Gå til innhold

Sunneste knekkebrødet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal prøve å begynne å spise sunnere, da kroppen min har tatt mye skade av mitt rævva kosthold.

Jeg er glad i knekkebrød og tenkte å spise det til frokost, lunsj å kvelds. Pålegg har jeg sånn ca kontroll på, men havet av knekkebrød føle jeg at jeg drukner i. Jeg har laget knekkebrød selv noen ganger, men det lille kjøkkenet jeg har i leiligheten gjør jobben tyngre og tar motet fra meg..

Så, hvilken type knekkebrød er det sunneste og vil hjelpe meg å gå ned i vekt?

Takk på forhånd for svar 😊

Anonymous poster hash: 647e3...b96

Videoannonse
Annonse
Gjest Runforit
Skrevet

Ingen knekkebrød vil hjelpe deg ned i vekt. Ned i vekt skjer ved kcalunderskudd over tid.

Når det er sagt så synes jeg Ryvita Dark Rye er gode kjøpeknekkebrød. Er ikke noe annet enn rug, er ikke engang gjær i. Synes de er smakfull og gode.

Skrevet (endret)

Ingenting annet enn kaloriunderskudd over tid gir vektnedgang - ingenting "hjelper deg ned i vekt"! Det du er ute etter er å finne fram til et kosthold med et moderat kaloriunderskudd som du trives med i så stor grad at du gidder å holde deg til det så lenge at du går ned i vekt, og aller helst resten av livet.

Jeg ville nok ikke anbefale å spise knekkebrød (eller noe annet heller) til flere måltider per dag over lengre tid. Variasjon er viktig, og det er mye godt og sunt å velge mellom i matveien. Men det er ikke noe galt med knekkebrød i seg selv. Jeg liker godt Wasa sine, Husman, Rugsprø, Sesam Delikatess, og Rågi (som man nå bare får i Sverige og Danmark...!).

Endret av Pringle

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...