! Så får det bli opp til barnevernet og vurdere foreldreegenskapene til naboene dine.

Enig.

Stakkars barn..:-(

Du bør aktivt handle og sende en bekymringsmelding. Hvis ikke er du like dårlig som foreldrene.

Anonymous poster hash: 36635...08a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Enig.

Stakkars barn..:-(

Du bør aktivt handle og sende en bekymringsmelding. Hvis ikke er du like dårlig som foreldrene.

Anonymous poster hash: 36635...08a

Jobben er gjort, jeg har skrevet og sendt en bekymringsmelding anonymt i posten. De skjønner sikkert hvem som har sendt den, men bedre med en gang for mye, sies det jo...

Anonymous poster hash: 971c5...077

• Liker 9
Skrevet

Vi hadde en sønn som ikke ville sove påden alderen, så skjønner jo at de desperat prøver noe. Men siden JUNI??!! Herligheten, stakkars jenta :(

AnonymBruker
Skrevet

Uff, stakkars barn :( Godt du sendte melding til BV.

Anonymous poster hash: edd17...0c1
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, høres fælt ut ja. Men hvis det er en annen grunn til at ungen gråter og det ikke er noen reel bekymring så vil jo barnevernet finne ut av det og avslutte saken, og hvis ikke så har du hjulpet dem med å hjelpe et uskyldig barn. Alt for mange er for feige når det gjelder naboen og redde for å ikke bli likt. Creds til deg, ts :) Driver de med skrikekur døgnet rundt der da? Håper de får hjelp <3

Anonymous poster hash: a46c0...ca3
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Herre gud, hvorfor skal du blande deg, og melde dem til barnevernet fordi barnet skriker??

MIn sønn skrek/hylte omtrent sammengengende i 2 år. Jeg prøvde selvsagt ALT for å roe han, men det gikk ikke. Var hos minst 10 leger, men ble avskrevet med at han bare var en suttrete unge.

Men tro meg, jeg var livredd jeg skulle ha noen slike kjerringer som deg til nabo. Jeg har aldri gjort noe galt mot barna, men de hylte uansett hva jeg gjorde!

Så jeg synes ikke man skal melde folk til barnevernet for slikt. stakkars foreldrene er sikkert super fortvilet og livredde for at noen skal gjøre noe slikt mot dem.

Anonymous poster hash: b581d...0db
  • Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Herre gud, hvorfor skal du blande deg, og melde dem til barnevernet fordi barnet skriker??

MIn sønn skrek/hylte omtrent sammengengende i 2 år. Jeg prøvde selvsagt ALT for å roe han, men det gikk ikke. Var hos minst 10 leger, men ble avskrevet med at han bare var en suttrete unge.

Men tro meg, jeg var livredd jeg skulle ha noen slike kjerringer som deg til nabo. Jeg har aldri gjort noe galt mot barna, men de hylte uansett hva jeg gjorde!

Så jeg synes ikke man skal melde folk til barnevernet for slikt. stakkars foreldrene er sikkert super fortvilet og livredde for at noen skal gjøre noe slikt mot dem.

Anonymous poster hash: b581d...0db

Men hvis dette gjaldt ditt barn som bodde i fosterhjem og de egentlig behandlet han som drit? BARNA (IKKE foreldrene) er avhengig av at folk som gidder/tør å bry seg melder fra. Og hvis noen hadde gjort det samme for ditt barn (eller i dine øyne Mot deg) så ville dt jo ikke vært noe problem? De ville jo avslutta saken etter et par besøk så lenge barnet hadde hatt det bra ;) Jeg er ikke for å bry seg med alt altså og heller ikke det å melde fra for hver minste ting.. Men her har naboene selv sagt at de prøver gråtekur og det har gått månedsvis.. Barnevern ikke foreldrevern. Kjipt å måtte bevise seg som foreldre (det vet jeg alt om!) Men heller 5 familier som må bevise seg for at de oppdager 1 barn utsatt for skadelig omsorgssvikt enn motsatt mener nå jeg da.

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Det er utrolig skremmende at folk tenker på å melde i fra til barnevernet, bare fordi man hører en unge skriker på kveldene. :sjokkert: Enkelte barn kan være veldig utfordrende når det gjelder søvn, og disse foreldrene er nok desperate etter å finne en løsning på problemet. Da det å la barnet skrike, være en av mange ting de har forsøkt. Men å ringe barnevernet pga dette? Er virkelig trangen til å leke helt så sterk, at dere er villige til å være med på ødelegge en hel familie? Man skal melde i fra til barnevernet dersom man er rimelig sikker på at noe galt foregår, men man kan ikke bare slenge ut bekymringsmeldinger i øst og vest på denne måten! Et sted må grensen gå. Jeg tror ikke dere tenker på "barnets beste" en gang. Det er heller sensasjonslyst og lysten til å fremstå som betydningsfull som driver dere.

Anonymous poster hash: 50617...acf
  • Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Det er utrolig skremmende at folk tenker på å melde i fra til barnevernet, bare fordi man hører en unge skriker på kveldene. :sjokkert: Enkelte barn kan være veldig utfordrende når det gjelder søvn, og disse foreldrene er nok desperate etter å finne en løsning på problemet. Da det å la barnet skrike, være en av mange ting de har forsøkt. Men å ringe barnevernet pga dette? Er virkelig trangen til å leke helt så sterk, at dere er villige til å være med på ødelegge en hel familie? Man skal melde i fra til barnevernet dersom man er rimelig sikker på at noe galt foregår, men man kan ikke bare slenge ut bekymringsmeldinger i øst og vest på denne måten! Et sted må grensen gå. Jeg tror ikke dere tenker på "barnets beste" en gang. Det er heller sensasjonslyst og lysten til å fremstå som betydningsfull som driver dere.

Les tråden du. Hjelp.. Hvorfor gidde å skrive så mye men ikke bruke halvparten av tiden på å lese ordenlig?? NEI man skal melde fra dersom man er BEKYMRET ikke rimelig sikker!! Hørt om anonyme mld?? Og hva når de evt finner ut at det ikke var noe galt, fremstår man som en helt og betydningsfull da eller? Tenkt på hvor ubehagelig det faktisk er? Vet du hva?? Om jeg hadde behandlet datteren min dårlig men av en eller flere grunner ikke sett det selv, og noen hadde meldt fra og dette hadde ført til at vi fikk hjelp og barnet mitt fikk det bedre.. hva er så galt med det egentlig? Husk at barnevern ikke har no med foreldrevern å gjøre.

• Liker 4
Skrevet

det virker at dere orket ikke mer av den skrikingen og derfor har meldt til barnevernet for å bli kvitt den skrikende barn og være i fred.det dere har gjørt mot naboer kommer tilbake til dere en dag

• Liker 3
Skrevet

Med tanke på alle de tragiske sakene vi har lest om de siste årene så mener jeg det er bedre å melde en gang for mye enn en gang for lite. Hvis barnet blir mishandlet så vil neppe foreldrene fortelle det til en bekymret nabo.

Hvordan virker foreldre og barn når du møter dem ute?

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

det virker at dere orket ikke mer av den skrikingen og derfor har meldt til barnevernet for å bli kvitt den skrikende barn og være i fred.det dere har gjørt mot naboer kommer tilbake til dere en dag

Hva nøyaktig er det du egentlig tror at barnevernet gjør når de får en sånn melding? :sjokkert: Løper inn med motorsag og går løs? Er det rart at barna lider i stillhet (snakker IKKE om denne tråden) når det finnes sånne holdninger som dine?? Jeg blir helt satt ut!

Nå har jeg svart på masse likt her så virker vel som at jeg enten jobber i bv eller er hjernevasket av dem :fnise: , har faktisk hatt mine "problemer" med dem selv, men herrefred målet deres var tross alt å finne ut om visse ting stemte og da de fant ut at datteren min hadde det godt med meg så var alt i orden. Ingen grunn til å være så hatefull er det vel.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hvis barnevernet finner ut at foreldrene bare gjør sitt beste kan de komme med råd om hvordan de kan endre vaner så leggingen bedrer seg. Foreldrene har slitt med dette i et halvt år, så det er kanskje lurt at eksperter kobles inn, for alle parter.

Anonymous poster hash: 0cea2...11f
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hvis barnevernet finner ut at foreldrene bare gjør sitt beste kan de komme med råd om hvordan de kan endre vaner så leggingen bedrer seg. Foreldrene har slitt med dette i et halvt år, så det er kanskje lurt at eksperter kobles inn, for alle parter.

Anonymous poster hash: 0cea2...11f

Du er bra naiv,om du tror barnevernet nøyer seg med dette. Kjenner til flere tilfeller, der barnevernet ble koblet inn, hvor de til syvende og sist ikke fant noe galt. Men du all verden, så mye dritt de klarte å lage i stand den tiden de var koblet inn.

• Liker 4
Skrevet

Hva nøyaktig er det du egentlig tror at barnevernet gjør når de får en sånn melding? :sjokkert: Løper inn med motorsag og går løs? Er det rart at barna lider i stillhet (snakker IKKE om denne tråden) når det finnes sånne holdninger som dine?? Jeg blir helt satt ut!

Nå har jeg svart på masse likt her så virker vel som at jeg enten jobber i bv eller er hjernevasket av dem :fnise: , har faktisk hatt mine "problemer" med dem selv, men herrefred målet deres var tross alt å finne ut om visse ting stemte og da de fant ut at datteren min hadde det godt med meg så var alt i orden. Ingen grunn til å være så hatefull er det vel.

jeg har helt rett med det jeg skrevet

• Liker 1
Skrevet

Det blir så dumt å komme med påstander om at barnevernet skaper helvete for problemfrie familier når det sendes en bekymringsmelding! Fordi DU, ab...acf kjenner til tilfeller hvor barnevernet har gjort noen feilgrep, så skal man slutte å melde når man blir bekymret for andre barn? Man vet aldri hva som foregår bak lukkede dører, derfor er det så forbanna viktig at vi tar vare på barna vi lever i samfunn med og melder når vi er BEKYMRET, ikke når vi er "rimelig sikre" på omsorgssvikt.

Barnevernet veit at babyer gråter. Barnevernet veit også er det er en krevende jobb å være forelder. Hvis alt går riktige veien nå, så undersøker BV nøye og kommer til en passende konklusjon. Hvis det viser seg at alt virker fint og saken blir avsluttet, skal en ikke ta det som en "lærepenge" og ikke melde fra neste gang. For neste gang kan det være et barn som faktisk blir vanskjøttet og da er det ingen som klapper deg på skuldra for at du "ikke blandet deg inn".

Kjempebra gjort av deg, TS. En vet aldri - en dag redder man et liv.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Du er bra naiv,om du tror barnevernet nøyer seg med dette. Kjenner til flere tilfeller, der barnevernet ble koblet inn, hvor de til syvende og sist ikke fant noe galt. Men du all verden, så mye dritt de klarte å lage i stand den tiden de var koblet inn.

Og jeg har fått en bekymringsmelding på mitt barn, vært gjennom et møte med barnevernet, saken avsluttet etter kun ett møte da de ikke fant noe bekymringsverdig. Og dette var snakk om rus i familien (altså, mistanke om det). Og jeg er faktisk utrolig takknemmelig for at de tok seg tid til å finne ut at mitt barn hadde det bra! Hva om det hadde vært et barn som hadde levd med rus?

Jeg har også familie som er beredskapshjem (2 stk), og de situasjonene jeg har sett der er IKKE pene. Og det er kun ut fra å ha møtt barna, jeg får aldri vite noe som helst om historie eller familieforhold. Men det er tydelig at de som først blir tatt vekk fra foreldrene virkelig trenger det.

Det er skummelt at folk driver skremselspropaganda og fyrer på med skrekkhistorier, så enda flere blir redde for å ta den telefonen eller sende den meldingen. Jeg håper at barnet TS prater om har det bra, i såfall vil saken avsluttes raskt. Om ikke får de hjelp om det er hva de trenger, eller barnet får hjelp til å leve trygt. Takk TS, for at du er en av de som tør!

Anonymous poster hash: ac67d...cb7

• Liker 17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...