AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #1 Skrevet 5. januar 2015 Jeg har noen lokaler i en bygning i Oslo som jeg leier ut. Nå var det mange interesserte, og jeg gikk for en som jeg fikk et seriøst inntrykk av. Dessverre var jeg dum nok til at han fikk låne nøklene til lokalene før kontrakt var underskrevet og depositum på plass, men la oss ikke konsentrere oss om det, gjør aldri den feilen igjen. Har nok av skriftlig grunnlag, meldinger osv, som viser at vi har en avtale, med leiesum osv, men det er ikke hovedsaken her. Personen var der titt og ofte den første tiden og fikset på ting, og alt virket OK, og vi hadde kontakt i ny og ne om diverse praktiske ting. Men plutselig opphørte kontakten, uten at jeg tenkte noe videre over det, men observerte så at det ikke hadde vært noe aktivitet i lokalene på flere uker. Jeg kontaktet så regnskapsfører og spurte om leietakeren betalte husleie som avtalt. Fikk så beskjed om at vedkommende ikke hadde betalt noe som helst, men at purringer var sendt ut. Jeg har nå forsøkt å kontakte "leietaker" i flere uker, men vedkommende tar ikke telefonen, og svarer ikke på meldinger eller e-post. At husleie osv. for de siste par mnd. er tapt er nå så, men jeg trenger jo nøklene tilbake for å kunne leie ut til noen andre, men det er jo umulig å få tak i vedkommende. Greide å spore opp broren hans for en knapp uke siden, og han sa at han ikke visste at det skulle være noe galt, og sa han skulle gi "leietaker" beskjed om at jeg ville komme i kontakt med ham, men så har ikke skjedd. Spørsmålet er, hva er den beste veien å gå videre? Noen som har noen råd? Politianmeldelse? Få lås skiftet osv. er vel også en mulighet med alt styr det vil føre med seg, men er så mange forskjellige dører og nøkler. Anonymous poster hash: f9003...e9a
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #2 Skrevet 5. januar 2015 Man bør vel uansett skifte låser ved overgang til nye leietakere når det er en eller annen form for forretningslokale. Det kan jo være mange nøkler på avveie. Kontakt en låsesmed du og skift låser.Anonymous poster hash: 299da...1ff 2
Gjest Meglerfrøken Skrevet 5. januar 2015 #3 Skrevet 5. januar 2015 Bytt låser uansett. Dersom du får tilbake nøklene, finnes det en sjanse for at nøklene har blitt kopiert, og dette kan føre til at kopinøklene misbrukes til ugunst for neste leietaker, eller deg som eier. Jeg håper det ordner seg! 2
Sannerlig Skrevet 5. januar 2015 #4 Skrevet 5. januar 2015 Jeg har noen lokaler i en bygning i Oslo som jeg leier ut. Nå var det mange interesserte, og jeg gikk for en som jeg fikk et seriøst inntrykk av. Dessverre var jeg dum nok til at han fikk låne nøklene til lokalene før kontrakt var underskrevet og depositum på plass, men la oss ikke konsentrere oss om det, gjør aldri den feilen igjen. Har nok av skriftlig grunnlag, meldinger osv, som viser at vi har en avtale, med leiesum osv, men det er ikke hovedsaken her. Personen var der titt og ofte den første tiden og fikset på ting, og alt virket OK, og vi hadde kontakt i ny og ne om diverse praktiske ting. Men plutselig opphørte kontakten, uten at jeg tenkte noe videre over det, men observerte så at det ikke hadde vært noe aktivitet i lokalene på flere uker. Jeg kontaktet så regnskapsfører og spurte om leietakeren betalte husleie som avtalt. Fikk så beskjed om at vedkommende ikke hadde betalt noe som helst, men at purringer var sendt ut. Jeg har nå forsøkt å kontakte "leietaker" i flere uker, men vedkommende tar ikke telefonen, og svarer ikke på meldinger eller e-post. At husleie osv. for de siste par mnd. er tapt er nå så, men jeg trenger jo nøklene tilbake for å kunne leie ut til noen andre, men det er jo umulig å få tak i vedkommende. Greide å spore opp broren hans for en knapp uke siden, og han sa at han ikke visste at det skulle være noe galt, og sa han skulle gi "leietaker" beskjed om at jeg ville komme i kontakt med ham, men så har ikke skjedd. Spørsmålet er, hva er den beste veien å gå videre? Noen som har noen råd? Politianmeldelse? Få lås skiftet osv. er vel også en mulighet med alt styr det vil føre med seg, men er så mange forskjellige dører og nøkler. Anonymous poster hash: f9003...e9a Ville skiftet låser, saksøkt han, og det innebærer nok en politianmeldelse. Husk å rådføre deg med advokat først, så anmeldelsen er komplett. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå