AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #1 Skrevet 5. januar 2015 Hei, Jeg lurte på om noen her har erfaring eller annen nyttig informasjon til meg ang. budbil bransjen? Jeg ønsker å strate opp med dette? Håper på svar :-) Anonymous poster hash: 16743...c7a
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #2 Skrevet 5. januar 2015 Skal du kjøre via en formidlingssentral? Det er veldig varierende priser og prosenter for å få formidlet turer. Skal du kjøre fast for en oppdragsgiver? Mange underpriser seg selv og undergraver markedet, går konkurs også står det nye bak og kjører for bare noen hundrelapper pr time inntil bilen ryker og de ikke har penger til å fikse det igjen. Jeg har både vært selvstendig og kjørt for en stor bileier i en storby i mange år. "Min" bileier har mye trøbbel med enmannsbedriftene som kjører billig, men som forsvinner fort. Han ligger på en høyere pris, men da har han andre biler å sette inn til kunden dersom sjåføren blir syk eller man får problemer med bilen. Mange kunder ser kun på timesprisen og da kommer han dårligere ut, selv om han greier å levere tjenesten uansett i motsetning til de billige aktørene...Anonymous poster hash: 0ddc2...7b5
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #3 Skrevet 5. januar 2015 Skal du kjøre via en formidlingssentral? Det er veldig varierende priser og prosenter for å få formidlet turer. Skal du kjøre fast for en oppdragsgiver? Mange underpriser seg selv og undergraver markedet, går konkurs også står det nye bak og kjører for bare noen hundrelapper pr time inntil bilen ryker og de ikke har penger til å fikse det igjen. Jeg har både vært selvstendig og kjørt for en stor bileier i en storby i mange år. "Min" bileier har mye trøbbel med enmannsbedriftene som kjører billig, men som forsvinner fort. Han ligger på en høyere pris, men da har han andre biler å sette inn til kunden dersom sjåføren blir syk eller man får problemer med bilen. Mange kunder ser kun på timesprisen og da kommer han dårligere ut, selv om han greier å levere tjenesten uansett i motsetning til de billige aktørene...Anonymous poster hash: 0ddc2...7b5 Hei og takk for svar. Jeg tenkte egentlig å få en fast rute fra en av de store levrandørene. Som DHL, UPS, TNT osv. Du har et poeng der ang, timespris. Jeg har sjekket litt opp og slik jeg har fortstått det så kan man få en fast sum utbetalt i mnd av de store levrandørene?! Jeg skal på et møte med dem på torsdag ang. dette og håper det er så ekelt som jeg tror. Jeg har planer om at mannen min kan gjøre, han jobber som sjåfør i dag. Ts. Anonymous poster hash: 16743...c7a
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #4 Skrevet 8. januar 2015 Veldig mange av de store leverandørene betaler fryktelig dårlig! Og gjerne pr kolli. Om man da får en knotete rute med langt mellom leveringene, er det så dårlig butikk at det er mer lønnsomt å sitte hjemme. Da taper man ihvertfall ikke penger, slik vi gjorde når Express Distribusjon ringte og trengte bil fra firmaet jeg kjørte for. Og de som formidler turen videre til sjåføren, driter i det, for de får sine prosenter av det som blir fakturert uansett....Anonymous poster hash: 0ddc2...7b5
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #5 Skrevet 8. januar 2015 Mitt råd: Ikke gjør det. Bransjen er generelt underpriset, og det gjør det svært vanskelig å tjene penger, med mindre du får ordnet kjøring til fastpris. Om du absolutt skal forsøke ikke sett deg i gjeld, da bør du ha råd til å kjøpe en bil, og ha satt av penger til å leve for i oppstartsperioden. Spør deg selv hvorfor disse store leverandørene leier inn folk, i stedet for å ansette? Jo, det er fordi bransjen er for ustabil til at de tør å ansette, og legger denne risikoen over på underleverandører. Anonymous poster hash: fbbf2...dda
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #6 Skrevet 8. januar 2015 Konkursexpressen AS? Anonymous poster hash: 992da...ce8
Aule Skrevet 8. januar 2015 #7 Skrevet 8. januar 2015 Jeg vil heller ikke anbefale denne bransjen, i hvert fall ikke i Oslo-området. Mange cowboyer og mye triks & miks. Det er en ekstremt ustabil bransje, og veldig mange går lei og dropper ut med tiden.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #8 Skrevet 8. januar 2015 Spør deg selv hvorfor disse store leverandørene leier inn folk, i stedet for å ansette? Jo, det er fordi bransjen er for ustabil til at de tør å ansette, og legger denne risikoen over på underleverandører. Anonymous poster hash: fbbf2...dda Ja, det er dyrt. Der jeg jobber nå, bruker vi 8-10 innleide biler hver dag, til en timepris på 1100 kr timen (anleggsbransjen) Da er vi tilbake igjen på at dersom en bil ryker/sjåfør er syk, så er det opp til leverandøren å spa opp en ny bil. Vi har et par egne biler, og det går noen hundre tusen i året bare på service og ting som ryker (men det er eldre biler, og burde vært byttet ut med noe nytt=mindre utgifter på deler, og "nedetid")Anonymous poster hash: 0ddc2...7b5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå