Gå til innhold

Lammegryte med fryst "fårikålkjøtt"

FantasDick

Anbefalte innlegg

Var plutselig fast bestemt på å lage en lammegryte i dag (aner ikke hvorfor) så stakk innom butikken etter jobb for å lete etter lammekjøtt. Fant selvsagt ingenting bortsett fra noe fryst "fårikålkjøtt" av lam, på den siste butikken vi har her i bygda. :ler:

Jeg er dårlig på kjøtt, synes rent kjøtt er godt, men liker ikke flesk, fett, brusk og bein. Hva gjør jeg nå med dette kjøttet? Har googlet litt og ser flere bruker hele stykkene i gryter og supper, mens andre koker det alene før de plukker av kjøttet og bruker kun det.

Hva ville du gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Margit Spat

Jeg er på ingen måte noen mester på dette, men jeg ville ventet til kjøttet var nesten helt tint, og da ville jeg skåret vekk synlig fett og bein. Jeg synes halvtint/trekvart-tint kjøtt er enklest å skjære i, da det har litt fastere konsistens, men dette handler om smak og behag, og hvor gode kniver man har (mine er ikke så gode). Deretter ville jeg delt kjøttet i terninger og brukt det i gryta.

På denne måten slipper du i alle fall å koke opp de delene du ikke ønsker å bruke, og du vil få kortere koketid enn om du skulle brukt hele biter. Ulempen er at du ikke får så god kraft som du ville fått om du koker med fett og bein.

Lykke til!

Endret av Margit Spat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...