FrøkenMånestråle Skrevet 6. januar 2015 #21 Del Skrevet 6. januar 2015 Jeg har en av de nyeste modellene fra AEG, vet ikke helt hvilken modell det er men en av de siste Tror de fleste nye vaskemaskiner og tørketromler har eget program for ull og silke, og det kommer godt med når du har småtroll i hus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solstråla88 Skrevet 6. januar 2015 #22 Del Skrevet 6. januar 2015 Tørker det meste av mitt tøy utenom ull, kjoler og noen cardigans i trommelen. Av mannen sitt tar jeg bukser, undertøy og treningstøy og alt som er mini sitt tar jeg der, utenom ull. Sengetøy, duker, hånklær osv går også i trommelen. Hadde ikke klart meg uten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
79kreps Skrevet 6. januar 2015 Forfatter #23 Del Skrevet 6. januar 2015 To spørsmål igjen før jeg bestiller. Dere som bruker trommel på alt, får dere ikke gigantiske strømregninger? Alltid fått høre at det er dyrt å bruke trommel, og her i hus vil den jo gå daglig. Etter å ha sett litt rundtom har jeg kommet fram til at denne er ett bra kjøp med hensyn til pris/funksjoner. Hva tror dere om denne? https://www.komplett.no/bosch-wtw86371sn/827448 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cevita Skrevet 6. januar 2015 #24 Del Skrevet 6. januar 2015 Ja, jeg har tørketrommel og jeg bruker den til det meste, bortsett fra ting jeg er veldig redd for. Genialt, da tørketrommelen både etterlater klærne mine myke og tørre, og også hundehårfrie Har ikke merket noe til dårlig lukt. Har en tørketrommel fra Hotpoint Ariston. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2015 #25 Del Skrevet 6. januar 2015 Jeg bruker tørketrommelen i fellesvaskeriet og det koster meg 10 kr pr tørk. Anonymous poster hash: c6e6e...cce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruRaeder Skrevet 6. januar 2015 #26 Del Skrevet 6. januar 2015 Bruker trommelen til alt bortsett fra ull, finere o.l. Sengetøyet og hånddukene blir så deilige og myke, og så slipper jeg tøymykner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boks Skrevet 6. januar 2015 #27 Del Skrevet 6. januar 2015 Fikk trommel for 2 mnd siden og skjønner ikke hvordan vi klarte oss uten. Her tromles alt. Har eget ullprogram og det fungerer helt fint. Vi har en zanuzzi maskin, var i utgangspunktet litt halvskeptisk, men ikke noe å utsette på den altså. Og vi har ikke stor strømregning heller. Mulig det er mange myter ute og går om denslags som om mye annet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
79kreps Skrevet 6. januar 2015 Forfatter #28 Del Skrevet 6. januar 2015 Det står mellom den jeg linket til over, eller denne. http://www.whiteaway.no/product/bosch-wtw86167sn/ Heller helst mot den siste her tror jeg, mindre strømforbruk men ellers samme funksjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenMånestråle Skrevet 6. januar 2015 #29 Del Skrevet 6. januar 2015 Jeg bruker tørketrommelen min ekstremt mye, iallfall to ganger daglig og strømregningen min ligger på det samme... Har undret litt på det at den ikke har gått opp, men før hadde jeg jo et rom jeg brukte å henge klærne på og da hadde jeg på ganske god varme det gjør jeg jo ikke lenger så det går kanskje opp i opp. Dessuten tror jeg tørketrommelen brukte mer strøm i gamle dager enn hva de gjør nå, maskinene utvikler seg jo Jeg likte for øvrig den siste du linket til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 6. januar 2015 #30 Del Skrevet 6. januar 2015 Tørketrommel er nesten uunværlig når man har barn i alle fall. Selv har vi en kombimaskin som består av både vaskemaskin og tørketrommel i samme maskinen. Angrer på at vi ikke kjøpte disse maskinene hver for seg, men vi har et så lite bad at vi har ikke plass til det. Men det er veldig praktisk å ha den funksjonen tilgjengelig. På grunn av økende mengde med skittentøy som kom i takt med at familien vår økte går også vaskemaskinen non-stop nesten hele tida. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
79kreps Skrevet 6. januar 2015 Forfatter #31 Del Skrevet 6. januar 2015 Jeg bruker tørketrommelen min ekstremt mye, iallfall to ganger daglig og strømregningen min ligger på det samme... Har undret litt på det at den ikke har gått opp, men før hadde jeg jo et rom jeg brukte å henge klærne på og da hadde jeg på ganske god varme det gjør jeg jo ikke lenger så det går kanskje opp i opp. Dessuten tror jeg tørketrommelen brukte mer strøm i gamle dager enn hva de gjør nå, maskinene utvikler seg jo Jeg likte for øvrig den siste du linket til Likte begge maskinene jeg. Samme pris på de frem til midnatt (4999), så haster å bestemme seg nå. Jo mer jeg leser jo mer sikker blir jeg på at dette egentlig er samme maskin, der den ene har noen ekstra funksjoner som den andre ikke har. Er her snakk om bagateller, som display for å vise gjenværende tid, program for ull og dun. http://www.bosch-home.no/produkter/vask-t%C3%B8rk/t%C3%B8rketromler/WTW86371SN.html På den neste mangler funksjonene jeg nevnte over, men den har til gjengjeld noe lavere strømforbruk. http://www.bosch-home.no/produkter/vask-t%C3%B8rk/t%C3%B8rketromler/WTW86167SN.html?source=search Det er ikke mye forskjell i strømforbruk. Basert på whiteaway sine tall så er det 46kWh basert på ett års forbruk. Med andre ord er det ikke mye penger på strøm. "Årlig energiforbruk 258 (212) kWh, basert på 160 runder med tørking på standardprogram bomull skaptørt ved full og halv maskin," Disse tallene viser forresten at det ikke er spesielt dyrt med tørketrommel slik jeg trodde. 258 kWh utgjør ikke spesielt mye i løpet av ett år. Tror jeg går for den første av disse to jeg linker til her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thorn Skrevet 6. januar 2015 #32 Del Skrevet 6. januar 2015 Jeg er veldig glad i displayet på min tørketrommel, så jeg ville gått for den med display.Jeg har heller ikke merket noe særlig på strømregningen, men jeg tørker maks to-tre runder i uka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2015 #33 Del Skrevet 6. januar 2015 Bruker det på alt, bortsett fra ull og ny-er. Ingenting har krympet eller blitt slitt. Bor i kjellerleilighet, så uten hadde jeg vært løst av fukt...Anonymous poster hash: 0a084...5fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2015 #34 Del Skrevet 6. januar 2015 Det er bare en ting jeg savner på min tørketrommel, og det er display som viser tid. Har merket at det hadde vært veldig praktisk hvis man tørker klær sent på kvelden eller når man skal bort, praktisk å vite når den er klar da. Og Dun program skulle jeg virkelig ønske jeg hadde, da det er praktisk i forhold til å tørke puter/dyner i tørketrommel når man har vasket disse, da blir de herlig fluffy igjen i stedet for sammenklemte som dyner/puter gjerne kan bli. Jeg løser det å ikke ha dunprogram med å legge en tennisball i tørketrommelen hvis jeg tørker dun eller har veldig full maskin, da blir det mer fluffy. Anonymous poster hash: ef2b1...f56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
79kreps Skrevet 6. januar 2015 Forfatter #35 Del Skrevet 6. januar 2015 Da var det gjort. Takker for alle svar jeg har fått her inne. Valgte til slutt denne modellen. http://www.whiteaway.no/product/bosch-wtw86371sn/ Så håper jeg at den er bedre enn maskinen jeg hadde sist, en billig sak i fra Candy, og jeg håper å unngå sur lukt i klær etter en stund i bruk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
79kreps Skrevet 7. januar 2015 Forfatter #36 Del Skrevet 7. januar 2015 En siste ting. Kom over en slik monteringsramme med hylle en kan trekke ut. Noen som bruker slike? http://www.elkjop.no/product/hvitevarer/tilbehor-og-andre-hvitevarer/WPROSKS100/wpro-sks100-stableramme-for-vaskemaskin-og-torketrommel#tab-more-info Ser veldig praktisk ut med tanke på å brette klær, ha de i kurv osv. I tillegg så står jo trommel stødingere oppå vaskemaskinen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anubiel Skrevet 7. januar 2015 #37 Del Skrevet 7. januar 2015 Da var det gjort. Takker for alle svar jeg har fått her inne. Valgte til slutt denne modellen. http://www.whiteaway.no/product/bosch-wtw86371sn/ Så håper jeg at den er bedre enn maskinen jeg hadde sist, en billig sak i fra Candy, og jeg håper å unngå sur lukt i klær etter en stund i bruk. Vi har en Bosch-tørketrommel som er ganske lik den der, bare i "klassen over" (rommer litt mer, litt dyrere, noe flere funksjoner) og er superfornøyd. Bosch er bra kvalitet! Kjøpte også fra Whiteaway, fornøyd med å kjøpe derfra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #38 Del Skrevet 7. januar 2015 Ja, vi bruker tørketrommel. Til våte klær. Anonymous poster hash: 9bf3e...151 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
79kreps Skrevet 7. januar 2015 Forfatter #39 Del Skrevet 7. januar 2015 Vi har en Bosch-tørketrommel som er ganske lik den der, bare i "klassen over" (rommer litt mer, litt dyrere, noe flere funksjoner) og er superfornøyd. Bosch er bra kvalitet! Kjøpte også fra Whiteaway, fornøyd med å kjøpe derfra. Høres bra ut For å gå opp i kapasitet måtte jeg enten ut med det dobbelte, eller gi slipp på flere funksjoner for å holde prisen nede. Synes maskinen jeg valgte ga en bra balanse mellom pris, teknologi og funksjoner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knitalong Skrevet 7. januar 2015 #40 Del Skrevet 7. januar 2015 Hvilken modell kjøpte du nå sist? Kjøpte denne: http://www.expert.no/kondens/samsung-dv90f5e6hgwee-varmepumpe-toerk/p/9658/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå