AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #1 Skrevet 5. januar 2015 Jeg er student og medlem av Econa og har gratis PC forsikring gjennom Econa i DNB (https://www.econa.no/pc-forsikring), noe som het studentpakken eller noe sånt.Trenger jeg da å forsikre PC'n på elkjøp i dag når jeg kjøper den eller vil det bare bli "smør på flesk"? Anonymous poster hash: be477...e28
Gjest Meglerfrøken Skrevet 5. januar 2015 #2 Skrevet 5. januar 2015 (endret) Hei! Jeg er i samme situasjon som deg, men kjøpte min macbook i oktober. Jeg valgte IKKE å ha reserve forsikring, da innboforsikringen til econa dekker det utroligste uansett. Jeg var uheldig, og dultet borti klappbordet hvor den gamle macen stod en gang jeg skulle gå forbi, og den gikk i bakken. Endte med harddisk havari pga kortslutning og skjermen ble ødelagt. Fikk dekket 2000 kr til ny, selv om den jeg fikk ødelagt var over 6 år gammel. Econa forsikringen er veldig god, og jeg kan ikke tenke meg at den får noe dårligere vilkår nå når den har gått over til Gjensidige og Danske bank. God fornøyelse med den nye macen din:) husk at du får studentrabatt også, forresten! Endret 5. januar 2015 av Meglerfrøken
Sirah Skrevet 5. januar 2015 #3 Skrevet 5. januar 2015 Når jeg kjøpte min mac book pro så ringte jeg forsikringselskapet mitt (Eika) og spurte. Jeg fikk beskjed om at dersom jeg ødela laptopen, den ble stjålet eller mistet så ville de i de fleste tilfeller dekke det. Jeg valgte dermed å ikke ha "idiotforsikring" på min. Men nå har jeg innbo pluss. Dette kan jo variere noe fra selskap til selskap.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #4 Skrevet 5. januar 2015 Hei! Jeg er i samme situasjon som deg, men kjøpte min macbook i oktober. Jeg valgte IKKE å ha reserve forsikring, da innboforsikringen til econa dekker det utroligste uansett. Jeg var uheldig, og dultet borti klappbordet hvor den gamle macen stod en gang jeg skulle gå forbi, og den gikk i bakken. Endte med harddisk havari pga kortslutning og skjermen ble ødelagt. Fikk dekket 2000 kr til ny, selv om den jeg fikk ødelagt var over 6 år gammel. Econa forsikringen er veldig god, og jeg kan ikke tenke meg at den får noe dårligere vilkår nå når den har gått over til Gjensidige og Danske bank. God fornøyelse med den nye macen din:) husk at du får studentrabatt også, forresten! Takk for svar! hvor får jeg studentrabatt? fant på prisjakt.no at den billigste 13" macbook pro med retina var på elkjøp til litt over 8000kr, mens samme PC kostet over 10 000kr i bant annet eplebutikken. Anonymous poster hash: be477...e28
Gjest Meglerfrøken Skrevet 5. januar 2015 #5 Skrevet 5. januar 2015 Takk for svar! hvor får jeg studentrabatt? fant på prisjakt.no at den billigste 13" macbook pro med retina var på elkjøp til litt over 8000kr, mens samme PC kostet over 10 000kr i bant annet eplebutikken. Anonymous poster hash: be477...e28 Nå er jo prisen på Appleproduktene økt pga den svake krona, men jeg betalte 8200kr på Page one ( Tønsbergs svar på eplehuset) og det var inkludert 15% studentrabatt:) Det var forresten for en macbook air 13". Den ligger på rundt 10 000 kr for ... åh, jeg er så lite teknisk. Den har større minne eller noe sånn. Sjekk med eplehuset.no og studentkortet, så kan de nok svare deg litt mer konkret. 10-15% er uansett penger spart for en student;)
Miss Lucky Skrevet 5. januar 2015 #6 Skrevet 5. januar 2015 Sjekk prisjakt.no . Noen butikker har ikke rukket å sette opp prisen enda. Jeg kjøpte en forje uke og sparte 2000kr. De prøvde å ta 2000kr mer, men i og med at de ikke hadde rukket å endre prisen på hverken skiltet i butikken eller på nett så forlanget jeg å få den til gammel pris
masekopp Skrevet 5. januar 2015 #7 Skrevet 5. januar 2015 Jeg har forsikring med 4000 kr i egenandel. Det kostet såpass mye for trygghetsavtale at jeg like godt kan spare pengene og heller betale den egenandelen hvis det skjer noe. Skjer det derimot ikke noe har jeg jo spart 4000 kr.
sweg Skrevet 5. januar 2015 #8 Skrevet 5. januar 2015 Jeg vurderer å kjøpe forsikringen til Apple jeg. Den er dyr, men 3000 kr for 3 år når man er student og er på farten veldig mye (som jeg kommer til å være fra høsten) er verdt det. Det positive er at man får reparert macen eller ny uansett hva som skjer, uten den egenandelsgreia osv.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2015 #9 Skrevet 6. januar 2015 TS her. jeg snakket med banken i går og fikk beskjed om at siden jeg har innbo pluss hos eika, dekker det ulykker med PC, men at jeg må betale en egenandel på 2000kr sa hun i banken. Noen som vet om det er snakk om all slags ulykker eller om det bare dekker at den blir stjålet og slikt? For det som skjedde var at termosen jeg hadde med på universitetet hadde lekket i sekken og laptopen var blitt badet i kakao... det går da under ulykke? Anonymous poster hash: be477...e28
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2015 #10 Skrevet 6. januar 2015 noen som vet om kakao i PC'n er gyldig eller om det bare er snakk om type naturkatastrofer og lignende, som hvis flom i leiligheten førte til vannskade på PCn? Anonymous poster hash: be477...e28
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå