Gå til innhold

Bruker dere tørketrommel, og til hvilke klær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å gå til anskaffelse av tørketrommel, men er veldig usikker.

Det praktiske er jo at håndkle, sengetøy, sokker osv blir ferdig mye raskere og en kan prioritere andre ting til klesstativet.

Sist vi hadde tørketrommel så var vi plaget med dårlig lukt på kler som ble tørket i den. Dette kom etter en stund, og ble aldri kvitt det heller. Lest om flere som har hatt dette problemet, men vet ikke om dette bare gjelder gamle modeller eller alle modeller.

Hva er deres erfaringer med tørketrommel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker tørketrommelen til håndklær, sokker og truser. Noen ganger til sengetøy.

Kjøpte ny trommel i høst, og er veldig fornøyd med den. Var ikke fornøyd med den forrige da den ikke tørket tøyet.

• Liker 2
Skrevet

Hvilken modell kjøpte du nå sist?

Skrevet

Bruker til undertøy og så og si alt til poden, samt håndklær og sengetøy. Kunne ikke vært uten. Har aldri opplevd lukt, men du kan dyppe et hånkle i tøymykner, la det tørke og så legge det inn i tørketrommelen når du skal bruke den.

Skrevet

jeg har kombinert vaskemaskin og tørketrommel. bruker tørketrommelen på sengetøy, håndkler, truser og sokker. det er veldig kjekt! slipper å ta ut det våte tøyet og putte det i tørketrommelen - både vask og tørt er på en og samme innstilling

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruker tørketrommel på alt bortsett fra ull, jeans og finere plagg. Og nei, merker ikke noe til denne slitasjen alle snakker om.

Anonymous poster hash: c6e6e...cce
  • Liker 1
Skrevet

Bruker tørketrommel på alt av håndklær og sengetøy, barnetøy og diverse annet vanlig tøy som tåler 40 graders vanlig vask og tromling. Jeans, skjorter/bluser, diverse ull/silke/syntetisk tromles ikke.

Veldig fornøyd med vår Miele tørketrommel, og den har ingen vond lukt (er 8 år gammel). Ser ikke helt for meg hvordan det skulle være å måtte gå tilbake til å henge opp alt. For ikke å snakke om at håndklene blir myke og gode uten bruk av skyllemiddel.

Skrevet

Bruker kun tørkerommel på sengetøy og hånduker.

AnonymBruker
Skrevet

Nå har vi ikke tørketrommel her vi bor nå, men vi har hatt det tidligere og har aldri opplevd dårlig lukt i tøyet.

Men når vi brukte tørketrommel var det til typiske 60 og 90 graders vasker, som truser, sokker, håndklær, sengetøy og kjøkkenkluter og kopphåndduker.

Husk at vaskemaskinens dør må stå åpen mellom hver vask eller til trommelen er helt tørr, eller så kan det mygle i trommelen og det kan skape dårlig lukt i tøyet (men altså vaskemaskinen og ikke tørketrommelen). Jeg lot alltid døren til tørketrommelens dør stå på gløtt også i tilfelle der skulle være noe fukt igjen i trommelen. Tøymykner med eplelukt kan også skape dårlig lukt. Og alle maskiner har godt av å vaske tøy på høyeste temperatur innimellom, det vasker maskinen og rørene i maskinen også.

Anonymous poster hash: ca318...adf
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruker tørketrommel på alt tøy som ikke er ull, silke etc. Syntes alt blir så stivt når det henger på klesstativ, selv om jeg bruker tøy mykner og jeg liker tøyet mykt :laugh: Har aldri opplevd slitasje eller lukt :-)

Anonymous poster hash: 3a2f9...7e1
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sengetøy, håndklær, kjøkkenkluter, truser og sokker går i tørketrommel, alt annet henges opp til tørk. Syns ikke det sliter på klærne å tørke i trommel, men har tidligere erfaring med at fasongen endres over tid (korte, vide t-skorter f.eks). Tørker også mye på snor for å spare strøm, gidder ikke betale for noe som egentlig kan gjøres uten energi. På sommeren tørker klærene nesten like fort i solkroken som i trommel.

Anonymous poster hash: 5b195...29c
Gjest Daenerys
Skrevet

Bruker bare til sengetøy (vinter), håndkler og filler :)

Skrevet (endret)

Tørketrommel kunne jeg ikke vært uten. Det verste jeg vet er håndklær og klær som har tørket i tørkeskap/lufttørket. Så hardt og ubehagelig, derfor kjøres det meste i tørketrommel, ett pluss er også at det fjerner veldig mye støv og lo fra klærne. Stort sett alt havner i tørketrommelen: håndduker, senggklær, undertøy, jeans, tskjorter, gensere og lignende. Alt av klær tørkes på svak varme. Har heller ikke merket noe til slitasjen enkelte snakker om, heller ikke vond lukt.

Eneste som ikke blir tørket i trommel er BH'er, finvask-klær som fine topper, kjoler, ull etc.

Edit: skrivefeil

Endret av _Aries
Skrevet

Jeg bruker tørketrommelen til alt av sengetøy, håndklær, undertøy og sokker. Utrolig praktisk å slippe å drapene sengetøy på tørkestativet og håndklær blir så stive og fæle ved lufttørking.

Skrevet

Jeg er ikke oppvokst med tørketrommel, men vi har hatt det de siste årene. Og særlig med to små barn, er det fantastisk å slippe å henge opp alt. Tromler håndklær, sengetøy, undertøy og sokker. Henger vanligvis opp alle andre klær til voksne og barn, bortsett fra bomullspysjer. Fordi jeg er redd for slitasje og også kutter noe strømforbruk.

Skrevet

Jeg har bare gode erfaringer, og her går alt i tørketrommelen, fra bh'er til filler. En skikkelig tørketrommel kan anbefales :)

Skrevet (endret)

Ser ut som det må investeres i en tørketrommel på nytt da ja. Ser de har gått kraftig opp i pris siden sist jeg så for rundt ett år siden. Helst til sengetøy og håndkle det er ett stort behov.

Endret av 79kreps
Skrevet

Tromler det meste, bortsett fra ull og silke. Den nye tørketrommelen vår har faktisk en egen innstilling for ull og silke, men jeg vet ikke helt om jeg tør teste det ut.

Gjest Anubiel
Skrevet

Jeg tromler det aller meste, det eneste jeg ikke tromler er gubbens skjorter og jeans, for da blir han vred. Trommelen har egen innstilling for silke, ull, dun osv. og det fungerer kjempefint. Har ikke sett noe til slitasje.

Skrevet

Så mange som er fornøyde. Hvilke maskiner har dere? Eget program for ull hadde passet fint :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...