Gå til innhold

Fjern adopsjon

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Er det noen her som har tips om noen sider jeg kan gå inn på hvis jeg ønsker å fjern adoptere et barn??

Har jo hørt så mye om organisasjoner som tar mye av pengene selv osv.

Kanskje noen her har ærfaring angående temaet også??

Videoannonse
Annonse
Gjest Poirot
Skrevet

www.sosbarnebyer.no

Lite penger går til administrasjon.

Gjest Anonymous
Skrevet

Tusen takk Poirot.Et nytt barn har fått en fadder :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Plan er vel den som tar minst i administrasjon. Har veldig god erfaring med de.

Plan er på nett.

Skrevet

Jeg ble så inspirert at jeg fjernadopterte et barn jeg også. Har igrunn tenkt på det lenge.

Skrevet

Vi fikk ut fingeren i forrige uke vi og, har snakket om det i flere år egentlig... Foreldrene til ei klassevenninne av meg fra barneskolen driver barnehjem etc. i Kenya, og har etterhvert endel faddere og "sponsorer" her i Norge som støtter opp så stadig flere barn får hjelp der. Jeg pratet med faren til denne venninna mi på telefon, og lovte å være med og gi en viss sum i måneden. Vi ble ikke faddere til ett bestemt barn, men sa at det er ok at pengene brukes der det trengs til oppussing, daglige utgifter i barnehjemmet etc.

Gjest Poirot
Skrevet

Så supert, da!!! :)

Jeg har en gutt på Madagaskar.

Gjest Anonymous
Skrevet

Så bra Anna. Jeg ble helt på gråten jeg da jeg satt og leste på sidene deres.Hvorfor skal jeg sitte her å tjene penger for så og bruke de opp på bare tull når jeg kan hjelpe et barn langt unna og rett og slett leve??

Nesten meningsløst at jeg ikke har tenkt på det før.Men nå er jeg igang, gleder meg til å se om det blir gutt eller jente og hvor.Tenk å få følge det barnet i oppveksten og se at det du gjør faktisk spiller en stor rolle i dets liv :)

Så fine bilder Liv.Kanskje jeg også får den muligheten en gang?? Håper det :)

Synes flere kan slenge seg på jeg. 200,- i mnd er da overkommelig for de fleste?? :)

Gjest frosken, ikke innlogget
Skrevet

Jeg verver meg jeg også. Litt penger hver måned for at et barn skal få det godt - skulle bare mangle.

Skrevet

Hei :-)

Vi fjernadopterte en liten jente fra thahitii for 6 år siden.Hun er akkurat like gammel som sønnen min og bare sååå nydelig!Har fått bilder av henne og moren hvert år og det er så kjekt å følge utviklingen! Kjekt for min sønn å høre om henne og livet hun lever også!

Får tegninger og brev fra henne!Også sender vi litt leker og brev tilbake.Kjempekjekt!

Dette er gjennom Plan Norge! Anbefales på det varmeste!

I barnehagen til gutten min har de også fjernadoptert en jente gjennom Plan! Vi betalte vel en 5 kr i mnd i barnehagen for dette og ungene lærte masse om landet hun kom fra!Artig!

Klem Charmina :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Det hørtes kjempe bra ut Charmina. Sikkert interessant og lærerikt for barna.Også morsomt at de får følge med barnet og lærer at mennesker og oppvekstvilkår er forskjellige.

Flott at dere har fjernadoptert :blomst_opp:

• 4 uker senere...
Skrevet

Nå har jeg fått en liten jente i Nepal... :-)

Hun heter Sunita og er seks år gammel. Og er kjempesøt.

Og jeg gleder meg til å sende et lite brev til henne for å fortelle hvem vi er som tenker på henne i Nepal.

Skrevet

En annen forening som også driver med fadderskap er Verdens Barn. De fleste forbinder nok disse med adopsjon, men de driver også mye med fadderskap. De tar mindre i administrasjon enn det Plan gjør.

Se på www.verdensbarn.no

:-)

Gjest Anonymous
Skrevet

At barna er søte er vel ikke akkurat en betingelse for å fjernadoptere er det? Ikke alle barn er like søte, men de fortjener da en fremtid likevel... :roll:

Skrevet
At barna er søte er vel ikke akkurat en betingelse for å fjernadoptere er det? Ikke alle barn er like søte' date=' men de fortjener da en fremtid likevel... :roll:[/quote']

Har noen sagt at det er en betingelse? Er ikke akkurat som at man ser bilder og plukker ut det peneste barnet...

Skrevet

Dette skal jeg også gjøre.Fjernadoptere ett barn.

Koldbruna

Skrevet

Vi har hatt en gutt i Bangladesh i 4 år! Det er gjennom SOS Barnebyer. Veldig koselig, og viktig for mine egne barn å lære at ikke alle har det like godt her i verden, men vi kan faktisk gjøre noe!

Det var min eldste sønn som tok initiativ til dette da han var 6 år! :P Han "bestilte" rett og slett et faddrbarn selv på internet, og plutselig fikk vi masse papirer på dette etc. i postkassen! På fadderens navn hadde han bare fyllt inn fornavnet sitt, så brevet som kom var adressert til "Per"og så adressen vår! :ler: Syntes tanken hans var så god, at vi valgte å "beolde" fadderbarnet....! :)

Skrevet
I dag ble jeg faddermamma til en liten gutt på 2 år og 4 mnd.Han heter Wongani og er kjempe grom.

Han bor i en av barnebyene i Malawi med flere andre barn og "matmoren" sin.

Litt stille og sjenert gutt men veloppdragen og omgjengelig.Og han har det godt :-)

Jeg klipte denne ut av dagboka mi jeg.Fikk gutten "min" på onsdag.Dette blir spennende :-)

Hilsen Thea (ananchel for den som ikke har fått med seg det ;) )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...