AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #1 Skrevet 5. januar 2015 Venter 60-70 gjester til 30-årsdag og skal servere litt enkel mat tidlig på kvelden. Det er ikke snakk om middag til alle, men en liten matbit til hver. Gryte skal jeg ha senere på kvelden, men vil ha noe til starten av festen også. Det beste hadde vært noe som kan lages dagen før og serveres kaldt og siden det ikke er sitteplasser til alle er det best om det er mat som ikke trengs bestikk til. Har tenkt på: - Snitter (men det bør vel lages samme dag for å ikke bli tørt og hardt) - Foccacia - Kjøttboller i tomatsaus servert kalde - Lakseruller (men de bør lages samme dag, blir litt daffe om de lages kvelden før) Forslag til flere enkle småretter? Anonymous poster hash: 02125...cbb
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #2 Skrevet 5. januar 2015 Pizzasnurrer. Kan lages og has i fryseren og bare tines og varmes litt før de serveres. Finnes mange spennende alternativer til fyll. Jeg syns det er godt med f.eks. pesto, soltørkede tomater og ost. Anonymous poster hash: 59774...ba4 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #3 Skrevet 7. januar 2015 Pizzasnurrer. Kan lages og has i fryseren og bare tines og varmes litt før de serveres. Finnes mange spennende alternativer til fyll. Jeg syns det er godt med f.eks. pesto, soltørkede tomater og ost. Anonymous poster hash: 59774...ba4 Takk for tips! Det har jeg faktisk aldri laget før, men det er jo veldig godt! Problemet er jo hvis de må varmes før servering, det er kun en stekeovn i lokalet og med så mange gjester kan det blir en utfordring. Anonymous poster hash: 02125...cbb
onyx Skrevet 7. januar 2015 #4 Skrevet 7. januar 2015 Hvis det er bare ventemat ville jeg unngått pizzasnurrer etc. Små canapeer og annen fingermat er greiere å småspise (og unngå å bli mett) og du trenger ikke lage store mengder nettopp fordi det serveres annet senere. potetlefse med laks/spekemat ev bare kremost med urter (veggisalternativ) Coctailpinner med småting på (frukt/ost/spekemat/oliven etc) Butterdeigsnurrer med f.eks ost og urter (bruke en revet sterk ost og friske urter, dryss på utkjevlet butterdeig, rull sammen, skjær skiver og stek.) oliven i butterdeig (rull oliven i butterdeig og stek. Fin måte å bruke opp smårester av butterdeig) oppskåret frukt etc Det bør være tydelig for gjesten at det serveres et hovedmåltid senere, ellers kan du oppleve at folk forsøker å spise seg mette på småmaten
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #5 Skrevet 12. januar 2015 Hvis det er bare ventemat ville jeg unngått pizzasnurrer etc. Små canapeer og annen fingermat er greiere å småspise (og unngå å bli mett) og du trenger ikke lage store mengder nettopp fordi det serveres annet senere. potetlefse med laks/spekemat ev bare kremost med urter (veggisalternativ) Coctailpinner med småting på (frukt/ost/spekemat/oliven etc) Butterdeigsnurrer med f.eks ost og urter (bruke en revet sterk ost og friske urter, dryss på utkjevlet butterdeig, rull sammen, skjær skiver og stek.) oliven i butterdeig (rull oliven i butterdeig og stek. Fin måte å bruke opp smårester av butterdeig) oppskåret frukt etc Det bør være tydelig for gjesten at det serveres et hovedmåltid senere, ellers kan du oppleve at folk forsøker å spise seg mette på småmaten Takk for tips:) Anonymous poster hash: 02125...cbb
peppermyntete Skrevet 12. januar 2015 #6 Skrevet 12. januar 2015 Du kan træ ost, skinke, oliven, grillet kylling, spekeskinke, melon, små tomater osv osv på spyd! Holder seg fint over natten under plast i kjøleskap!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå