AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #1 Skrevet 5. januar 2015 Jeg er 25 og går på AAP samtidig som jeg er under behandling. Er ganske urolig da flere jeg kjenner som går på trygd kommer til å få halv skatt fra 2015. Jeg har ikke mottatt noe informasjon som sier om dette gjelder meg eller ikke. Hvis dette skjer så må jeg flytte ut og har kun 5000 å leve for/betale husleie for i mnd :/ Er det noen som vet om det vil påvirke meg? Anonymous poster hash: a1f68...bdb
Angelheart2 Skrevet 5. januar 2015 #2 Skrevet 5. januar 2015 Dette gjelder kun de med uføretrygd, ikke AAP. 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #3 Skrevet 5. januar 2015 Hvilke nye skatteregler snakker du om? Det har ikke skjedd store forandringer i skattepolitikken i Norge på dette statsbudsjettet. Er det uførereformen du mener? Det at uførepensjon ble uføretrygd, og skal skattlegges på linje med vanlig arbeidsinntekt? AAP skattlegges pr i dag som arbeidsinntekt, og det vil ikke vil ikke være noen endringer for denne gruppen. Lurer også på hva du mener med at de du kjenner som mottar trygd vil ha halv skatt i 2015? Kan si at for meg som uføretrygdet økte skatten fra 22 til 28 % skatt etter reformen. All grunnlagsdata er det samme i år som i fjor. Økningen i uføretrygden mot uførepensjonen som kompensasjon for økt skatt gjør at jeg kommer ut med ca 300 mindre i år enn i fjor. Anonymous poster hash: 8b6b4...f4c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå