Gå til innhold

Uutholdelig fullt på treningssenteret?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har tenkt å komme i gang igjen på treningssenteret, og tenker derfor å dra dit en tur i kveld, rundt kl 18-20.

Som kjent er jeg nok ikke den eneste som skal få en sprek start på det nye året, og jeg regner med utrolig mange vil være på treningssenteret i kveld, etter jobb og skole. Noen som vet hvor fullt det egentlig bruker å være? Senteret mitt ligger sentralt i Trondheim. Jeg må kjøre i en halvtime for å komme meg dit, og jeg ser på det som lite hensiktsmessig å ta kjøreturen dersom det er så fullt at jeg ikke får brukt tredemølle og styrkeapparater, pluss matter og baller osv.

Noen som vet hvordan det bruker å være? Har litt lite erfaring, og har alltid trent på formiddagen før, men etter endret turnus har jeg ikke mulighet til det lengre.

Hilsen jente 23 år :)

Anonymous poster hash: 9a578...d61
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vil nok være mer fullt på ettermiddagen og kvelden, enn på morgenen og formiddagen. Der hvor jeg trener tror jeg det er rundt 10 tredemøller, 8 ellipsemaskiner og 8 sykler, og i den verste rushtiden må jeg av og til vente i noen minutter før en blir ledig. Likevel synes jeg det er verdt det, fordi ventetiden er aldri særlig lang, og med så mange møller og ellipsemaskiner er det rart hvis ingen blir ferdig innen rimelig tid. Når det gjelder utstyr for styrketrening kan mye være opptatt når det er mange folk der, men da bruker jeg bare det som er tilgjengelig, mens jeg eventuelt venter på at ønsket utstyr skal bli ledig.

Du har nok rett i at det kanskje vil være en del mennesker der på denne tiden av året, men min erfaring tilsier at de som har nyttårsforsett om trening gjerne deltar på gruppetimer e.l., og dette påvirker sjelden møllene, ellipsemaskinene, syklene og styrkeutstyret i merkbar grad. Hadde jeg vært deg, hadde jeg tatt kjøreturen, og heller ventet i 5 minutter på ledig mølle/ellipsemaskin/sykkel, og trent det du får til av styrke med det ledige ustyret. Har du lyst nok til å trene så er det verdt det! :)

• Liker 1
Gjest Runforit
Skrevet

De fleste treningsstudioer har tidsbegrensning på hvor lenge du kan holde et kardioapparat i rushen(30 min på Sats da jeg trente der iallefall). Så da ble det aldri lenge å vente når det var mange møller. Ville absolutt tatt turen. Man angrer aldri på en treningsøkt :)

Og om en 1 mnd så er det normale tilstander igjen. Er bare januar folk tar helt av før de detter av lasset ;)

Skrevet

De fleste treningsstudioer har tidsbegrensning på hvor lenge du kan holde et kardioapparat i rushen(30 min på Sats da jeg trente der iallefall). Så da ble det aldri lenge å vente når det var mange møller. Ville absolutt tatt turen. Man angrer aldri på en treningsøkt :)

Og om en 1 mnd så er det normale tilstander igjen. Er bare januar folk tar helt av før de detter av lasset ;)

Det er regler om dette også på senteret hvor jeg trener, men det står kun på ett oppslag som fåtallet dessverre leser... Har heller aldri opplevd at de som jobber der sier ifra til noen som har vært på mølla i over 30 minutter, dersom noen står og venter. Det er litt irriterende, da jeg selv ikke ønsker å mase på noen om at det er min tur.

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har tenkt å komme i gang igjen på treningssenteret, og tenker derfor å dra dit en tur i kveld, rundt kl 18-20.

Som kjent er jeg nok ikke den eneste som skal få en sprek start på det nye året, og jeg regner med utrolig mange vil være på treningssenteret i kveld, etter jobb og skole. Noen som vet hvor fullt det egentlig bruker å være? Senteret mitt ligger sentralt i Trondheim. Jeg må kjøre i en halvtime for å komme meg dit, og jeg ser på det som lite hensiktsmessig å ta kjøreturen dersom det er så fullt at jeg ikke får brukt tredemølle og styrkeapparater, pluss matter og baller osv.

Noen som vet hvordan det bruker å være? Har litt lite erfaring, og har alltid trent på formiddagen før, men etter endret turnus har jeg ikke mulighet til det lengre.

Hilsen jente 23 år :)

Hvilket senter er det du trener på? Ettersom du må kjøre en halvtime for å komme dit skulle jeg tro det finnes et som ligger nærmere der du bor?

Anonymous poster hash: 9ee53...3e8

• Liker 1
Gjest Runforit
Skrevet

Det er regler om dette også på senteret hvor jeg trener, men det står kun på ett oppslag som fåtallet dessverre leser... Har heller aldri opplevd at de som jobber der sier ifra til noen som har vært på mølla i over 30 minutter, dersom noen står og venter. Det er litt irriterende, da jeg selv ikke ønsker å mase på noen om at det er min tur.

Da er du litt frempå og går bort til en av dem og sier ;"Hei, hva er klokka når du har har hatt mølla i 30 min? Kommer tilbake da:)".

Da kan ikke vedkommende si så mye.

AnonymBruker
Skrevet

Hvilket senter er det du trener på? Ettersom du må kjøre en halvtime for å komme dit skulle jeg tro det finnes et som ligger nærmere der du bor?

Jeg trener på 3T-Solsiden i Trondheim. Grunnen til at jeg må benytte akkurat dette, er fordi jeg har en avtale gjennom jobben som gjelder primært dette 3T-senteret, og ikke noen andre. Litt kjipt, men siden jeg får det nesten gratis velger jeg å benytte dette :)

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare å holde ut en måned eller tre, nyttårsfortsettene står sterkt nå men daler etterhvert som vi kommer mot seinvinteren og etterhvert vårparten.

Anonymous poster hash: b7ea3...f10
Skrevet

Jeg trener også i Trondheim, og det kan bli veldig ille i sentrum på kveldene. Spesielt om du har medlemskap på 3T. Ser allerede nå at det er et titalls fullbookede gruppetimer i uka som kommer nå, blæh. Utfra erfaring gir det seg i løpet av februar heldigvis, men er så plagsomt at disse som er støttemedlemmer hele året ellers plutselig skal gjøre krav på styrkesalen og gruppetimene :glare:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trener også i Trondheim, og det kan bli veldig ille i sentrum på kveldene. Spesielt om du har medlemskap på 3T. Ser allerede nå at det er et titalls fullbookede gruppetimer i uka som kommer nå, blæh. Utfra erfaring gir det seg i løpet av februar heldigvis, men er så plagsomt at disse som er støttemedlemmer hele året ellers plutselig skal gjøre krav på styrkesalen og gruppetimene :glare:

Jeg ser ikke på gruppetimene som noe problem, da man er sikret plass dersom man booker på forhånd :) Men jeg er lite på gruppetimer, trives bedre å trene kondisjon og styrke på egen hånd... Dessverre er det vel like sannsynlig med full sal, som fulle gruppetimer :(

Ts

Skrevet

Jeg ser ikke på gruppetimene som noe problem, da man er sikret plass dersom man booker på forhånd :) Men jeg er lite på gruppetimer, trives bedre å trene kondisjon og styrke på egen hånd... Dessverre er det vel like sannsynlig med full sal, som fulle gruppetimer :(

Ts

Skjønner :)

Utfra min egen erfaring er det alltids en tredemølle eller ellipsemaskin ledig da det er sikkert 20 stk av de på de store sentrene i Trondheim (SATS og 3T), men styrke kan bli problematisk. Har selv bare vært nødt til å bruke kettlebells og avlyse flere styrkeøvelser på mitt eget lille treningsprogram fordi det er kø om f.eks leggpressmaskina og de som trener bryst og armer, at Redcordslynga alltid er opptatt og alle mattene er i bruk.

Hvis du trener en time før stengetid, skal det være ganske godt og rolig :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trener på 3T-Solsiden i Trondheim. Grunnen til at jeg må benytte akkurat dette, er fordi jeg har en avtale gjennom jobben som gjelder primært dette 3T-senteret, og ikke noen andre. Litt kjipt, men siden jeg får det nesten gratis velger jeg å benytte dette :)

Ts

Ja, da forstår jeg... Har du mulighet til å legge disse øktene senere på kvelden? Vet ikke om jeg hadde giddet å kjøre 30 min for å stå sild i tønne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...